Negace složených a kvantifikovaných výroků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Výrok a jeho negace.
PERMUTACE a VARIACE 2.1 Permutace 2.2 Variace bez opakování
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
Utvořte negaci výroku, a to bez použití záporu.
KOMBINACE S OPAKOVÁNÍM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pravděpodobnost 11  Zásobník úloh  Opakování, procvičení VY_32_INOVACE_21-12.
Zabývá se různými způsoby výběru prvků z daného souboru.
základní pojmy posloupností
Znaky dělitelnosti (10, 5, 2, 3, 9, 6, 4).
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
Dělitelnost přirozených čísel
Zdroj: Kombinatorika Zdroj:
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
Mgr. Ladislava Paterová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_09_CJL_NP2 Ročník:II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní věty stereometrické 1.část
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_764 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Výrok a jeho negace Autor:Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Výrok a jeho negace Autor: Mgr. Ludmila.
VY_32_INOVACE_21-06 Pravděpodobnost 6 Zásobník úloh Opakovací lekce.
Semafor je rozbitý: Semafor není rozbitý:. Semafor je rozbitý: Semafor není rozbitý:
EKVIVALENCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
NEGACE SLOŽENÝCH VÝROKŮ - cvičení
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B09 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníProsinec.
Vzájemná poloha přímek daných parametrickým vyjádřením
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_763.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
KONJUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Autor: Jana Buršová.  Permutace s opakováním jsou skupiny o n prvcích vybíraných z n prvků, v nichž se mohou prvky opakovat.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (3.část)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Aritmetická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-12  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
AUTOR: Martina Dostálová
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ POJMY VÝROKOVÉ LOGIKY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Výroková logika.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
VY_32_INOVACE_33-15 XV. Rovnoběžné roviny.
8. Složené výroky - implikace (výklad)
Příklad 1 Urči pravděpodobnost získání výhry ve Sportce pro 4 uhodnutá čísla. Řešení: Ve Sportce se losuje 6 výherních čísel ze 49 čísel v osudí. Výherní.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Množina bodů dané vlastnosti
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Dělitelnost přirozených čísel
Obsah a rozsah pojmu Pojem lze vymezit buď definicí, jež určí nutné specifické vlastnosti, anebo výčtem všech předmětů, které pod tento pojem spadají.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Dělitelnost přirozených čísel
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Úlohy pro 1. ročník SPŠ ST Panská
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Úlohy pro 1. ročník SPŠ ST Panská
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Dělitelnost 2 Znaky dělitelnosti dvěma Příklady
Predikátová logika.
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
MATEMATIKA 1: FUNKCE, ROVNICE A NEROVNICE
Transkript prezentace:

Negace složených a kvantifikovaných výroků Autor: Jana Buršová

Určete negace složených výroků Číslo 72 je dělitelné dvěma a třemi Číslo 72 není dělitelné dvěma nebo třemi Mozart ani Beethoven nejsou čeští skladatelé Mozart nebo Beethoven jsou čeští skladatelé Válku s mloky napsal K. Čapek nebo A. Jirásek Válku s mloky nenapsal K. Čapek nebo A. JIrásek

Utvořte negace výroků Je-li 2 číslo iracionální, je iracionální i číslo 1+ 2 Číslo 2 je iracionální a 1+ 2 není iracionální Je-li trojúhelník ABC rovnostranný, je rovnoramenný Trojúhelník ABC je rovnostranný a není rovnoramenný Není-li číslo 5 přirozené, není přirozené ani číslo 1 Číslo 5 není přirozené a číslo 1 je přirozené

Považujte následující rčení za výroky a negujte je Přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem Nepřišel jsem nebo jsem neviděl nebo jsem nezvítězil Nebude-li pršet, nezmoknem Nebude pršet a zmokneme Já to platit nebudu, radši se dám na vojnu Nebudu to platit a na vojnu se nedám Bude-li každý z nás z křemene, bude celý národ z kvádrů Každý z nás bude z křemene a celý národ nebude z kvádrů

Určete větu, která je opakem dané věty Není badatel ani spisovatel Je badatel nebo spisovatel Jestliže mám úvěr, tak mám hypotéku Mám úvěr a nemám hypotéku Mám chřipku nebo zápal plic Nemám chřipku ani zápal plic

Určete větu, která je opakem dané věty Jestliže Matěj není nadlesní, tak Nikola není myslivec nebo Oldřich je hajný. a/ Matěj je nadlesní, Nikola je myslivec, Oldřich není hajný b/ Matěj není nadlesní, Nikola je myslivec a Oldřich není hajný c/ Matěj není nadlesní, Nikola je myslivec a Oldřich je hajný

Negujte kvantifikované výroky Žádné přirozené číslo není menší než -10 Aspoň jedno přirozené číslo je menší než -10 Každé dvě přímky v rovině jsou rovnoběžné Aspoň dvě nejsou rovnoběžné Existuje aspoň jedno přirozené číslo, které není sudé ani liché Každé přirozené číslo je sudé nebo liché

Negujte kvantifikované výroky Na výlet pojede aspoň 9 dětí Na výlet pojede nejvýš 8 dětí Vyřešil nejvýš 10 příkladů Vyřešil aspoň 11 příkladů Do soutěže se přihlásilo 15 žáků Do soutěže se přihlásilo nejvýš 14 nebo aspoň 16 žáků