Psychologie test.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
VÝVOJ LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Psychologické směry Psychologie.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Vlivy skupinové terapie SUR na rodinná či partnerská témata  Skupinová terapie může být předskokanem pro rodinnou či párovou terapii  Skupinová terapie.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Psychické stavy.
PSYCHICKÉ JEVY.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Emoce (city).
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Neverbální komunikace
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
OSOBNOST.
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Temperament Pavel Šuranský.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
PSYCHOLOGIE LIDSKÉHO VÝVOJE
(Presenium) Jiří Vítovec
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Alfred Adler Narození 7. Únor 1870 Vídeň Úmrtí 28. Květen 1937 Aberdeen - rakouský lékař a psycholog, zakladatel individuální psychologie.
Základy sociální psychologie
Základy sociální psychologie
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluTeorie.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
SMRT Vypracoval: Michael Brablec Obor: Technické lyceum Třída: 1L
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Socializace Kejřová.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Sociální psychologie.
Psychologie test.
Základy psychologie.
Nevědomí.
Témata kognitivní psychologie
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

Psychologie test

1 1 „ Soubor psychických vlastností, který určuje, jakým způsoben člověk reaguje na podněty ze svého okolí, jak intenzivně a silně prožívá a jak se chová a jak rychle reaguje a jak je vytrvalý“. Nazvi tento soubor!

2 1 Nejsou vrozené ani dědičné a jsou ovlivňovány schopnostmi a temperamentem dotyčné osoby. O jaký rys osobnosti se jedná?

Co není vrozené, jen vzniká a rozvíjejí se na základě vrozených vloh? 1 3 Co není vrozené, jen vzniká a rozvíjejí se na základě vrozených vloh?

O jakou schopnost se jedná? 1 4 Schopnost vnímat emoce; vybírat a navozovat si emoce tak, aby pomáhali myšlení, porozumět emocím a emočním sdělením a reflektivně emoce regulovat tak, aby podporovaly emoční a intelektuální růst. O jakou schopnost se jedná?

1 5 ----?-----pomáhá porozumět lidskému chování a jedná se o soubor stimulů, které podněcuje lidské chování. Doplň do textu.

O jaký proces se tu jedná? 6 1 Mohu se rozvíjet formou sebevzdělávání, mimo školu, získávání zkušeností z běžného života. O jaký proces se tu jedná?

1 7 a) ……?....... Tato reakce vede ke snížení nebo zastavení aktivity orgánu či celého organismu b)…….?....... Tato reakce vede ke zrychlení aktivity orgánu či organismu Doplň!

Doplň a vysvětli! prožitek 8 neaktuální obsah znemožněn přístup 99 1-2 c)…?.... znemožněn přístup Doplň a vysvětli!

1- 3 9 Nazvěte jednotlivé směry psychologie! 10101010 a) Základním předpokladem této teorie je, že mnoho z  našeho chování má kořeny v procesech, které jsou nevědomé. Nevědomím jsou rozuměny myšlenky, strachy a tužby, kterých si jedinec není vědom, které ale nicméně ovlivňují jeho chování. Pro vývoj osobnosti je důležitý vliv rodičů již v nejranějším věku dítěte.  b) Tento směr psychologie se zabývá otázkou, jak lidé vnímají informace, učí se jim, pamatují si je a přemýšlejí o nich. Zkoumá, jak lidé vnímají různé tvary, proč si některé informace pamatují, zatímco jiné zapomenou, jak se učí jazyk, jak přemýšlejí, když hrají šachy nebo řeší každodenní problémy. Proč se objekty za mlhavého dne zdají dál, než ve skutečnosti jsou, čímž někdy klamou řidiče, a výsledkem jsou dopravní nehody? Proč si lidé pamatují konkrétní události (např. výrok určitého politika nebo aféru známého podnikatele s daňovým podvodem), ale zapomenou jména lidí, které znají roky? Proč se řada lidí bojí létat v letadle, ale jezdit autem se neobávají, ačkoli v autě hrozí mnohem větší riziko úrazu nebo i smrti než v letadle. c) Je poměrně mladé odvětví psychologie, které se zabývá mimořádnými stavy vědomí. Mimořádné stavy vědomí otevírají člověku cestu ke zkušenostem, přesahujícím hranice času a prostoru, života a smrti; uvolňují v něm síly, jimiž běžně nedisponuje. d) Vědomí je navíc charakterizováno jistou omezeností. Vdaném okamžiku může podržet jen málo simultánních obsahů. Zbytek je v té době nevědomý a my jen dostáváme jakýsi druh trvání nebo obecného pochopení či uvědomění si vědomého světa pomocí následnosti vědomích momentů. Nikdy nemůžeme mít obraz totality, protože naše vědomí je příliš úzké; můžeme vidět pouze záblesky existence. Je to stále, jako bychom se dívali štěrbinou, takže vidíme pouze jednotlivý okamžik. Oblast nevědomí je obrovská a stále souvislá, zatímco oblast vědomí je omezené pole okamžitého pohledu. Nazvěte jednotlivé směry psychologie!

Hodnocení Počet kreditů procent Počet bodů 0 kreditů 0 – 9% 1 kredit 1 kredit 10 – 19% 1 2 kredity 20 – 29% 2 – 3 3 kredity 30 – 39% 4 4 kredity 40 – 49% 5 5kreditů 50 – 59% 6 6 kreditů 60 – 69% 7 7 kreditů 70 – 79% 8 - 9 8 kreditů 80 – 89% 10 9 kreditů 90 – 99% 11 10 kreditů 100% 12