Měření teploty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPAKOVÁNÍ Př. Měděný drát má při teplotě 30°C délku 150 m. Určete jeho délku při teplotě 80°C. Tabulky - Součinitel teplotní roztažnosti mědi - 1,7.10-5K-1.
Advertisements

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Změna objemu pevných těles při zahřívání nebo při ochlazování
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Příprava laboratorní práce č.3
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Digitální učební materiál
Druhy teploměrů Prezentace do fyziky.
Měření teploty LC.
Měření teploty.
Teplotní roztažnost pevných látek
Tato prezentace byla vytvořena
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Vytápění Armatury měřící
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Teplota Ing. Radek Pavela.
Teplota a její měření.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
OBJEM a jeho měření.
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
TEPLOTNÍ OBJEMOVÁ ROZTAŽNOST
Měření objemu pomocí odměrného válce
Víte, proč jsou dráty elektrického vedení prověšené?
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření teploty.
Objemové změny těles s teplotou
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Měření objemu pomocí odměrného válce
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
Měření fyzikálních veličin
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
MĚŘENÍ OBJEMU.
Teplota – souhrnná cvičení I.
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Transkript prezentace:

Měření teploty

Teplota Základní fyzikální jednotkou je TERMODINAMICKÁ TEPLOTA – T (KELVIN- K) Budeme používat jednotky - °C – stupeň Celsia Označujeme – t Měříme teploměrem : Digitální Rtuťový Lihový Bimetalový Bezkontaktní

Změna objemu pevných látek při zahřívání a ochlazování Při zahřívání se objem kovů zvětšuje Při ochlazování se objem kovů zmenšuje Různé látky se při zahřívání různě zvětšují – různá délková roztažnost

Bimetalový (dvojkový) pásek Pásek složený ze dvou kovů (např. ocel - mosaz) Při zahřívání dochází k různému prodlužování kovů – pásek se deformuje – ohýbá Využití: Teploměry Bezpečnostní prvky – jističe Vypínače – spínače (např. žehlička)

Změna objemu kapalin a plynů při zahřívání nebo při ochlazování Při zahřívání se objem zvětšuje Při ochlazování se objem zmenšuje

Teploměr – rtuťový, lihový

Teploměr - bimetalový

Postup měření teploty Před měřením zjistíme Postup měření Jaký teplotní rozdíl odpovídá nejmenšímu dílku stupnice Měřící rozsah teploměru Postup měření Teploměr upevníme do stojanu (nejčastěji ukazuje teplotu v místnosti) Teploměr ponoříme do kádinky tak, aby se nedotýkal dna ani stěn kádinky. Po ustálení hladiny měřícího média v teploměru, odečtu ze stupnice hodnotu teploty a zapíši do protokolu. (např. t=12°C) Na naměřenou hodnotu se dívám kolmo.