Úloha marketingu v řízení podniku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Direct marketing (stručně úvodem)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Komunikace a stimulování prodeje
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
9.Komunikace.
MARKETINGOVÝ MIX.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingová komunikace
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Marketing finančních služeb 2.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Teorie propagace 5 základních forem propagace
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategie.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový plán podniku
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Propagace základní pojmy
Postavení CR v hospodářství
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Úloha marketingu v řízení podniku Osobní prodej, podpora prodeje, přímý marketing, sponzoring

Marketingová komunikace Klasická a integrovaná str. 125 Zaměřená na akvizici a prodej Zaměřená na udržování trvalých vztahů Masová komunikace Komunikace zaměřená na konkrétní segmenty Monolog – jednostranná komunikace Dialog – dvoustranná komunikace, zpětná vazba Přesvědčování Informace jsou poskytovány Vlastnosti značky Důvěra ve značku Orientace na transakci Orientace na vztahy Změna postojů Spokojenost

Komunikační nástroje Charakteristiky – str. 161 PR Reklama Přímý mark. Podpora prodeje Osobní prodej Věrohodnost Možnost opakovat a integrovat v různých médiích Sdělení je určeno konkrétnímu segmentu Získává pozornost zákazníka Nejefektivnější ale nejdražší nástroj Schopnost zaujmout Neosobní charakter – příjemce jí může a nemusí věnovat pozornost Je aktuální a aktualizovatelné Poskytuje informace vedoucí ke koupi produktu Živý, bezprostřední, vzájemný kontakt Oslovuje široké spektrum zákazníků Měřitelná účinnost (někdy) Je interaktivní Vede zákazníka ke kroku nakoupit produkt právě teď Kultivuje vztahy

Osobní prodej 1. Osobní prodej – nejefektivnější nástroj market. mixu – zejména při budování silných preferencí prostřednictvím přesvědčování. Výhody : Osobní kontakt – živý, bezprostřední, vzájemný kontakt – každá strana bezprostředně reaguje na aktivity druhé strany Kultivace vztahů – počátek je první nabídka ( informace o společnosti, kterou zastupuji, informace o produktu, vyzdvižení užitku, koupě, opakovaná koupě) vede až k přátelským vztahům. Úspěšný obchodník má se svým zákazníkem srdečný vztah.(viz. teorie Žebříček vztahů – relační marketing). Reakce – osobní prodej vytváří příležitost naslouchat.

Osobnost prodejce má o trh zájem nebojí se odborné předpoklady umí řešit problémy domluví se vyhledává příležitosti nenechá se ošálit je diplomatický je soutěživý Chce dobýt trh je sebevědomý všeobecný přehled těší se na problémy nebojí se mluvit využije každou přílež. tlačí „ke zdi“ je přímý nezná prohry

Podpora prodeje Sampling (vzorky), veletrhy a výstavy, odměny a dary, soutěže, hry, sázky, loterie, prezentace, kupóny, prodejní akce, zábavní akce s prodejem, ochutnávky. Merchandising - komplexní péče o výrobek v místě prodeje. V době přesyceného trhu a obrovské konkurence je jednou z možností, jak dosáhnout úspěchu integrace činností a procesů. Používá se model, který v konečném důsledku přináší klientovi značné snížení nákladů spojených s péčí o výrobek v místě prodeje. Zároveň zefektivňuje práci s výrobkem a zkvalitňuje spolupráci s pracovníky obchodu. Model spočívá v přenesení funkce obchodních zástupců klienta na merchandisera. Tím se na jedné straně lépe využije jejich kapacita a na straně druhé klient sníží svou režii o významnou položku mzdových nákladů. Vzhledem k pravidelným návštěvám maloobchodů a soustavné péči o produkty dochází k efektivnějšímu sledování stavu zásob, flexibilnějším objednávkám a tím lepší práci se sortimentem a jeho strukturou

SMS marketing Aplikace pro hromadný příjem a zpracování SMS, které zajišťuje okamžitý přístup k PRSMS službám typu: hlasování – HLA, volby – VOL, soutěže – SOUTEZ, debatní příspěvky - DBT ATS Praha má na českém trhu unikátní pozici díky nejvyššímu počtu realizovaných SMS soutěží a anket. Každý měsíc realizujeme 150 až 200 soutěžních nebo anketních aplikací a to zejména pro klienty z oblasti médií a reklamních agentur. „Takové množství realizovaných zakázek považujeme za důkaz výtečných znalostí o herních mechanikách, jejich účinnosti v různých typech médií a především v různých cílových skupinách. "Know how" v oblasti marketingu a médií vnímáme jako jednu z nejdůležitějších přidaných hodnot, které nabízíme našim klientům a kterou se zásadně odlišujeme od konkurence“ Jako další významné odlišení od konkurence nabízíme zprovoznění anket a soutěží nejen na principu SMS, ale také na bázi hlasové služby. Tj. klient je vyzván k vyjádření názoru, zaslání hlasu, zadání adresy (např. ano/ne nebo 1,2,3,4….X) formou volání na telefonní číslo. K tomuto produktu lze užít jakýkoliv typ čísla (mobilní, s předvolbou 800, 900, 906, 844, 2,..atd) dle potřeby klienta.

Direct marketing - Direkt mail Zajištění databáze, filtrace a aktualizace dat, výroba tiskovin, rozeslání, vyhodnocení. Výhoda - cílené oslovení odborných skupin        Státní sektor - zdravotnictví, dentisti, školství, státní správa a obecní úřady Průmysl - strojírenský, chemický, dřevozpracující, potravinářský, obecně Doprava - autoservisy, autodoprava Stavebnictví - stavební, arch. a proj. firmy, projektanti TZB, montážní firmy elektro a voda-plyn-topení, bytová družstva a správci nemovitostí Firmy obecně - střední, se zahraničním podílem, s největšími obraty ČR Zemědělství Služby - hotely a restaurace, PC firmy, peněžnictví      

Brand marketing – budování značky V distribuční síti prodejen Andrie jsou umístěny nové POSm značky "FINEFOR" (spodní prádlo pro teenagery). Komunikace je cílena na věkovou skupinu 13 - 15 let. Na podporu prodeje spodního prádla určeného převážne teenagerům naše společnost připravila celorepublikovou spotřebitelskou soutěž na bázi stíracích losů a výherních SMS zpráv o celkem 50 MP3 přehrávačů.

Event marketing – zážitkový marketing Zinscenování zážitků formou dramaturgicky a umělecky kombinovaných akcí. Mají za úkol vyvolat psychické a emocionální vjemové podněty podporující image podniku a jeho produktů.

sponzoring formou vzorků, obleků, obutí … Typy sponzoringu : finanční podpora kulturní, společenské, sportovní akce s uváděním loga, sponzoring formou vzorků, obleků, obutí … SOCIÁLNÍ - Projekty, "kde stát finančně nestačí", kde účelem sponzorování není v prvé řadě reklama, ale kde jde o humanitární podporu v nouzi a na podporu užitečných celospolečenských (sociálních) věcí vůbec. Sponzor profituje až po delší době - ze známosti jména nebo jeho příznivé pověsti.

Sponzoring PROFESNÍ - Sponzor finančně podporuje "rozjezd„ druhé strany pro úspěšné podnikání, profesní růst, realizaci investičních záměrů, ... ze kterých předpokládá, že bude rovněž podnikatelsky spoluprofitovat. KOMERČNÍ - Projekty, kde převažuje rovnoprávný vztah "něco za něco". Žadatelé o sponzoring mají dobré (výborné) možnosti nabídnout sponzorovi zejména reklamu nebo jiné reciproční protislužby.

Případová studie Superb navrhněte strategii pro uvedení značky Superb na trh při použití : forem osobního prodeje Podpory prodeje Direkt mailu Event marketingu