Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Význam informací v podnikání
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _727 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_221.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_272.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_227.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_128.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_267.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_156.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_97.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_84.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_105.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_103 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
2.Marketingové prostředí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_262.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_263.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tržní prostředí.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona: III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_181 Jméno autora: Ing. Bohuslava Klapuchová Třída/ročník: 3. ročník Datum vytvoření: 19. 9. 2012

Vzdělávací oblast: Podnikání a podnikové činnosti Tématická oblast: Prostředí podniku Předmět: Marketing a management Název učebního materiálu Analýza prostředí z pohledu marketingu Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Prezentace k vysvětlení vlivů prostředí na firmu, objasní vzájemné ovlivňování jednotlivých částí prostředí a firmy Klíčová slova: Marketingové mikroprostředí, marketingové mezoprostředí, marketingové makroprostředí Druh učebního materiálu: Prezentace

MARKETING A MANAGEMENT Analýza prostředí firmy z pohledu marketingu

Schéma marketingového prostředí

Marketingové mikroprostředí Organizační struktura a personální vztahy Organizační struktura: Funkcionální

Výrobková Smíšená – kombinace předcházejících

Komunikace ve firmě Vedení a motivace lidí – finanční motivace, soutěže prodejců, zaměstnanecké výhody,… Jaké zaměstnanecké výhody byste si představovali ve svém budoucím zaměstnání? Technologické vlivy Úroveň vybavenosti firmy – kvalita vybavení, jeho úroveň, užité informační technologie, opotřebení majetku,…

Ekonomické vlivy Majetek firmy – množství a složení Zdroje krytí – množství a složení Rozbor ukazatelů z finanční analýzy firmy Vyjmenujte druhy majetku a zdrojů krytí Jaké znáte ukazatele, které hodnotí ekonomickou situaci ve firmě? Ostatní Umístění firmy Image firmy Historie firmy,…

Marketingové mezoprostředí Partnerské firmy Dodavatelé – faktory výběru, zdroje informací Dopravci Specializované agentury Banky, pojišťovny,… Podle jakých kritérií byste si vybírali partnerskou firmu – dodavatele, banku, pojišťovnu,… Konkurence Odkud získáte informace o konkurenci a proč jsou pro nás tak důležité?

Veřejnost Finanční veřejnost – banky, pojišťovny, investoři,… Sdělovací prostředky – TV, rozhlas, tisk,… Vláda a vládní orgány Místní veřejnost – obyvatelé žijící v blízkosti firmy Obecná veřejnost Vnitřní veřejnost – zaměstnanci Uveďte konkrétní situace, jak může veřejnost ovlivnit firmu Zákazníci Spotřební trhy – zaměřené na domácnosti Průmyslové trhy – zaměřené na firmy Obchodní trhy – MO, VO Státní trhy Mezinárodní trhy – všechny dříve jmenované trhy v zahraničí

Marketingové makroprostředí Ekonomické prostředí Vlivy: inflace, nezaměstnanost, cla, daně, hospodářská politika státu,výše minimální mzdy, úroková míra,… Na internetu zjistěte, jaká je výše inflace, nezaměstnanosti, průměrné a minimální mzdy Demografické prostředí Vlivy: počet obyvatel, hustota obyvatel, pohlaví, věk, počet členů domácností, porodnost, úmrtnosti, migrace obyvatel,… Přírodní prostředí Vlivy: klimatické podmínky, půdní poměry, nerostné bohatství, ochrana životního prostředí,…

Technologické prostředí Vlivy: vědeckotechnický pokrok, nové technologie, genetické inženýrství,stále nové požadavky zákazníků,… Politické prostředí Vlivy: legislativa, politika státu, mezinárodní politická situace,… Které zákony musíte znát a dodržovat, pokud chcete podnikat Sociálně-kulturní prostředí Vlivy: hodnoty a postoje lidí, životní styl, náboženství, vzdělanost,…

Zdroje: ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, vydání pro rok 2012/2013 Zlín : Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, Ph. D., CEED, 2012. ISBN 987-80-87301-16-6 SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu, Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0