Procvičování vyjmenovaných slov po B Číslo šablony: Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo šablony: Ročník: III. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK. VY_32_INOVACE_Čj.07.02.1 z 2
Škola: Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3452 Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Procvičování vyjmenovaných slov po b Autor výukového materiálu: Mgr. Jana Michálková Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: 30. 3. 2012 Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň - první období Vzdělávací obor a tematický okruh: Český jazyk, Jazyková výchova Ročník, pro který je výukový materiál určen: III. Druh učebního materiálu: prezentace s pracovními listy Anotace: Pomocí prezentace si žáci procvičují vyjmenovaná slova po b. Klíčová slova: vyjmenovaná slova po b a slova stejně znějící, doplňková vyjmenovaná slova Druh interaktivity: kombinovaná
Pamatujte: Zbyněk, Zbyšek, Bydžov, babyka, býložravec, zbytek
Rozlišujte: býlí (bylina) X bílí (barva) í Na louce rostlo b_lí. B_lí bělásci poletují na květině. ý
pobýt X pobít ubýt X ubít Teta u nás pob_la celý den. Armáda pob_la nepřátele. ubýt X ubít Ub_lo nezaměstnaných. Ub_l několik komárů. y y i i
přibýt X přibít nabýt X nabít Ve třídě přib_lo hodně nových žáků. Přib_l obraz na stěnu. nabýt X nabít Nab_l nové zkušenosti. Nab_l si mobil. y y i i
odbýt x odbít zbýt X zbít Odb_l svůj domácí úkol. Prudce odb_l míč. Zb_lo nám dost peněz. Zloděj zb_l svého nepřítele. y i y i
bydlo X bidlo Pálí ho dobré b_dlo. Papoušek si rád sedá na b_dlo. y i
METODICKÝ POSTUP Cíl: Rozlišování psaní i-y ve stejně znějících slovech. V první části prezentace si žáci zapamatují doplňková vyjmenovaná slova, která nejsou vždy uvedena v přehledech vyjmenovaných slov. Ve druhé části prezentace žáci rozlišují stejně znějící slova a snaží se rozlišit jejich význam pomocí vět a doplňují i, í, y, ý.
Zdroje: Snímek 3, 4, 5, 6, 7, 8: In: Office. microsoft. com [online] Zdroje: Snímek 3, 4, 5, 6, 7, 8: In: Office.microsoft.com [online]. 2010-01-12 [cit. 2012-03-19]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs-cz/images