Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Analýza zdrojů a schopností organizace
Zlepšování jakosti.
Vize, Strategie, Cíle.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Organizační struktury
Efektivnost řídící práce
Moravská asociace podnikatelek a manažerek PODPORA PODNIKÁNÍ JAKO MECHANISMU PRO SOCIÁLNÍ ZAČLENĚNÍ DOPORUČENÍ VZEŠLÁ Z MEZINÁRODNÍHO PARTNERSTVÍ TASE.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prosperita organizace
Strategický marketing
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
marketingové poradenství
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Téma 13: Finanční plánování
Model struktury strategického managementu
Strategický marketing
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika malých a středních podniků
Portfolio analýza Model GE
Marketingový systém řízení
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Strategický marketing
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé zisky a růst strategické plánování je nezbytné všude, kde se jedná o činnost trvající delší dobu (5,10,15 let) a kde je s touto činností spojen příjem a výdej peněz

Rozdělení Strategické plánování firmy Strategické plánování obchodu

Strategické plánování Firmy Určení poslání firmy Identifikace strategických obchodních jednotek (SBU) Analyzování zdrojů firmy jednotlivým SBU Rozšíření stávajících obchodů a rozvoj nových

Poslání firmy firma by měla existovat proto, aby v rámci okolí něčeho dosáhla poslání, nebo smysl je jasný už od jejího vzniku prohlášení firmy by mělo být motivující posláním by mělo být vytvářet zisky představa a směr rozvoje firmy na 10 až 20 let dopředu 5 prvků poslání: historie, aktuální preference, tržní hospodářství, zdroje firmy, kompetence

Identifikace strategické obchodní jednotky (SBU) většina firem provozuje několik obchodů, ale tyto obchody nemusí být jednoznačné SBU jsou obchodní jednotky definované svými skupinami zákazníků, potřebami zákazníků a používanými technologiemi mohou mít užitek z odděleného plánování a být samostatně řízeny jako zisková střediska

Analyzování zdrojů firmy jednotlivým SBU vychází z přitažlivosti trhu a konkurenční síly pro tento účel je k dispozici několik portfoliových modelů, umožňujících vedení firmy určit, které strategické obchodní jednotky budovat, které udržovat, které sklízet a které likvidovat

tak aby se zaplnila mezera ve strategickém plánování specifikace příležitostí pomocí: integračního růstu intenzivního růstu diverzifikačního růstu Rozšíření stávajících obchodů a rozvoj nových

Strategické plánování obchodu Každá SBU má své vlastní strategické plánování obchodů, které se skládá z osmi kroků (tyto úkoly dělají ředitelé obchodních jednotek): 1. Definování obchodního poslání 2. Analýzy okolí 3. Analyzování vnitřního prostředí 4. Stanovení obchodních cílů a úkolů 5. Rozvíjení obchodních strategií 6. Zpracování programových plánů 7. Realizace programových plánů 8. Zpětná vazba a kontrola

Poslání obchodu Poslání obchodu by mělo vyjadřovat širší cíle a politiku obchodní jednotky a to ve vztahu s cíli a politikou firmy. Chce firma sledovat růst, krátkodobé zisky technologickou prioritu atd.? Jakou chce uplatňovat politiku, pokud, pokud jde o zákazníky, zaměstnance a akcionáře? Tyto problémy jsou označovány jako prohlášení o poslání.

Příležitosti: příležitost je představována přitažlivou oblastí, v níž firma, pomocí marketingu získá konkurenční výhody třídí se podle své přitažlivosti a pravděpodobnosti úspěchu firma musí udržet konkurenční přednosti po dlouhou dobu Analýza prostředí (příležitostí a ohrožení)

Analýza prostředí (příležitosti a ohrožení) Ohrožení: Je výzva vzniklá na základě nepříznivého vývojového trendu, která by mohla vést, v případě absence účelných marketingových aktivit, k narušení firmy. rozdělení podle: závažnosti a pravděpodobnosti výskytu v případě ohrožení se musí vypracovat plán aktivit

Analyzování vnitřního prostředí (Analýza silných a slabých stránek) 2 stránky problému: rozpoznání atraktivní příležitosti schopnost tyto příležitosti využít Pro vyhodnocení silných a slabých stránek slouží formuláře, kde se hodnotí faktory z hlediska jejich pozitivního nebo negativního vlivu.

Stanovení obchodních cílů a úkolů Sledování cílů: ziskovost, růst prodejů, zlepšení tržního podílu, omezení rizika, inovace a renomé atd. cíle jsou specifické z hlediska velikosti a času cíle je nutno hierarchicky uspořádat (od nejdůležitějších k nejméně důležitým) cíle by měly být kvantifikovány musí být reálné a sladěné

Formulování strategie Cíle naznačují, kam se chce firma dostat. Strategie pak říká jak se tam dostat. Druhy strategie: Nákladová priorita Diferenciace Ohnisko soustředění Firma které se podaří nejlépe strategii provádět, inkasuje největší zisk.

Formulování programu pro dosažení vytčených cílů, musí firma vypracovat podpůrné programy pro realizaci strategie

Realizace I když je dobře vyvinuta strategie a podpůrné programy nemusí to stačit, firma může selhat při jejich realizaci. Podle firmy McKinsey strategické plánování nestačí, je totiž jedním ze sedmi prvků úspěšného podnikání. Rámec 7s : strategie, struktura a systém („Hardware“ - základní prvky úspěchu) – styl, zaměstnanci, dovednosti, sdílené hodnoty – („Software“ - pomocné prvky úspěchu)

Zpětná vazba a kontrola firma musí umět rychle reagovat na změny ve vývojových trendech a v okolí a musí na ně umět reagovat pozměněním plánovacího procesu v jednom nebo více krocích Peter Ducker poukázal na to že je důležitější dělat správné věci (být efektivním), než dělat věci správně (být účinným).