ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA PŘELOMU 19. A 20. ST..
Advertisements

Impresionismus v českých zemích
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vztahy mezi Čechy a Němci
Název: LITERÁRNÍ SMĚRY V OBDOBÍ NO Autor: Mgr. Lenka Jelínková
Česká společnost na přelomu 19. a 20. století
CO UŽ VÍME O SVĚTLE Téma: Pár obrázků Studijní text
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Renesanční hudba (15. – 16. st.)
Románský sloh.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Klasicismus a romantismus
18. století Podle kompozice máme 2 základní typy literárních děl: Díla s nečekaným střídáním událostí bez jakéhokoliv řádu.
Ivana Válková, 2. ročník MK.  Sociologie, sociální psychologie, fyzika, medicína, etnografie, archeologie  Cestovatel  80. léta – studium moderní společnosti.
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
Romantismus.
KLASICISMUS EMPÍR.
Tympány Kristýna Vyčítalová.
Obecná charakteristika Architektura
Klára Motlíčková, KVARTA
Kantáta.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Voltaire, J. J. Rousseau Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Madrigal a Fuga.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_309_Romantismus AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8., 24.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
BAROKO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_80_ČR – Zlínský kraj AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
ROMANTISMUS.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Český hudební romantismus
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Napětí v literatuře.
3.1 Periodizace dějin hudby
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Úvod do romantismu.
Osvícenství v literatuře
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Literatura)
Dějiny hudby a její osobnosti
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
ROMANTISMUS V ČESKÉ LITERATUŘE
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Preromantismus.
Romantismus.
Transkript prezentace:

ROMANTISMUS (Přibližně 19. století)

Termín romantismus byl odvozen od francouzského slova roman, tedy od označení literárního žánru, který v 18. století začal hojně obsahovat i psychologické (sentimentální román) či mystické (gotický román) prvky.

Romantismus je umělecký a filozofický směr euroamerické kultury 19 Romantismus je umělecký a filozofický směr euroamerické kultury 19. století. Základními kameny romantismu jsou cit, individualita (individuální prožitek) a duše. Romantismus vznikl jako reakce na filozofické hnutí racionalistu – filozofii, která ovlivnila předchozí styl – klasicismus. Výchozí podněty hledal v minulosti (hlavně ve středověku) a v exotických zemích. K prvním ideologům romantismu patří Jean Jacques Rousseau (filosof a spisovatel).

Hudební romantismus dělíme na dvě časová období: 1. Romantismus – 1. polovina 19. století 2. Novoromantismus – 2. polovina 19. století

Romantičtí malíři: Eugène Delacroix, Mikoláš Aleš, Josef Mánes

Romantičtí sochaři: Jan Myslbek

Romantičtí literáti: Bratři Grimové, Alexandre Dumas, Victor Hugo, Alexandr Sergejevič Puškin, Karel Hynek Mácha, Božena Němcová, Josef Kajetán Tyl a další.

Poslech: Hector Berlioz: Maďarský pochod http://www.youtube.com/watch?v=fuqu_eNO51M Richard Strauss: Tak pravil Zarathustra (symfonická báseň) http://www.youtube.com/watch?v=lyJwbwWg8uc&feature=related