Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
List Andrea Adamusová 2010.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
List autor: David Hainall.
Rostlinná pletiva.
LIST.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Rostlinné orgány - list
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Vegetativní orgány rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Stavba rostlinného těla List
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
List VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.05/Li
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Uspořádání rostlinného těla
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
List (fylom).
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
LIST.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
List = fylom A) Funkce: - fotosyntetická (asimilace CO2, tvorba glukozy) - transpirační (odpar vody) - výměna plynů mzi rostlinou a okolím - zásobní.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
List Filip Novák 5.A.
List Biologie 1. ročník.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
LIST Funkce Tvary listu.
LIST.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 2. díl (list)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Žejdlíková VY_32_INOVACE_PŘBOT.03 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření:
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Vegetativní orgány LIst
List a květ.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vegetativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

ROSTLINNÉ ORGÁNY III. LIST Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají základní znalosti v oboru rostlinné orgány – list a jeho fukce Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: září 2013 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Tematický okruh: biologie rostlin Učivo: anatomie a morfologie rostlin – stavba a význam jednotlivých částí těla – list Očekávaný výstup: porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů, uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku. Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: rostlinné orgány, stonek Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II.stupně Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

FUNKCE LISTU FOTOSYNTÉZA = hlavní funkce listu - základní proces udržující život na Zemi - k tomuto procesu je potřeba: světelnou energii chloroplasty oxid uhličitý teplotu 0-60°C vodu 2. HOSPODAŘENÍ S VODOU

ČÁSTI LISTU ŘAPÍK – přisedá ke stonku - procházejí jím cévní svazky ČEPEL – širší, z větší části plochá část - nejvíce se podílí na fotosyntéze - cévní svazky se zde větví - cévní svazky vytváří LISTOVOU ŽILNATINU ŽILNATINA – je uspořádání, které je charakteristické pro různé skupiny rostlin (vidličnaté, zpeřené, souběžné)

ROZDĚLENÍ TVARŮ LISTŮ PODLE LISTOVÉ ČEPELE Jednoduché – mají celistvý obrys Složené – jsou tvořené samostatnými lístky LISTY NA STONKU S RŮZNÝM POSTAVENÍM postavení střídavé – 1 list na jedné uzlině postavení vstřícné - 2 listy ne jedné uzlině přeslen – z jedné uzliny vyrůstá 3 a více listů přízemní růžice – př. sedmikráska

POVRCH LISTU Povrch je kryt pokožkou, která má na spodní straně uzavíratelné otvory = PRŮDUCHY: Průduchy - umožňují výdej vody a plynů - ústí do provzdušňovacího pletiva - při vysokých teplotách se uzavírají K provzdušňovacímu pletivu přiléhá pletivo asimilační. Asimilační pletivo provádí fotosyntézu. Toto pletivo je umístěno těsně pod pokožkou listu, je bohaté na chloroplasty.

TVARY LISTŮ – listy jednoduché vejčitý obvejčitý srdčitý štítnatý ledvinitý dlanitosečný dlanitoklaný jehlicovitý čárkovitý

ODLIŠNOST LISTŮ tvarem a funkcí Palisty = dvojice drobných listů, které objímají řapík v místě připojení ke stonku (kozinec sladkolistý) Listen = úzký list podpírající květ (podpírá květ př. kosatec) Děložní listy = první listy, které se objeví na rostlině při klíčení semene. Vznikají z děloh (okurka setá) POZMĚNĚNÉ LISTY a jejich funkce: obrannou funkci – trny (dřišťál) chránící dělivé pletivo – šupiny pupenů (zakrnělé nezelené listy př. jírovec maďal) Zásobní funkci - do spodních částí listů (suknice cibule) - do dužnatých listů (sukulentní rostliny-rozchodníky)