Orient.  Doplňte pojmy, pak správně rozdělte do jednotlivých říší a oblastí, vysvětlete  Hu_________________, Is_____________________, mo________________,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ASIE.
Advertisements

STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Čína Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.07
VY_32_INOVACE_20 Opakování Asie
Arabská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ASIE – OBYVATELSTVO A HOSPODÁŘSTVÍ
vytvořený v projektu OP VK
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
VY_32_INOVACE_ 10 Asie - Jihozápadní Asie
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Arabové a jejich výboje
Stěhování národů ● tímto pojmem se označují rozsáhlé migrace obyvatelstva (barbarských kmenů), které probíhaly koncem starověku a počátkem středověku.
STAROVĚKÁ INDIE.
STAROVĚKÁ INDIE.
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_07 Asie - obyvatelstvo
Starověký Egypt.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_179 Názevindie Téma hodinyStáty jižní.
Asie – přírodní podmínky II.
zpracovaný v rámci projektu
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
KVÍZ MEZI SUNDSKÉ OSTROVY NEPATŘÍ: a) Sulawesi b) Sokotra c) Jáva
Asie – vodstvo, přírodní krajiny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
INDIE.
Jižní Asie Anotace Prezentace zpracovává informace o regionu Jižní Asie i jednotlivých státech této oblasti. Obsahuje mapy, fotografie a křížovku. Autor.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
JIŽNÍ ASIE.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Civilizační centra Vznik a vývoj.
Rozšíření náboženství ve světě
Sakkára Autor: Titul. Jméno Příjmení Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
Arabové a jejich výboje
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
STŘEDNÍ ASIE.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
STAROVĚK.
- Oblast poloostrova Zadní Indie a Malajského poloostrova
Archaické období Dagmar Zemanová
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
VY_32_INOVACE_13 Asie - Jižní Asie - pracovní list
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Dějepis - středověk Téma: První středověké.
ANOTACE Materiál je určen k získání znalostí o jižní Asii a následně k procvičení a upevnění získaných poznatků. V úvodní výkladové části se žáci seznámí.
nepřístupné hory rozsáhlé pouště řeky Jang-c-tiang, Chuang-che.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
Nejlidnatější světadíl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
ASIE – MONGOLSKO, KLDR, KOREJSKÁ REPUBLIKA
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_JIŽNÍ ASIE
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10 Světadíly
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_19_Z7_Skála TÉMA: Test Asie
AUTOR: Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_ Přicházejí Slované
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Naše země v dávných dobách.
ASIE Přírodní podmínky.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Orient

 Doplňte pojmy, pak správně rozdělte do jednotlivých říší a oblastí, vysvětlete  Hu_________________, Is_____________________, mo________________, chrám H________________ S_________________, Ma___________________, Ko_________________________, is____________, ko_____________, Co________________________, Há________________________________________, Ca_____________________, Va_________________, Sl____________________, Mo__________________, B__________________, Ju______________________, mi____________________, mu___________________

EvropaByzantská říšeArabská říše

 Které východoasijské říše znáte ze starověku  Indie, Čína, Japonsko  Existují některé z těchto států i dnes  Pamatujete si, jaké/á zde byla náboženství  Buddhismus, hinduismus  Víte, jak se někdy označuje tato oblast  Orient

 Asie je světadíl s rozmanitými přírodními podmínkami – nížiny, stepi, pouště, hory, pralesy  V nížinách bylo vyvinuté zemědělství  Obyvatelé byli zruční řemeslníci – kovy, hrnčířství, tkaní, předení  Ve stepích a na okrajích pouští se věnovali pastevectví a lovu  V místech, kde se pěstovala rýže se muselo budovat závlahové zařízení – tyto náročné práce většinou organizoval stát, státní úředníci dohlíželi i na obdělávání polí  Stát byl považován za vlastníka půdy – od rolníků vybíral daně a povolával je na stavbu hrází, cest, průplavů, paláců, k vojenské službě…

 1) Vyhledejte nejvýznamnější asijské říše ve středověku, jaké bylo jejich postavení, ohrožoval někdo jejich existenci…  2) Přečtěte si informace o dvou nejznámějších náboženstvích v Asii, čím byla asi pro věřící zajímavá, co je na nich zvláštního  Vše potřebné zjistíte a obrázky si prohlédnete v kapitole Asijské země v období raného středověku – učebnice strana 19 – 24, pro vás důležité informace pro splnění úkolů 1, 2 najdete na stránkách

 Asie ve středověku  Různé přírodní podmínky – úrodné nížiny, suché stepi, pouště, hory  Rozvoj zemědělství( pěstování r_________), ř______________________ ( zpracování kovů, výroba látek, hrnčířství…)  Říše: Č__________, I____________, K_______, J____________= O____________ - byly ohrožovány ničivými vpády kočovných H______________, M__________________  Náboženství: např. b______________________, h______________________________

ORIENTGS HISLÁMEL UNUABORO NDELUDMV OUZLHRÁA VIHÁIONN ÉSMUSCIÉ MONGOLOV  Našli jste všechny?  Orient  Hunové  Hinduismus  Mongolové  Slované  Germáni  Cordoba  Islám  Suez  Alláh  Buddhismus