Název projektu: Rozvoj vzdělanosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
Advertisements

VY_32_INOVACE_TMM25760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
Sexuální výchova.
VY_32_INOVACE_TMM24560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
VY_32_INOVACE_PSYPS13460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM23860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM21260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM24060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM23960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_PSYM25860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_419.
VY_32_INOVACE_PSYPS10660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
VY_32_INOVACE_PSYPS15560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS12860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS12160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
VY_32_INOVACE_PSYM25260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Dospívání VY_32_INOVACE_12_36.
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
Dospívání - puberta Období, ve kterém se tělo dítěte mění na dospělého člověka schopného se rozmnožovat.
Transkript prezentace:

Název projektu: Rozvoj vzdělanosti VY_32_INOVACE_PSYM20760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: 5.10. 2012 Autor: Mgr. Pavel Zapletal, Mgr. Barbora Boudová Určeno pro předmět: Psychologie a péče o klienta Tematická oblast: Ontogeneze v psychologii Obor vzdělání: Masér sportovní a rekondiční (69-41-L/02) 2. ročník Název výukového materiálu: Puberta – učební materiál s úkoly Popis využití: Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 30 minut

Puberta - od 11 do 15 let - CNS je plně dotvářena - zvyšuje se funkce potních žláz - ženské pohlavní orgány vylučují ve větší míře estrogen, dochází k první menstruaci, formují se prsa - mužské pohlavní orgány vylučují ve větší míře testosteron, dochází k první větší poluci, mění se výška hlasu, vytváří se ochlupení

Domácí úkol S pomocí internetu a odborné literatury vysvětlete pojem Tannerova stupnice tělesného vývoje

Řešení úkolu – Tannerova stupnice

Psychický vývoj a poznávací procesy v pubertě Dochází ke komplexní proměně celé osobnosti Mění se myšlení, do popředí vstupují vrstevníci, rodiče jdou do pozadí, myšlení je pružnější, komplexnější, kompromisy jsou problémem Ožívá sexuální pud, nastává období prvních lásek Rozvijí se vlastní identita,u jedince dochází k sebepoznání, srovnává se s rodiči, odmítá původní identifikační vzory, formulují se představy budoucnosti

Úkol – Může se v období puberty rapidně zhoršit školní prospěch ? O poznatcích diskutujte s pedagogem

Návod k řešení úkolu Ztráta zájmu o studium - prožitky, které se jim nyní nabízejí, jsou pro ně mnohem zajímavější než studium. Proto se jejich pozornost obrací jinam. Navazují přátelství s opačným pohlavím, zajímají se o motocykly, diskotéky, hudbu, oblečení, experimentují s drogami, Vynutit si zájem rodičů – Na jedné straně chtějí být nezávislí, na druhé straně ví, že když domů přinesou špatnou známku, rodiče si začnou dělat starosti, budou si s nimi chtít promluvit nebo je i potrestat. V každém případě se tak na pár dnů stanou v rodině středem pozornosti. Jindy se špatný prospěch může stát určitou formou pomsty rodičům. Nedostatek sebevědomí - Sebehodnocení je pro mladého člověka velice citlivou záležitostí. Stačí, aby se učitel zmínil o nějaké jeho chybě či nedostatku nebo aby kdosi utrousil pár slov o jeho oblečení. Ale někdy to může být i obyčejný úsměv či pouhý pohled některého z kamarádů, který přitom nechová žádné postranní úmysly. Z toho všeho může mít dopívající pocit, jako by druží říkali: „ Vypadáš hrozně.“ – „Nejsi moc inteligentní.“ – „ Nic pořádného neumíš.“- „ Z té matiky určitě propadneš.“- nakonec to možná vezme zasté a začne se podle toho i chovat. Vliv party. Představme si čtrnáctiletého hocha nebo dívku, jejichž hlavním cílem v životě je získat si oblibu a uznání svých kamarádů. Možná se v partě nenosí mít dobré známky – spíš to vzbuzuje posměch - , takže náš čtrnáctiletý ve svých školních výkonech poleví, jen aby udržel krok se svými vrstevníky.

Socializace a komunikace v pubertě Socializace je silně ovlivněna společností, ve které se jedinec nachází Jedinec hledá svou roli ve společnosti, odmítá ale naprosto autority Škola přestává být cílem, stává se pouhým prostředníkem, učitel již není autoritou V komunikaci se objevuje specifický styl, s dospělými jsou časté konflikty, normy jsou pubescenty přebírány od svých skupin Mohou se objevovat konflikty v rodině, a to v rámci snahy omezit závislost a podřízenost

Domácí úkol – vypracujte zásady komunikace s pubescentem O poznatcích diskutujte s pedagogem

Návrh řešení úkolu Vyhýbejte se sarkasmu, zachovejte klid, pokud se vás zmocní vztek, odejděte a počkejte na vhodnější chvíli. Naslouchejte a teprve potom hovořte, nikdy neobviňujte, soustřeďte se na současnost. Dělejte si starosti jen kvůli vážným věcem, počítejte s tím, že v některých střetnutích „prohrajete". Je těžké komunikovat s někým, koho pořádně neznáte. Jak dobře znáte svého dospívajícího potomka a kulturu dnešní mládeže? Víte, jak se jmenují nejlepší kamarádi vašeho potomka? Setkali jste se s nimi? Kdybyste se jednoho dne pohádali a váš dospívající potomek by vyběhl z domu pryč, kam by podle vašeho názoru šel? Víte, kde bydlí jeho nejlepší kamarádi? Kterému z nich byste telefonovali, kdyby se vaše dítě nevrátilo domů? Máte telefonní čísla jeho kamarádů?

Návrh řešení úkolu Je váš dospívající potomek ve škole spokojený? Proč ano a proč ne? Víte, jaké předměty má vaše dítě ve škole, a znáte jména příslušných profesorů? Setkali jste se s nimi? Které z nich má váš adolescent rád a které nesnáší? Proč? Víte, jaké knihy, filmy a sportovci se vašemu adolescentovi líbí? Kterému sportovnímu družstvu váš adolescent fandí? Jaká hudba se mu líbí? Jakou má oblíbenou hudební skupinu? Jaký televizní program rád sleduje? Víte, o jaká konkrétní témata a otázky se váš adolescent zajímá? Jakými koníčky se zabývá? Kdy jste ho naposledy sledovali při hře nebo utkání? Pokud váš dospívající potomek chodí na brigádu, setkali jste se s jeho zaměstnavatelem? Pokud váš dospívající potomek nechodí na brigádu, chtěl by si nějakou najít? Mohli byste mu pomoci s nějakými návrhy nebo s napsáním životopisu?

Odkazy Obrázek na snímku č. 4 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dd/Tanner_scale-male.svg/220px-Tanner_scale-male.svg.png, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/Tanner_scale-female.svg/220px-Tanner_scale-female.svg.png Staženo z internetu 6. 9. 2012, 23, 28 hod. Obrázek na snímku č. 9 http://www.imsogangsta.org/gangsta/1012/pubescent-stache-gangsta-mustache-pubescent-gun-tek-gangsta-1291649693.jpg Staženo z internetu 6. 9. 2012, 23, 48 hod.