Teplo jako fyzikální veličina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

TEPLO DALŠÍ FORMA ENERGIE.
7. ročník Tření, třecí síla Tření, třecí síla.
Páka v praxi (v běžném životě)
Projekt teplo Na fyziku.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
KALORIMETR.
Vnitřní energie, práce, teplo
Teplo jako fyzikální veličina
7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Měrná tepelná kapacita látky
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
Teplo Ing. Radek Pavela.
zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál
Tepelné jevy.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Digitální učební materiál
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Deformační účinky síly Tlak, tlaková síla
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Gravitační síla, gravitační pole Země
Zákon vzájemného působení dvou těles
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Příklad tepelně izolované soustavy:
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
 Téma:  TEPLO  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Teplo ZŠ Velké Březno.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelná výměna prouděním TÉMATICKÝ CELEK:
Objemové změny těles s teplotou
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
TEPLO.
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vytápění Teplo.
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Transkript prezentace:

Teplo jako fyzikální veličina 8. ročník Teplo Teplo jako fyzikální veličina

Teplo při tepelné výměně V jakém významu používáte slovo teplo? v životě má slovo teplo jiný význam než v technické praxi teplejší těleso předává část své vnitřní energie chladnějšímu došlo k předání tepla chladnější těleso přijalo část vnitřní energie od teplejšího došlo k přijetí tepla 8. ročník

Teplo při tepelné výměně přijímání a odevzdávání tepla nejsou oddělené děje probíhají vždy zároveň předává-li jedno těleso druhému teplo, druhé těleso ho musí přijímat řekni nějaký příklad v životě běžné tepelné výměny 8. ročník

Teplo je rovno energii, kterou odevzdá nebo přijme těleso při tepelné výměně značíme Q při tepelné výměně – výměně tepla jde o předávání energie => => stejná jednotka J používají se větší (násobné) jednotky - kJ a MJ 8. ročník

Závislost množství tepla při teplené výměně Jak závisí množství tepla při teplené výměně (odevzdaného/přijatého) při ohřevu na dvě různé teploty? na výsledné teplotě, kterou chceme u daného tělesa získat čím nižší požadovaná t, tím menší potřebné teplo k ohřátí na tuto t 8. ročník

Závislost množství tepla při teplené výměně Jak bude závislá velikost Q, jestliže chceme ohřát dvě různá množství (m1≠ m2) na stejnou t? provedeme pokus 8. ročník

8. ročník

Závislost teploty na množství přijatého tepla pro t50 aby se voda ohřála na dvojnásobnou teplotu z 20 °C na 40 °C, dodali jsme dvojnásobné teplo 2Q k trojnásobnému zvýšení teploty vody ze 20 °C na 50 °C musí přijmout trojnásobné teplo 3Q Při stejné hmotnosti vody, přijme voda teplo, které je přímo úměrné zvýšení teploty. Říkáme, že teplota je přímo úměrná množství dodaného tepla Q  (t t0) 8. ročník

Závislost tepla na hmotnosti kapaliny čím větší hmotnost vody, tím větší množství tepla k ohřevu na stejnou teplotu t voda s m2 (dvojnásobný objem) se při přijetí tepla Q ohřála pouze o poloviční teplotu t proti vodě s m1 přijetím tepla z 2Q na 3Q se ohřála o t/2 Při stejném zvýšení t přijme voda Q, které je přímo úměrné m vody: Q  m 8. ročník

K zapamatování Teplo je rovno energii, kterou při teplené výměně odevzdá teplejší těleso chladnějšímu. jinak řečeno Teplo je rovno energii, kterou při teplené výměně přijme chladnější těleso od teplejšího. značíme písmenkem Q, jednotka joule - J 8. ročník

K zapamatování Teplo přijaté/odevzdané tělesem o určité hmotnosti při teplené výměně je přímo úměrné zvýšení/snížení teploty. Q  (t - t0) Q  (t0 - t) Při určitém zvýšení/snížení teploty je teplo přijaté /odevzdané tělesem přímo úměrné hmotnosti tělesa. Q  m 8. ročník

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Vnitřní energie, teplo Téma: Teplo jako fyzikální veličina Anotace: V prezentaci je definováno teplo jako fyzikální veličiny, určena závislost tepla na hmotnosti a požadované teplotě tělesa. Očekávaný výstup: Chápe teplo jako součást vnitřní energie, rozlišuje ochlazování a ohřívání a používá závislost mezi teplem a hmotností, nebo požadovanou teplotou tělesa. Druh učebního materiálu: Prezentace Autor: Ing. Pavel Broža Jazyk: Čeština Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – druhý stupeň Ročník: 8. Datum vytvoření: 19. 12. 2011 8. ročník