Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko o.s.
Advertisements

Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Výuka cizích jazyků technických předmětů
, Praha Ota Kéhar Fakulta pedagogická Západočeská univerzita v Plzni Multimediální učební text Soutěžní přehlídka významných.
E-learning a studenti kombinovaného studia VŠ projekt do předmětu E-learning Lucie Jirků, UČO květen 2004.
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Matematická analýza 1 Základy matematiky
Zkušenosti ze studijního pobytu v univerzitní knihovně University College of Borås Bibliotheca Academica – CPVŠK Plzeň, 5. listopadu 2008 Lucie Vyčítalová.
Hana Landová Univerzita Karlova v Praze, ÚISK Zdeňka Civínová
LETNÍ ŠKOLA PRO TUTORY Monika Všetulová Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci akademie distančního vzdělávání.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Možnosti vizualizace výuky
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Distanční studijní texty
e-learning Lucie Rohlíková
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Jak se stát dobrým právníkem?
VÍTEJTE na prezentaci AIESEC … o mé činnosti v AIESEC.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Environmentální výchova a
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Deinstitucionalizace... Deinstitucionalizace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením Závěrečná konference k individuálnímu projektu.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Zahradní terapie Jabok ZS 2014 VK.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Vážený pane učiteli, dovolte mi, abych Vám popřál k Vašim narozeninám vše nejlepší, hodně zdraví, štěstí a spokojenosti v osobním životě. Také Vám přeju.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
S OCIALIZACE DO PROFESE UČITELE Školní pedagogika Podzimní semestr 2014 Petra Černochová, Anna-Marie Malíková.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Vzdělávání v laboratorní medicíně – prezenčně i virtuálně Marie Karlíková, Daniel Rajdl, Ondřej Topolčan Lékařská fakulta UK Plzeň.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Didaktické formy.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Nástroje podpory uživatelů
Projekt Impuls / Seminář
Vzor individuální prezentace
Projekt Impuls / Seminář
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
Plánování prvních kroků
Práva dítěte Výchova k občanství
Transkript prezentace:

Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni FOCUS aneb motivační faktory v ohnisku pozornosti vysokoškolského učitele Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni Motivace v e-learningu, FF MU v Brně, 11. února 2014

Jak motivovat studenty? Zdroj obrázku: shutterstock.com

Zdroj obrázku: Festival mladé kultury CIGISTOCK TOUŽÍME? Zdroj obrázku: Festival mladé kultury CIGISTOCK

Zdroj obrázku: flickr.com, autor: krossbow, Pro motivaci studentů jsem přeci udělal maximum… VÁŽNĚ? Zdroj obrázku: flickr.com, autor: krossbow, Creative Commons BY

Motivační faktory F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl (G. Petty, 2004) Zdroj obrázku: flickr.com, autor: c_a_muller, Creative Commons BY-NC-SA

F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl ...pestrost aktivit, učení hrou, první dojem, červená nit O = Ocenění ...povzbuzení, pochvaly, rychlá zpětná vazba C = Cíle ...dosažitelnost cílů, osobní zájem studenta, individuální přístup U = Úspěch ...optimální tempo a obtížnost práce, prožitek úspěchu S = Smysl ...smysl učení, reálný kontext, využití v praxi

F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

Konstruktivismus v e-learningu Motivace → motivační úvod (problémové otázky, otázky k zamyšlení, multimediální uvedení tématu – krátké video k zamyšlení apod.) Aktivita → podněcování účastníků k aktivní práci se zdroji, interaktivita studijních textů, činnostní pojetí praktických cvičení Zkušenost → evokace předchozích zkušeností, praktický úkol v reálném kontextu

Konstruktivismus v e-learningu Pluralita → různorodý přínos jednotlivých studujících a členů autorského týmu, přístup k problémům z mnoha stran a úhlů Kooperace → skupinový úkol, moderované diskusní fórum Reflexe → reflexe osobního přínosu studia v kurzu, sebereflexe (já jako studující on-line kurzu), evaluace

Děkuji za vaši pozornost. Lucie Rohlíková rohlikova@gmail.com tel: 604 115 360