Parní lokomotiva A její konstruktéři.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANUFAKTURA A PRVNÍ STROJE
Advertisements

Nicola Tesla století.
LODNÍ DOPRAVA.
Železniční doprava Lucie Váchová, OA.
slavný americký průmyslník
Aktualita na kterou jste se nemohli dočkat
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Průmyslová revoluce v 18. století
Parní stroj.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE DĚJEPIS.
Svět techniky a já.
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
James Watt * Greenock Handswort.
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
Napoleon Bonaparte (15.srpna května 1821)
III/2 XV A
skotský mechanik, vynálezce a fyzik
Významné osobnosti fyziky a chemie James Watt
Historie automobilů OB21-OP-EL-AUM-JEŘ-U Ondřej Jeřábek
James Watt Fyzik Matematik vynálezce.
Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
OSOBNOST František Křižík Vypracovaly: Kateřina Nováková
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Tepelné motory Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
(Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha)
Společnost na počátku 19. století
Mezi Vídeňským kongresem a revolucí 1848
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Parní stroj Parní stroj je nejstarší tepelný motor.
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Čeští vynálezci Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
konec 18. století konec 18. století: české země – hospodářsky nejrozvinutější část HBM nejrozšířenější – textilnictví nejrozšířenější – textilnictví:
Rozvoj vědy a techniky v 17. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3610_Rozvoj_vědy_a_techniky_v_17_století.
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.
Doprava a spoje Autor: Matěj Nováček, 8tř. Suezský průplav zkráceně Suetz, otevřen roku 1869 je 163 km dlouhý průplav v Egyptě spojující Středozemní a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Skot -P=1W -dvojčinný parní stroj -především matematik a fyzik.
Fyzika - referát Vlaky.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Průmyslová revoluce V Anglii.
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
Průmyslová revoluce.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
Ivan Kraus.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Alexander Graham Bell
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Průmyslová revoluce.
Společnost na počátku 19. století
Železniční doprava 19. stol.
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Transkript prezentace:

Parní lokomotiva A její konstruktéři

Vývoj parní lokomotivy byl umožněn vynálezem parního stroje a jeho zdokonalením Jamesem Wattem. První vůz, pohybující se silou páry, sestrojil francouzský důstojník Nikolas Joseph Cugnot v roce 1769.

První parní lokomotiva Parní lokomotiva byla od poloviny 19.století do poloviny 20.století nejdůležitějším druhem lokomotivy na železnici. První parní lokomotivu, pohybující se po kolejích sestrojil Richard Trevithick v roce 1804.

Rocket – rok 1829 Nejvýznamějším konstruktérem se stal ale George Stephenson. Konstrukcí parních lokomotiv se zabýval od roku 1814. Později sestrojil stroj Locomotion, který dal lokomotivám jméno. Také sestrojil slavnou Rocket, která dosahovala rychlosti 32,5 km za hodinu, s níž 8.září 1829 zvítězil v soutěži na trati Liverpool-Manchester. Na Rocket uplatnil principy, využívané pak po celou dobu další existence parních lokomotiv.

Polovina 20.století V době svého největšího rozvoje, který nastal kolem poloviny 20.století, jezdilo ve světě téměř čtvrť miliónu parních lokomotiv. Nejrychlejší parní lokomotiva na světě jezdila ve Velké Británii – dosahovala rychlosti 203 kilometrů za hodinu. Ale i přes mnoha vylepšení nemohla parní lokomotiva obstát ve druhé polovině 20.století v konkurenci ostatních druhů lokomotiv.

Konec 20.století Koncem 20.století zmizely parní lokomotivy prakticky ze všech tratí. Jedinou zemí s významnějším provozem parních lokomotiv je dnes Čína.

Richard Trevithick *13. dubna 1771 - + 22. Dubna 1833 Byl to britský vynálezce, inženýr a konstruktér první funkční parní lokomotivy. V roce 1804 zkonstruoval první parní stroj schopný samotného pohybu. V roce 1802 si ho nechal patentovat ( jmenoval se "The Puffing Devil" (Bafající ďábel) ). Roku 1804 sestrojil vůbec první lokomotivu.

George Stephenson *9. Června 1781 - + 12. Srpna 1848 Je považován za otce parostrojní železnice.Na jeho dílo úspěšně navázal i jeho syn, Robert Stephenson. Své strojařské zkušenosti získal bez vzdělání. Číst a psát se učil ve večerní škole. Nejdříve pracoval na nové stavbě lokomotivního čerpadla.   Jako inženýr zlepšoval v dolech parní stroje a čerpadla. Zřídil tam i několik šikmých ploch pro přepravu uhlí a nakonec 12 km dlouhou důlní dráhu.V roce 1814 předvedl úspěšně  parní lokomotivu, která na kolejích postavených do svahu utáhla osm vozů s nákladem 30 tun. O rok později si ji nechal patentovat.

Další konstruktéři parních lokomotiv Karl Gölsdorf – rakouský konstruktér Vojtěch Kryšpín – český konstruktér Edmund Heusinger – německý vynálezce lokomotivního rozvodu André Chapelon – francouský konstruktér

Vyrobila Vladimíra Ďuranová