PRAHA Hlavní a také největší město České republiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BERLÍN – EVROPSKÁ METROPOLE Berlín – město, kde se moderní dějiny staly symbolem poválečné Evropy
Advertisements

1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Hlavní město Praha Beznosková Šárka INFORMACE UBYTOVÁNÍ ZAJÍMAVOSTI
Vypracovala: Lucie Junková Valerie Horká Jan Dočkal
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACE Prezentace zpracovává téma Praha – hl. město. Prezentace je.
CESKA REPUBLIKA Foto: Jaíra (Yair) Moreshet Procházka po České zemi a její památky:-) Hudba: WA. Mozart- klarinet Trio Es dur, K. 498, Allegro.
Itálie.
Praha.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Kraje ČR Praha © Ladislav Novotný ZŠ Mandysova.
Egyptské pyramidy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
Prvouka – 2.ročník ZŠ „ČR a hlavní město Praha“
Cestovní kancelář Silesia
Sídla.
zpracovaný v rámci projektu
Česká republika: Praha Hospodářský zeměpis
Český Krumlov PAMÁTKY UNESCO v ČR neporušena další výstavbou
Město a příměstské oblasti Obec, kde žiji. Město Většina obyvatel žije ve městech a v příměstských oblastech. Na předměstích byla postavena velká sídliště.
Identifikátor materiálu: V/2-1/6 Praha – hlavní město ČR
PRAHA Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Praha.
ČESKÁ REPUBLIKA Vlajka Znak. Obecně Hlavní město: Praha Hlavní město: Praha Počet obyvatel: Počet obyvatel: Rozloha: km².
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Chráněná území v Olomouci a okolí
KRAJE ČR HLAVNÍ MĚSTO PRAHA.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
ČR – PAMÁTKY UNESCO K/41, M/01
Oblast: JV Evropa Chorvatsko
PAMÁTKY PRAHA.
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
MÍSTO,KDE ŽIJI JE VSETÍN
ČESKÁ REPUBLIKA Hlavní město Praha. ČESKÁ REPUBLIKA Hlavní město Praha.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
„Matka měst“ „Zlatá Praha“ „Stověžatá Praha“
Darek Matwikow Jan Jelínek
Plzeň Plzeň.
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Praha.
Praha Andy Poláková.
PRAHA – MATKA MĚST.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Karlovy Vary Prezentace 2016 – 07 Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
StaroboleslavskoStaroboleslavsko. - území staroboleslavska se nachází v středočekém kraji, v okolí Staré Boleslavi.
 Základní informace  Z historie města  Navštěvovaná místa  Zdroje.
Název školyZákladní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektuCZ.1.07./1.4.00/ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_33_PRAHA TÉMA: ZEM Ě PIS 1 Č ÍSLO.
VY_52_INOVACE_70_Praha Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-06 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Rozloha: 496 km² Počet obyvatel: Hustota zalidnění: obyvatel/km² Městské části: 57 Hlavní město Praha je nejmenším krajem ČR. Praha patří.
HLAVNÍ PAMÁTKY ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
Praha – hl- město ČR Praha je největší a nejvíce obydlené město České republiky Patří mezi nekrásnější města světa Je sídlem prezidenta, vlády a parlamentu.
PRAHA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_8C_06_Praha Téma: Vlastivěda.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS Téma: Hlavní město Praha Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_312 _Praha Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
HLAVNÍ MĚSTO PRAHA Mgr. Michal Oblouk.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Hlavní město Praha - pražské metro, letiště Václava Havla - Ruzyně,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Město a příměstské oblasti
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_02_Státy_hlavní_města_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov
Královské město Rakovník
Základní škola Záhumení Rožnov pod Radhoštěm
Předmět: Zeměpis Ročník: 9. Tématický celek: Regiony České republiky
Transkript prezentace:

PRAHA Hlavní a také největší město České republiky.

Vlajka PRAHY Vlajka PRAHY Znak PRAHY Znak PRAHY

Patří mezi nejkrásnější a nejnavštěvovanější města v Evropě. Patří mezi nejkrásnější a nejnavštěvovanější města v Evropě. Významné čtvrti jsou:Staré Město, Nové Město, Josefov, Malá Strana, Hradčany, Vyšehrad. Významné čtvrti jsou:Staré Město, Nové Město, Josefov, Malá Strana, Hradčany, Vyšehrad.Staré Město Nové MěstoJosefov Malá Strana HradčanyVyšehradStaré Město Nové MěstoJosefov Malá Strana HradčanyVyšehrad

HISTORIE města Pražského

Středověk Počátkem 12.století byla Praha kvetoucím městem nad nímž se vznosně vypínal knížecí Hrad. Počátkem 12.století byla Praha kvetoucím městem nad nímž se vznosně vypínal knížecí Hrad.,,Tam žijí Židé mají plno zlata a stříbra,tam sou ze všech národů,nejbohatší kupci,tam jsou nejzámožnější peněžníci,i tam stojí tržiště a něm plno kořisti.‘‘…napsal kdosi neznámý o Praze.,,Tam žijí Židé mají plno zlata a stříbra,tam sou ze všech národů,nejbohatší kupci,tam jsou nejzámožnější peněžníci,i tam stojí tržiště a něm plno kořisti.‘‘…napsal kdosi neznámý o Praze.

Sjednocení Pražských měst… …K prvnímu pokusu o sjednocení Starého a Nového Města došlo v roce 1518 na popud staroměstských měšťanů vedených Janem Paškem z Vratu. Roku 1523 král Ludvík Jagellonský potvrdil sjednocenou městskou radu, a tak spojení pražských měst legalizoval. Jednotná Praha však byla již roku 1528 znovu rozdělena. …K prvnímu pokusu o sjednocení Starého a Nového Města došlo v roce 1518 na popud staroměstských měšťanů vedených Janem Paškem z Vratu. Roku 1523 král Ludvík Jagellonský potvrdil sjednocenou městskou radu, a tak spojení pražských měst legalizoval. Jednotná Praha však byla již roku 1528 znovu rozdělena Ludvík Jagellonský Ludvík Jagellonský1528

Na konci byla vyhlášena nezávislost českého státu, ke kterému se vzápětí připojilo Slovensko. V Praze docházelo k ničení symbolů rakouského mocnářství. Přitom byly zničeny i některé památky, jako byl například Mariánský sloup na Staroměstském náměstí a později též pomník maršála Radeckého na Malostranském náměstí. Na konci první světové války byla vyhlášena nezávislost českého státu, ke kterému se vzápětí připojilo Slovensko. V Praze docházelo k ničení symbolů rakouského mocnářství. Přitom byly zničeny i některé památky, jako byl například Mariánský sloup na Staroměstském náměstí a později též pomník maršála Radeckého na Malostranském náměstí.SlovenskoMariánský sloupprvní světové válkySlovenskoMariánský sloup

Druhá světová válka Za války bylo z Prahy odtransportováno do koncentračních táborů židovské obyvatelstvo, stejně jako cikánské (tehdejší běžné označení) a další její obyvatelé tzv. „méněcenných ras“. Běžné byly popravy a věznění odpůrců nacistického režimu. Nechvalně proslulou se v této souvislosti stala například úřadovna Gestapa v Petschkově paláci nebo střelnice v Kobylisích. Za války bylo z Prahy odtransportováno do koncentračních táborů židovské obyvatelstvo, stejně jako cikánské (tehdejší běžné označení) a další její obyvatelé tzv. „méněcenných ras“. Běžné byly popravy a věznění odpůrců nacistického režimu. Nechvalně proslulou se v této souvislosti stala například úřadovna Gestapa v Petschkově paláci nebo střelnice v Kobylisích. koncentračních táborůžidovskécikánskéméněcenných ras nacistickéhorežimustřelnice v Kobylisích koncentračních táborůžidovskécikánskéméněcenných ras nacistickéhorežimustřelnice v Kobylisích

Praha jako hlavní město socialistického Československa Po druhé světové válce začala vznikat první sídliště, a to napřed v období tzv. první dvouletky ( ). V únoru 1948 se chopila moci Komunistická strana Československa a plánování a výstavba sídlišť se výrazně urychlila. Původní zástavba byla často nahrazena panelovými domy. V letech 1960, 1968, 1970 a 1974 bylo k Praze připojeno dalších celkem více než 60 obcí. V 60. a 70. letech se zmodernizovaly důležité dopravní stavby jako letiště a hlavní nádraží, začalo se budovat metro a takzvaný ZÁKOS - systém kapacitních městských komunikací, z nichž jedna oddělila Národní muzeum od Václavského náměstí. Pro obyvatele byla na zelených loukách okolo Prahy budována panelová sídliště (největší z nich je Jižní Město). Po druhé světové válce začala vznikat první sídliště, a to napřed v období tzv. první dvouletky ( ). V únoru 1948 se chopila moci Komunistická strana Československa a plánování a výstavba sídlišť se výrazně urychlila. Původní zástavba byla často nahrazena panelovými domy. V letech 1960, 1968, 1970 a 1974 bylo k Praze připojeno dalších celkem více než 60 obcí. V 60. a 70. letech se zmodernizovaly důležité dopravní stavby jako letiště a hlavní nádraží, začalo se budovat metro a takzvaný ZÁKOS - systém kapacitních městských komunikací, z nichž jedna oddělila Národní muzeum od Václavského náměstí. Pro obyvatele byla na zelených loukách okolo Prahy budována panelová sídliště (největší z nich je Jižní Město).únoru 1948Komunistická strana Československadalších celkem více než 60 obcíletiště hlavní nádražímetroZÁKOSNárodní muzeumVáclavského náměstíJižní Městoúnoru 1948Komunistická strana Československadalších celkem více než 60 obcíletiště hlavní nádražímetroZÁKOSNárodní muzeumVáclavského náměstíJižní Město Postupující ekonomický úpadek země zasáhl i Prahu, což se projevilo v zanedbaném vzhledu města i ve zhoršování služeb. Mocenský monopol komunistické strany ukončila Sametová revoluce. Postupující ekonomický úpadek země zasáhl i Prahu, což se projevilo v zanedbaném vzhledu města i ve zhoršování služeb. Mocenský monopol komunistické strany ukončila Sametová revoluce. Sametová revoluce Sametová revoluce

Praha po sametové revoluci Zavedení standardních vztahů se západoevropskými zeměmi otevřelo Prahu turistice jako nikdy předtím. Rozvoj soukromého vlastnictví a podnikání se nakonec projevil ve zkvalitnění služeb a také v opravě chátrajících budov v samém historickém jádru města. Zavedení standardních vztahů se západoevropskými zeměmi otevřelo Prahu turistice jako nikdy předtím. Rozvoj soukromého vlastnictví a podnikání se nakonec projevil ve zkvalitnění služeb a také v opravě chátrajících budov v samém historickém jádru města.západoevropskýmituristicepodnikánízápadoevropskýmituristicepodnikání Individuální automobilová doprava, která před rokem 1990 nebyla tak intenzivní jako v mnohých městech západní Evropy, rychle rostla, a to vedlo k rychlému zhoršení dopravní situace ve městě. Poklesl rovněž i počet cestujících MHD. I přes 60% výdaje na dopravu z městského rozpočtu bude trvat stále mnoho let, než se podaří dobudovat metro či Pražský okruh. Individuální automobilová doprava, která před rokem 1990 nebyla tak intenzivní jako v mnohých městech západní Evropy, rychle rostla, a to vedlo k rychlému zhoršení dopravní situace ve městě. Poklesl rovněž i počet cestujících MHD. I přes 60% výdaje na dopravu z městského rozpočtu bude trvat stále mnoho let, než se podaří dobudovat metro či Pražský okruh západní EvropyMHDmetro Pražský okruh 1990 západní EvropyMHDmetro Pražský okruh

EKONOMIKA

Zavedení standardních vztahů se západoevropskými zeměmi otevřelo Prahu turistice jako nikdy předtím. Rozvoj soukromého vlastnictví a podnikání se nakonec projevil ve zkvalitnění služeb a také v opravě chátrajících budov v samém historickém jádru města. Zavedení standardních vztahů se západoevropskými zeměmi otevřelo Prahu turistice jako nikdy předtím. Rozvoj soukromého vlastnictví a podnikání se nakonec projevil ve zkvalitnění služeb a také v opravě chátrajících budov v samém historickém jádru města.západoevropskýmituristicepodnikánízápadoevropskýmituristicepodnikání Individuální automobilová doprava, která před rokem 1990 nebyla tak intenzivní jako v mnohých městech západní Evropy, rychle rostla, a to vedlo k rychlému zhoršení dopravní situace ve městě. Poklesl rovněž i počet cestujících MHD. I přes 60% výdaje na dopravu z městského rozpočtu bude trvat stále mnoho let, než se podaří dobudovat metro či Pražský okruh. Individuální automobilová doprava, která před rokem 1990 nebyla tak intenzivní jako v mnohých městech západní Evropy, rychle rostla, a to vedlo k rychlému zhoršení dopravní situace ve městě. Poklesl rovněž i počet cestujících MHD. I přes 60% výdaje na dopravu z městského rozpočtu bude trvat stále mnoho let, než se podaří dobudovat metro či Pražský okruh.1990západní EvropyMHDmetroPražský okruh1990západní EvropyMHDmetroPražský okruh

OBYVATELSTVO Od poloviny 90. let výrazně posilují národnostní menšiny. V Praze podle odhadů žije trvale nebo přechodně asi Slováků, Ukrajinců, dalších lidí z bývalého SSSR (především Rusové a Bělorusové), obyvatel ze zemí bývalé Jugoslávie (především Srbové a Chorvati) a Vietnamců. Od poloviny 90. let výrazně posilují národnostní menšiny. V Praze podle odhadů žije trvale nebo přechodně asi Slováků, Ukrajinců, dalších lidí z bývalého SSSR (především Rusové a Bělorusové), obyvatel ze zemí bývalé Jugoslávie (především Srbové a Chorvati) a Vietnamců.menšinySlovákůUkrajinců RusovéBělorusové SrbovéChorvatiVietnamcůmenšinySlovákůUkrajinců RusovéBělorusové SrbovéChorvatiVietnamců

Praha je kulturní metropolí celé České republiky, Evropské město kultury Působí zde desítky muzeí, galerií, divadel, kin a nejrůznějších kulturních institucí. Praha je kulturní metropolí celé České republiky, Evropské město kultury Působí zde desítky muzeí, galerií, divadel, kin a nejrůznějších kulturních institucí. Evropské město kultury 2000 Evropské město kultury 2000 Pražský magistrát vynakládá na kulturu ročně stamilionové částky; způsob přerozdělování finančních prostředků však v letech 2007–2008 ohrozil především některá menší divadla, a stal se tak předmětem ostrých sporů. Pražský magistrát vynakládá na kulturu ročně stamilionové částky; způsob přerozdělování finančních prostředků však v letech 2007–2008 ohrozil především některá menší divadla, a stal se tak předmětem ostrých sporů sporů sporů

DOPRAVA Praha je hlavním dopravním uzlem v Česku a významnou křižovatkou ve střední Evropě. Má rozsáhlou dopravní infrastrukturu. Pražský železniční uzel je centrem dálkové i příměstské osobní dopravy. Velká pražská nákladová nádraží jsou v útlumu, avšak v Uhříněvsi vzniklo největší kontejnerové překladiště ve střední Evropě. Letiště Praha-Ruzyně je hlavním pražským letištěm. Osobní vodní doprava má v Praze převážně rekreační a turistický význam. Radotínský přístav umožňuje nákladní dopravu po Vltavě na labskou vodní cestu, je využíván sporadicky, zejména pro přepravu sypkých stavebních hmot a rozměrných nákladů. Praha je hlavním dopravním uzlem v Česku a významnou křižovatkou ve střední Evropě. Má rozsáhlou dopravní infrastrukturu. Pražský železniční uzel je centrem dálkové i příměstské osobní dopravy. Velká pražská nákladová nádraží jsou v útlumu, avšak v Uhříněvsi vzniklo největší kontejnerové překladiště ve střední Evropě. Letiště Praha-Ruzyně je hlavním pražským letištěm. Osobní vodní doprava má v Praze převážně rekreační a turistický význam. Radotínský přístav umožňuje nákladní dopravu po Vltavě na labskou vodní cestu, je využíván sporadicky, zejména pro přepravu sypkých stavebních hmot a rozměrných nákladů.EvropěinfrastrukturuPražský železniční uzelUhříněvsiLetiště Praha-RuzyněRadotínský přístavEvropěinfrastrukturuPražský železniční uzelUhříněvsiLetiště Praha-RuzyněRadotínský přístav

Klimatické poměry Podnebí v Praze je mírné, teplejší než na jiných místech ve stejné zeměpisné šířce (50° s.š.) – např. v kanadském Winnipegu činí v zimě průměrná denní teplota -12°C, noční -20°C. Způsobuje také občasný silný vítr, jeho průměrná rychlost je 5 m/s (14 km/h). Větry ale ne vždy vanou ze západu. Podnebí v Praze je mírné, teplejší než na jiných místech ve stejné zeměpisné šířce (50° s.š.) – např. v kanadském Winnipegu činí v zimě průměrná denní teplota -12°C, noční -20°C. Způsobuje také občasný silný vítr, jeho průměrná rychlost je 5 m/s (14 km/h). Větry ale ne vždy vanou ze západu. PodnebíkanadskémWinnipeguteplota vítrm/s km/h PodnebíkanadskémWinnipeguteplota vítrm/s km/h

UBYTOVÁNÍ Aparthouse u Zlaté Podkovy*** Aparthouse u Zlaté Podkovy*** Aparthouse U Zlaté Podkovy v Praze je tříhvězdičkový hotel,který se nachází přímo v centru u Pražského Hradu. Všechny oblíbené a vyhledávané památky jsou dostupné příjemnou procházkou historickými uličkami města. Aparthouse nabízí ubytování ve 12 apartmánech s koupelnou s WC, televizorem se satelitním příjmem a vybavenou kuchyňkou. Snídaně se podávají v hotelové restauraci, nebo je možné využít tzv. "breakfast service" - donášku na pokoj. Aparthouse U Zlaté Podkovy v Praze je tříhvězdičkový hotel,který se nachází přímo v centru u Pražského Hradu. Všechny oblíbené a vyhledávané památky jsou dostupné příjemnou procházkou historickými uličkami města. Aparthouse nabízí ubytování ve 12 apartmánech s koupelnou s WC, televizorem se satelitním příjmem a vybavenou kuchyňkou. Snídaně se podávají v hotelové restauraci, nebo je možné využít tzv. "breakfast service" - donášku na pokoj.

Doufám… …Doufám že se vám toto menší shrnutí o Praze líbilo a také doufám že si objednáte nějaký zájezd… Příjemné prožití zbylého dne vám přeje …Doufám že se vám toto menší shrnutí o Praze líbilo a také doufám že si objednáte nějaký zájezd… Příjemné prožití zbylého dne vám přeje