Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kdo nás živí Co je to litosféra Co je to zvětrávání
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
PŮDA PŮDA PŮDA.
Elektronická učebnice - I
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Půdy jsou všude kolem nás.
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
45.1 Jihomoravský kraj – poznáš jeho dominanty?
46.1 Olomoucký kraj – poznáš jeho dominanty?
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Elektronická učebnice - I
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
PEDOSFÉRA.
Co jsou nahosemenné rostliny?
21.1 Malá násobilka - dělení
PŮDA.
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Elektronická učebnice - I
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Půda.
Pedosféra.
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
Pedosféra.
Elektronická učebnice - I
PEDOSFÉRA Půdní obal Země
PŮDA Půda zabírá jen malé množství na povrchu Země.
6h.1 Písmenko U Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Pedosféra.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_ZE6-14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Pedosféra = půda na Zemi
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 55.1 Půda Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Hana Kopčanová

55.2 Co už víš? Půda patří do neživých přírodnin. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 55.2 Co už víš? Půda patří do neživých přírodnin. Půda je potřebná pro pěstování různých zemědělských plodin. Půdu potřebují k životu i volně žijící rostliny a někteří živočichové. Půdy na zeměkouli nejsou stejně úrodné.

55.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 55.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Zvětrávání je proces, kdy se hornina drolí na malé části. Matečná hornina – hornina, ze které vznikla půda. Humus – půda, kde jsou odumřelá těla rostlin, živočichů, hub, bakterií. Eroze – proces rozrušování a následného sesouvání půdy. Příčinou eroze je vítr, voda, led…

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 55.4 Co si řekneme nového? Půda vzniká na zemském povrchu, vzniká zvětráváním. Zvětrávání probíhá díky koloběhu vodu, větru, působením rostlin, živočichů a slunečních paprsků. Půdu tvoří matečná hornina, humus, který ovlivňuje úrodnost půdy, dále je v půdě vodní a půdní vzduch, tyto části dělají půdu obyvatelnou. Půda je živý ekosystém, živočichové a rostliny půdu provzdušňují a napomáhají při tvorbě humusu. Čím více je půda hlubší, tím se rozděluje na více vrstev – horizontů. Nejsvrchnější horizont se nazývá humusová vrstva, pak je minerální horizont, nejspodnější je matečná hornina, popř. nezvětralá hornina, která je ještě pevná, této nezvětralé hornině se říká podloží. Existují různé typy půdy: nejúrodnější je černozem, poté hnědozem, nejméně úrodná je podzolová půda v horách. V ČR se nejčastěji setkáváme s hnědou lesní půdou.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 55.5 Procvičení a příklady Doplň k obrázku, jak jdou po sobě půdní horizonty: Odpověz: S pomocí internetu najdi, jaké půdy se vyskytují v blízkosti tvého bydliště a jaké plodiny se u vás pěstují? Vyjmenuj živé organismy, které žijí v půdě. Proč jsou pro půdu užitečné? Zjistěte, kde se v ČR nejvíce vykytuje černozem. Kde a co se na ní pěstuje? humusová vrstva minerální horizont matečná hornina podloží

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 55.6 Pro šikovné VÍTE, ŽE: Nejúrodnější půdy vznikají na rovinách, půdy na horách jsou málo hluboké, tudíž méně úrodné. Obdělávaná půda se nazývá ornice. Pokud v půdě žijí žížaly, znamená to, že půda je zdravá. Půda umožnila vzniku hospodářství. Díky tomu se lidé nemuseli za potravou stěhovat. Chmel a vinná réva jsou rostliny, které potřebují úrodnou půdu. Pole s těmito rostlinami se nazývají chmelnice a vinice. Půdě ve svazích hrozí eroze, proto se na okraj polí vysazují stromy, které sesuvům půdy zabraňují. levandulová pole v jižní Francii

55.7 CLIL garden meadow forest vineyard field Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 55.7 CLIL garden meadow forest vineyard field

55.8 Test znalostí Jak se nazývá hornina, ze které vznikla půda? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 55.8 Test znalostí Jak se nazývá hornina, ze které vznikla půda? pískovec humus matečná hornina žula 3. Jak se nazývá půda, která se vyskytuje v lesích a na horách a je nejméně úrodná? podzol černozem hnědozem hnědá lesní půda 2. Jaká z typů půd je nejúrodnější? 4. Co je to humus? skála jídlo půda s odumřelými těly živočichů a rostlin Správné odpovědi: c b a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 55.9 Použité zdroje, citace http://www.hajduch.net/system/files/image/cesko/priroda/vyuziti-pudy.jpg http://www.priroda.cz/clanky/foto/puda-horizont.jpg Obrázky z databáze klipart

55.10 Anotace Autor Mgr. Hana Kopčanová Období 07 - 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 55.10 Anotace Autor Mgr. Hana Kopčanová Období 07 - 12/2012 Ročník 4. ročník Klíčová slova Půda Anotace Prezentace popisující učivo o půdě, druzích a vzniku půd.