Dopravní a liniové stavby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

s dopravní infrastrukturou
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
s dopravní infrastrukturou
Vyhledávací studie trasy nové krajské silnice Modřice – Šlapanice – Tvarožná.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
Úvod do pozemních komunikací
Příčné prahy 27. dubna 2010.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Pozemní komunikace Zákon 13/1997Sb. o pozemních komunikacích (silniční z.), Vyhláška 104/1997 Sb. Zákon upravuje kategorizaci pozemních komunikací, jejich.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Směrový a výškový návrh trasy komunikace
Dopravní a liniové stavby
s dopravní infrastrukturou
Trasování lesních cest
Psychologie v dopravě 9 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava.
Dopravní a liniové stavby Názvosloví, šířkové kategorie, trasování
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
OUTDOOROVÉ AKTIVITY.
Dopravní a liniové stavby
Dopravní a liniové stavby
Trasování lesních cest
OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKY I N S T I T U T D O P R A V Y
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Teorie dopravního proudu
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Dopravní a liniové stavby Bezpečnostní zařízení
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Trasování lesních cest
Mimoúrovňové křižovatky
Trasování lesních cest
Trasování lesních cest
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
10. Vytyčování oblouků Vytyčování oblouků
Modelování hluku ze silniční dopravy v oblasti městské zástavby
Mgr. Michal LOUTHAN Katedra geoinformatiky, UP Olomouc
zásady navrhování dopravních – silničních staveb
Úvod do pozemních komunikací
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. - pozemní komunikace (místní a účelové)
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 1 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. - pozemní komunikace (dálnice a silnice)
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v. Upravené značky A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška AUDIT BEZPEČNOSTI POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ 1 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Konstrukce a výstavba silničních komunikací Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy.
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
SMĚR A ZPŮSOB JÍZDY Směr a způsob jízdy - na pozemních komunikacích se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji -na krajnici.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. - křižovatky na pozemních komunikacích.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Příčné prahy 28. června 2012.
Navrhování tunelových staveb
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Rozpočtování - Inženýrských staveb
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
PROVOZ NA DÁLNICI. PROVOZ NA DÁLNICI Na dálnici je povolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není.
Rozpočtování - Inženýrských staveb
Topografické plochy.
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Transkript prezentace:

Dopravní a liniové stavby 3 Výškové řešení trasy Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava

Výškové řešení trasy rovinaté nebo mírně zvlněné (3 – 5 %) Podélný řez silnicí musí být s ohledem na bezpečnost, pohodlnost a hospodárnost dopravy čarou plynulou, tj. s niveletou bez lomů a v přiměřeném sklonu. Sklonem nivelety je značně ovlivněna jízdní rychlost vozidel, zejména nákladních a tím také hospodárnost dopravy. Podélný sklon je vytvářen úseky přímými a výškovými oblouky. Řešení se odvíjí od sklonu terénu. - rovinaté nebo mírně zvlněné (3 – 5 %) pahorkovité (do 15 %) horské (nad 15 %)

Výškový polygon

Ztracený spád (h)

Nejmenší poloměry vypuklých výškových oblouků Nejmenší poloměry vydutých výškových oblouků

Návrhové rychlosti podle druhu území a největší dovolené podélné sklony (s) návrhových kategorií silnic a dálnic

Podélný sklon nivelety (s) se řídí členitostí území a návrhovou rychlostí. K zajištění snadného odtoku povrchové vody podél okraje vozovky se základním příčným sklonem 2,5 % (obrubník, rigol) je vhodné navrhnout podélný sklon nejméně 0,5 Příčný sklon (p) jízdních pruhů v přímé je střechovitý nebo jednostranný 2,5 % (2 % rekonstrukce). V obloucích viz tabulka.

Nejmenší dovolené poloměry směrových kružnicových oblouků

Výsledný sklon (m) je dán vztahem

Podélný profil

Klopení vozovky v oblouku kolem vnější hrany vodícího proužku kolem osy

Klopení vozovky v oblouku - vícepruhová S, D kolem vnější hrany vodícího proužku kolem osy

Klopení vozovky kolem osy

Klopení vozovky kolem osy

Klopení vozovky kolem vnější hrany vodícího proužku

Klopení vozovky kolem vnější hrany vodícího proužku

Sladění směrového a výškového vedení trasy Perspektivní obraz vstupu do směrového oblouku bez přechodnic, zakrytého vypuklým zaoblením nivelety

Sladění směrového a výškového vedení trasy Zaoblení nivelety za směrovým obloukem

Sladění směrového a výškového vedení trasy Krátké zaoblení nivelety před začátkem směrového oblouku

Sladění směrového a výškového vedení trasy Ponoření trasy ve směrovém oblouku

Sladění směrového a výškového vedení trasy Zaoblení nivelety se kryje se směrovým obloukem

Rozhled Na všech silnicích a dálnicích musí být v celé jejich délce zajištěna potřebná délka rozhledu pro zastavení vozidla před překážkou na jízdním pásu.

Před křižovatkou – rozhledové pole Např.: Podélný spád 0 %, rychlost 50 km/h délka 40 m rychlost 90 km/h délka 150 m

Délky rozhledu pro zastavení Dz

Rozhled ve vrcholovém oblouku

Rozhled Rozhled na dostatečnou vzdálenost pro předjíždění na dvoupruhových obousměrných komunikacích Např.: Rychlost 40 km/h délka rozhledu 200 m Rychlost 90 km/h délka rozhledu 550 m

Délka rozhledu pro předjíždění Dp

Rozhledové pole pro zastavení

Rozhledové pole pro zastavení a předjíždění

Rozhled pro zastavení na silnici se svodidlem

Rozhled Boční rozhled na dostatečnou vzdálenost při napojování - řadících pruhů připojovacích pruhů

Rozhled na křížení s železniční tratí - pro řidiče - pro strojvedoucí lokomotiv