Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystém pole Rostliny našich polí.
Advertisements

Přírodověda – 4. ročník ZŠ
PÍCNINY.
Bobovité (fabaceae).
Chov I Výživa zvířat cvičení 2.. Krmiva a jejich rozdělení.
Krajina a životní prostředí
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Miroslava Melicharová
Potraviny rostlinného původu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pícniny - rozdělení a využití
Digitalizace výuky Příjemce
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Odborný výcvik Ročník:
Užitkové rostliny.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Polní ekosystémy.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Základy výživy a krmení hospodářských zvířat
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Zdeněk Pilka Název šablonyIII/2.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Bobovité.
Hospodářské rostliny 4. ročník
Hospodářské plodiny.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
BOBOVITÉ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
ROSTLINY POLÍ.
Bobovité - Fabaceae.
Mgr. Věra Vasiljevičová
LUŠTĚNINY Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: luštěniny, význam, složení, hrách, čočka, fazole, sója Autor:
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém pole Rostliny
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo CZ.1.07/1.1.26/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Hospodářské plodiny.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Čeledi: lilkovité a bobovité
Provozováno výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
Luštěniny Vypracoval: Lukáš Karlík
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Polní ekosystémy.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec Anotace: PÍCNINY
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
KULTURNÍ ROSTLINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Bobovité (fabaceae).
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny

Luskoviny

Co je na obrázku? Hlízky na kořenech bobovitých rostlin Vytváří je tzv. hlízkové baktérie Hlízkové Baktérie Žijí v symbióze s bobovitými rostlinami mají schopnost vázat dusík ze vzduchu a vyrábět z něj organické sloučeniny, které využívají bobovité rostliny k tvorbě bílkovin Co je na obrázku?

Hrách setý

Fazol obecný

Čočka jedlá

Sója luštinatá

Krmné plodiny

PÍCNINY

Pícniny Pícniny se zkrmují: - zelené, čerstvé - suší na seno - silážují (drobně posekaná pícnina se konzervuje bez přístupu vzduchu, silážování uchovává krmivo ve šťavnatém stavu) - senážují (zavadlá píce obsahují alespoň 50 % sušiny)

Silážování

Senáž

Jetel luční

Tolice vojtěška

Trávy

KRMNÉ PLODINY

odrůdami, které člověk jí! Všímej si rozdílů mezi krmnými plodinami a odrůdami, které člověk jí!

Krmná řepa Řepa cukrovka

Řepa cukrovka Krmná řepa

Mrkev karotka Krmná mrkev

Kapusta Krmná kapusta

Luskoviny – semena v luskách (=plodech) obsahují bílkoviny využití: v potravinářství, krmivo, zelené hnojení (hlízkové baktérie) HRÁCH SETÝ FAZOL OBECNÝ ČOČKA JEDLÁ (z jižní Asie) – teplomilná SÓJA LUŠTINATÁ (z východní Asie) - teplomilná - olej, mléko, maso, mouka, sýr tofu, klíčky… Krmné plodiny - pro hospodářská zvířata PÍCNINY – jetel, tolice vojtěška, směsi trav s kukuřicí nebo slunečnicí KRMNÉ OKOPANINY – krmná řepa, krmná mrkev, krmná kapusta

HODNOCENÍ

Luskoviny – semena v luskách (=plodech) obsa-hují bílkoviny využití: v potravinářství, krmivo, zelené hnojení (hlízkové baktérie) HRÁCH SETÝ FAZOL OBECNÝ ČOČKA JEDLÁ (z jižní Asie) – teplomilná SÓJA LUŠTINATÁ (z východní Asie) - teplomilná - olej, mléko, maso, mouka, sýr tofu, klíčky… Krmné plodiny - pro hospodářská zvířata PÍCNINY – jetel, tolice vojtěška, směsi trav s kukuřicí nebo slunečnicí KRMNÉ OKOPANINY – krmná řepa, krmná mrkev, krmná kapusta

Závěr: Proč se některým hospodářským plodinám říká luskoviny? Které luskoviny znáš, proč se pěstují? K čemu slouží krmné plodiny? Jaké jsou dvě skupiny krmných plodin? Které rostliny patří do těchto skupin?

Myslím si hospodářskou plodinu. pomocí otázek, na něž jde odpovídat ano – ne, zjisti, o jakou plodinu jde!

Které olejniny se u nás nejčastěji pěstují? Jaké je jejich využití? Proč se některým hospodářským plodinám říká okopaniny? Které okopaniny znáš, proč se pěstují? K čemu slouží přadné plodiny? Které plodiny se u nás pěstují jako přadné? Které jiné části těchto plodin se dají využít a k čemu?

Krmná mrkev

Krmná řepa

krmná řepa