Nízkoteplotní Stirlingův motor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Z obnovitelných zdrojů
Advertisements

Energie na Zemi.
KRUHOVÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
36. Střídavý proud v energetice
Organický Rankinův cyklus
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Malé zdroje energie MMZE
Hodnocení elektráren - úkolem je porovnat jednotlivé elektrárny mezi sebou E1 P pE1 P E1 vliv na ŽP E2 P pE2 P E2 vliv na ŽP.
Solární termické systémy pro výrobu elektrické energie A5M13VSO-4.
Vztah mezi výkonem, prací a časem
Konstrukce, princip funkce a základní charakteristiky hydromotorů
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jirka, Marek, Vašek, Honza
Výroba a rozvod elektrické energie
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
MODEL STIRLINGOVA MOTORU
16. STŘÍDAVÝ PROUD.
Tepelný akumulátor.
Popis a funkce elektrárny
Oddělení vodíkových technologií
Vypracovali:Petr Veselý, Dominik Bauchner
Teplotní roztažnost pevných látek
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Renewable energy Energie z obnovitelných zdrojů
Magnetohydrodynamika
Strojní mechanika TERMOMECHANIKA Autor: Ing. Jaroslav Kolář
Přeměny energieje EU peníze školám EU peníze školám
Výroba elektrické energie Druhy elektráren Připraveno s využitím materiálů společnosti ČEZ určených pro školy.
Česká republika: Tepelné elektrárny Hospodářský zeměpis
Jaderné Elektrárny.
VY_32_INOVACE_B Účinnost - úlohy
Elektrický generátor Elektrický generátor je elektrický stroj, sloužící k přeměně jiných druhů energie na energii elektrickou. Nejčastěji se jedná o rotační.
Generátory elektrického napětí
Třífázová soustava střídavého proudu
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výroba elektrické energie
KRUHOVÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM
Základy Elektrotechniky
Tepelné akumulátory.
VYUŽITÍ MALÉ VĚTRNÉ ELEKTRÁRNY PRO VYTÁPĚNÍ MALÝCH OBJEKTŮ
Využití energie Slunce
Práce a výkon v obvodu stejnosměrného proudu
Petr Doubrava Vojtěch Jelen
Víte, proč jsou dráty elektrického vedení prověšené?
Solární energie A její využití.
Výroba elektřiny VY_30_INOVACE_ELE_733
Proč „ANO“ nebo „NE“ Stirlingův motor pro OZE?
Alternativní Zdroje Energie Autoři: Jiří Preclík Pavel Kopáček Emil Pišta : VII. D třída: VII. D.
aneb Stirlingův motor Ondřej Douda
Automatizační technika
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výroba a přenos elektrické energie Číslo DUM: III/2/FY/2/2/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Výroba a přenos elektrické energie. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vytápění Zdroje tepla-kotle. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Teplo Seminární práce z fyziky Vypracoval: Tomáš Pařízek a Jan Šplíchal Základní škola a Mateřská škola, Nový Hradec Králové, Pešinova 146 Leden 2013.
Energie ohně.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Test – (parní stroj) 1) Vysvětli, proč je parní stroj označován jako parní. 2) Popiš, jak vzniká v parním stroji pára a k čemu slouží. 3) Dochází v parním.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
KRUHOVÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
Obnovitelné zdroje energie a blízká budoucnost
Transkript prezentace:

Nízkoteplotní Stirlingův motor Petr Horký

Tepelná roztažnost plynných látek Zahřívání – zvětšení objemu Ochlazování – zmenšení objemu

Popis nízkoteplotního Stirlingova motoru

Princip činnosti Demonstrační schéma :

Pracovní médium Dobrá tepelná vodivost a objemová roztažnost. vodík a helium Tlak v rozmezí 10 – 22MPa, někdy i více.

Moje konstrukce nízkoteplotního Stirlingova motoru

Komerčně vyráběné Stirlingovy motory Autonomní jednotky o výkonu 6 až 7 kW. Solární systém se Stirlingovým motorem. Nejúčinnější přeměna sluneční energie na elektrickou.

Princip solárního systému

Plány do budoucna Realizace sluneční elektrárny se Stirlingovým motorem. Použití pomaloběžného generátoru. Použití parabolického zrcadla s malým zakřivením, kvůli větší účinnosti. Automatické natáčení za sluncem.

Parabola Ø > 1,5m S > 1,7m

Návrh konstrukce

Generátor – 3f alternátor

Stirling - 3. verze