HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

EFT – na emoce zaměřená terapie
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
Bezpečnost, bezpečnostní hrozby a rizika
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Elementární prosociálnost Etika viva. Význam prosociálnosti Zvyšuje vnímání lidských práv Rozvinutí iniciativy a kreativity Dodává životu smysl Zjednodušuje.
Pozitivní hodnocení sebe
PSYCHICKÉ STAVY.
Psychologie Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov01 Autor Mgr.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Proč je důležité studovat Principy
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
PSYCHICKÉ JEVY.
INTERPRETATIVNÍ STRUKTURY Hlavní cíl = pochopit, jak osobnost vědomě chápe sebe sama a svět, ve kterém žije. Jak lidé dávají smysl určitým věcem, jak vytvářejí.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Humanistický proud v psychologii
Abraham Maslow Kristýna Chvalová, C4A.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Vymezení, funkce, zdroje
Psychologie test.
Analytická psychologie
Humanistická psychoterapie Carl R
Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
OSOBNOST.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Psychologie štíhlé postavy
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Zdravá škola.
Humanistické a existenciální teorie v SP
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Zpracovala: Simona Hyková
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Strategie osobnosti pro chápání světa a sebe sama Hlavní cíl = pochopit, jak osobnost vědomě chápe sebe sama a svět, ve kterém žije. Jak lidé dávají smysl.
Teorie motivace Adéla Furiková.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Vůle.
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Úvod do studia psychologie osobnosti PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D.
11. Humanisticky orientované vzdělávání
Humanistická a existenciální psychologie
PRACOVNÍ MOTIVACE.
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
12. Humanismus Myšlenkový směr, který zdůrazňuje univerzální lidství, solidaritu všech lidí, a staví se tak proti různým rasovým, jazykovým, národním nebo.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Svědomí a vina Zámečník Martin, C4A. Svědomí „hlas svědomí“, „hlas uvnitř“ objevuje se, pokud nastane rozpor našich norem, ideálů nebo zásad podmíněno.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Humanistická psychologie
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Psychologie osobnosti
Humanistická a existenciální psychologie
Temperament, charakter, motivace
Nevědomí.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Dějiny psychologie současná psychologie.
Etická výchova jako součást života školy
Transkript prezentace:

HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE Gordon Allport Carl Rogers Abraham Maslow

HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE 1962 – založena Společnost pro humanistickou psychologii 4 principy: zaměření na prožívající osobnost lidé mají svůj subjektivní pohled na svět nejdůležitější otázka: Kdo jsem? psycholog je partnerem témata výzkumu – rozhodování člověka, jeho tvořivost, sebeaktualizace člověka, důraz na smysluplnost výzkumu nejvyšší hodnota – důstojnost člověka předpoklad – lidé jsou v zásadě dobří cílem – pochopit člověka, ne jej kontrolovat

HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE Carl Rogers (1902 – 1987) Hlavní body R.teorie důraz na existenci a svobodu člověk jako proces, ne jako hotový výtvor → člověk má možnost volby (rozhodování) optimistický pohled na člověka vnitřní vztažný rámec → vidět věci z hlediska klienta tendence člověka k sebeaktualizaci – spojení s emocemi chování je motivováno přítomnými potřebami

HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE Základní pojem SELF (JÁ) utváří se postupně skládá se ze všech myšlenek, vjemů a hodnot, které charakterizují „JÁ“ (vědomí „co jsem“, „co dokážu“) „JÁ“ vstupuje do vztahu k prožitkům 1. přijme prožitek jako část já 2. popře jej, protože svou povahou „JÁ“ neodpovídá 3. zkreslí jej

HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE Ideální self = jací chceme být Reálné self = jací jsme → čím blíže si jsou, tím jsme šťastnější a spokojenější Důležité pro výchovu: nepodmíněné pozitivní přijetí = pokud dítě cítí, že rodiče ho pozitivně oceňují i tehdy, když jejich pocity, postoje a chování nejsou ideální X podmíněné pozitivní přijetí = rodiče dítě oceňují pouze tehdy, když se chová a myslí nebo cítí správně → pokřivené sebepojetí dítěte