Plevelnaté rostliny charakteristika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozšiřování plevelů Obr. č. 1.
Advertisements

Hmyz užitečný pro rostliny – OPAKOVACÍ TEST
Rostliny okolo naší školy
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Mgr
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Pracovní list - Rybník 1.Které rostliny rostou na mělčinách rybníků? (K obrázkům přiřaď názvy). 2.Naber vodu z rybníku a pozoruj živé organismy, urči pomocí.
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
MÁK SETÝ (Papaver somniferum).
Rozšiřování semen a plodů
Vznik a složení půdy Vznik půdy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
JEŠTĚRKA.
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
Plevelnaté rostliny charakteristika
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_488_Př7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Herbicidy, jejích použití,
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
PEDOSFÉRA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
SÓJA LUŠTINATÁ (Glycine max).
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Ochrana plodin proti škodlivým činitelům
Práce na PC – vyhledávání informací
Společenstva polí ROSTLINY a ŽIVOČICHOVÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pospíšilová Základní škola Kolín III.,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_417.
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podmínkami jednotlivých typů travních.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Rumiště a okraje cest.
Živý obal Země ( rostliny a živočichové)
Téma: Vybrané zemědělské plodiny plevele obilovin
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: druhý,třetí Téma:Vybrané.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Rostliny.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Rostliny Společné znaky rostlin: Vyživují se. Dýchají a vylučují.
Třídění živých organismů
Živé organizmy Součástí živé přírody jsou houby, rostliny, zvířata a lidí. Nazýváme je živé přírodniny nebo také živé organizmy.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Čeledi: PRYSKYŘNÍKOVITÉ HVĚZDNICOVITÉ
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Název materiálu (téma): OPAKOVÁNÍ-PLOŠTĚNCI, HLÍSTI, KROUŽKOVCI
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
2. Organismus a prostředí Základy ekologie pro střední školy 1.
Bc. Jan Hutla Vy_32_INOVACE_4B_20_Člověk_a_příroda Člověk a příroda
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.24_Zivoni_prostredi_viry_bakterie.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál VY_52_INOVACE_13_HMYZ_NA_POLI_V_PUDE
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
Najdete na Skupina A – obr. č. 1 Najdete na
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Základní škola, Hradec Králové
Živé organismy.
Podmínky života na Zemi
Bc. Ivana Francová, SOU Liběchov Chemická ochrana rostlin Chemická ochrana rostlin je dnes nejrozšířenější, využívá velkého množství ochranných látek zvaných.
Transkript prezentace:

Plevelnaté rostliny charakteristika ČaSP – 7. ročník MPP

Opakování 1. Jaké základní podmínky života na Zemi znáš? 2. Napiš třídění živých organismů. 3. Jak dělíme rostliny podle délky života – vysvětli. 4. Vysvětli, jak vzniká půda. MPP

Co je to plevel? MPP

rostlina, která roste v kulturním porostu proti vůli pěstitele. Plevel rostlina, která roste v kulturním porostu proti vůli pěstitele. MPP

Najdi plevelnou rostlinu: Úkol nelze jednoznačně splnit. Proč? MPP

Výborně! Za plevel považujeme všechny rostliny, které vyrostly tam, kde nechceme. Stejná rostlina může být žádoucí a pěstována (kopřiva dvoudomá jako léčivka a potrava drůbeže) a v jiném porostu označena za plevel a hubena. Obr. 1 MPP

Zápis: Plevel Plevel je rostlina, která roste v kulturním porostu proti vůli pěstitele. Stejná rostlina může být žádoucí a pěstována (kopřiva dvoudomá jako léčivka a potrava drůbeže) a v jiném porostu označena za plevel a hubena. MPP

vysoká životaschopnost (bytel metlatý) Jaké mají vlastnosti? vysoká životaschopnost (bytel metlatý) Obr. 2

vysoká schopnost rozmnožovat se Jaké mají vlastnosti? vysoká schopnost rozmnožovat se Jediná pampeliška mívá až 5000 semen, pcháč přes 30 000 a merlík bílý na 100 000! Obr. 3 MPP

Jaké mají vlastnosti? rychlé rozšiřování přímo - semena vypadnou přímo pod rostlinu zvláštním zařízením- např. praskáním tobolek pomocí zvířat – vně - ostny a háčky se přichycují na tělo živočicha vnitřně - semena se šíří zvířecími výkaly větrem vodou činností člověka (špatně vyčištěné osivo atd.)

Jsou velmi odolné proti hubení i nepřízni životních podmínek. Jaké mají vlastnosti? odolnost Jsou velmi odolné proti hubení i nepřízni životních podmínek. MPP

vysoká klíčivost (i více než 10 let) Jaké mají vlastnosti? vysoká klíčivost (i více než 10 let) Uvádí se, že semena šťovíku nebo pcháče osetu (pokud nastanou vhodné podmínky) mohou vyklíčit i po 80 letech. pcháč Obr. 4

Zápis: Vlastnosti vysoká životaschopnost vysoká schopnost rozmnožovat se rychlé rozšiřování odolnost vysoká klíčivost (i více než 10 let)

Škodlivost plevelů ubírají vodu, živiny omezují prostor hostitelé chorob a škůdců příměs - sníží kvalitu produktu nebo může být produkt nepoužitelný pro potravinářské či krmivářské účely mohou být i jedovaté MPP

Užitečnost ochrana půdy před erozí pastva pro včely píce pro hospodářská zvířata léčivé rostliny MPP

Zdroje použitých obrázků: Obr. 1 - http://www.priroda.cz/lexikon.php?detail=629 Obr. 2 - http://www.jvsystem.net/app19/FotoBrowser.aspx?pk=10107&fk=1069&lng_user=1 Obr. 3 - http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id2916/ Obr. 4 - http://www.e-zahrady.cz/atlas-rostlin/hvezdnicovite-asteraceae/219-pchac-oset-cirsium-arvense.html Ostatní obrázky označené – MPP – databáze klipartů Microsoft PowerPoint.