Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/01.0057.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Pletiva vodivá.
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.
Minerální výživa rostlin
Heterotrofní výživa rostlin
LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.
Lišejníky v lese.
Třídy: Stopkovýtrusé houby Rzi a sněti Vřeckovýtrusé houby
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
Význam hub a mechů v ekosystému
HOUBY ŘÍŠE.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
„Divně“ se živící vyšší rostliny
Registrační číslo projektu:
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Způsoby výživy rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Lyšejníky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_378.
Zvláštnosti metabolismu rostlin
STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
Symbioza Mixotrofie Parazitismus Saprofytismus Mykorhiza
Vztahy mezi organismy.
Ekosystémy.
VÝŽIVA ROSTLIN 2014.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Metabolismus rostlin.
Vzájemné vztahy organismů v přírodě
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
Projevy života, třídění organismů
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
KOŘEN.
1. H ETEROTROFNÍ VÝŽIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Obecná charakteristika. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_02_TEMA.
Barbora Sedláčková, Oktáva 15/16. KVAŠENÍ = FERMENTACE Pivovarské kvasinky Katabolický proces opačný k fotosyntéze Probíhá za nepřítomnosti vzduchu ->
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Metabolismus Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
Trvalá pletiva. Rostlinná pletiva (dělení) Podle schopnosti dělení rozlišujeme: Meristematická (dělivá) – umožňují růst Trvalá – vznikají činností dělivých.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Heterotrofie u rostlin
Vojta pouchlý Houby(fungi).
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Získávání energie pro život
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Rostliny.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
HOUBY.
Parazitismus rostlin Rostliny čerpají potřebné minerální látky a fotosyntetické asimiláty částečně, nebo zcela z jiných rostlin druhů Rozdělení:
Vegetativní orgány kořen.
výživa rostlin autotrofie heterotrofie saprofytismus parazitismus
Transkript prezentace:

Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/01.0057

Heterotrofní Výživa (heterotrofie)

-závislá na existenci jiných organismů -heterotrofní organismy nepřijímají uhlík z CO2 , ale využívají organické látky ze svého okolí - Nezelené rostliny a nezelené části zelených rostlin -heterotrofní organismy dělíme podle toho,odkud přijímají organické látky na saprofyty a parazity

Saprofyté - z řec. saprós=hnijící vyživují se z odumřelých těl rostlin a živočichů ( a jejich výměšků) většina bakterií a hub

Parazité -čerpají organické látky ze živých organismu tzv. hostitelů - Nezelené cizopasné rostliny -čerpají organické látky ze živých organismu tzv. hostitelů -bakterie, houby, některé krytosemenné rostliny -dělení podle míry parazitismu na hemiparazity a holoparazity

Hemiparazité mají schopnost fotosyntézy hostiteli odebírají vodu a minerální látky pomocí přeměněných adventivních kořenů-haustorií Pronikají do xylému jeho vodivých pletiv

Jmelí parazituje ve větvích různých stromů

Holoparazité nezelené rostliny odebírají z cévních svazků hostitele vodu, minerální látky a asimiláty( pomocí haustorií) podbílek šupinatý, kokotice

kokotice podbílek

Mixotrofie Konvice láčkovka hraniční přechod mezi autotrofní a heterotrofní výživou-smíšený typ výživy Autotrofní rostlina potřebuje přísun některých organických látek masožravé rostliny – doplňují N2 Konvice láčkovka rosnatka

Symbióza Soužití dvou různých organismů ( u rostlin autotrofa a heterotrofa) v úzkém fyziologickém svazku, ze kterého mají oba organismy alespoň dočasně určitý prospěch

- typický příklad symbiózy a) Lišejníky - typický příklad symbiózy soužití mezi autotrofní řasou nebo sinicí a heterotrofní houbou autotrofní složka vytváří asimiláty odebírané houbou, houba naopak dodává řase či sinici vodu a minerální živiny

b)Symbióza hlízkových bakterií s kořeny bobovitých rostlin bakterie fixují vzdušný dusík a předávají ho ve formě dusičnanu rostlině rostlina hlízkové bakterie zásobuje asimiláty

c) mykorhiza Symbióza kořenů vyšších rostlin s podhoubím hub (mykós=houba, rhizom=kořen) houbová vlákna nahrazují kořenová vlášení a přijímají pro rostlinu vodu a minerální živiny rostlina poskytuje houbě především cukry

ekonomicky velmi významný symbiotický vztah

Test Podle čeho se dělí parazité? Která rostlina je hemiparazit? Co je to symbióza? Co je to mykorhiza?

Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/01.0057