Proudový motor Izakovičová Pavla Mančíková Lucie Pálková Tereza Ševčíková Monika Zemánková Dorota
Konstruktér a objevitel Frank Whittle (Británie) – patentoval 1930, zkoušky 1941 Hans von Ohain (Německo) – rychlejší vývoj zkoušky 1939
Složení motoru Kompresor, spalovací komora, trysky, plynová turbína, výtoková tryska
Práce motoru Teplý vzduch vstřikování paliva zažehnutí směsi uvolnění tepelné e. roztáčení turbíny pohánění kompresoru tepelná e. na kinetickou e. tah motoru Pracuje na principu Newtonova zákona o akci a reakci
Palivová směs palivo – letecký benzín aneb kerosin (petrolej) – kapalina podobná naftě
Účinnost Výkon – asi 250 kW Účinnost 50 – 55%
Využití Používal a používá se u letadel Dnes se používá pro nadzvuková letadla pro velké výšky, tedy zejména pro vojenská letadla
Výhody motoru Vysoký tah, nepotřebuje s sebou „nosit“ kyslík oproti raketovému motoru
Nevýhody motoru Je těžký, rychlosti a výšky, ve které se letoun pohybuje Vytváří při pohybu vzduchem rázové vlny, které brání promíchávání paliva a část výkonu spotřebovává kompresor
Animace