Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_52_INOVACE_13_1_OPAKOVÁNÍ VEGETATIVNÍCH ORGÁNŮ ROSTLIN Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / BOTANIKA Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list: ne Anotace: Opakování vegetativních orgánů rostlin – funkcí, vnitřní i vnější stavby, přeměn a hospodářského významu. Ověřeno ve třídě: 7.C Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 OPAKOVÁNÍ VEGETATIVNÍCH ORGÁNŮ ROSTLIN
RISKUJ

3 10 20 30 40 KOŘEN 50 60 70 80 10 20 30 40 STONEK 50 60 70 80 10 20 30 40 LIST 50 60 70 80

4 VYJMENUJ TŘI FUNKCE KOŘENE
KOŘEN ZA 10 VYJMENUJ TŘI FUNKCE KOŘENE ZPĚT NA VÝBĚR

5 ŘEKNI, ČÍM JE TVOŘEN KOŘENOVÝ SYSTÉM.
KOŘEN ZA 20 ŘEKNI, ČÍM JE TVOŘEN KOŘENOVÝ SYSTÉM. ZPĚT NA VÝBĚR

6 VYJMENUJ TŘI KOŘENY, KTERÉ LIDÉ VYUŽÍVAJÍ JAKO TZV.KOŘENOVOU ZELENINU.
KOŘEN ZA 30 VYJMENUJ TŘI KOŘENY, KTERÉ LIDÉ VYUŽÍVAJÍ JAKO TZV.KOŘENOVOU ZELENINU. ZPĚT NA VÝBĚR

7 JMENUJ DVĚ ODVĚTVÍ PRŮMYSLU, KTERÉ ZPRACOVÁVAJÍ KOŘENY.
KOŘEN ZA 40 JMENUJ DVĚ ODVĚTVÍ PRŮMYSLU, KTERÉ ZPRACOVÁVAJÍ KOŘENY. ZPĚT NA VÝBĚR

8 POPIŠ VNITŘNÍ STAVBU KOŘENE.
KOŘEN ZA 50 POPIŠ VNITŘNÍ STAVBU KOŘENE. ZPĚT NA VÝBĚR

9 KOŘEN ZA 60 ŘEKNI, JAKÉ PLETIVO JE V KOŘENU CHRÁNĚNO KOŘENOVOU ČEPIČKOU A K ČEMU SLOUŽÍ. ZPĚT NA VÝBĚR

10 VYSVĚTLI, PROČ JE SNADNÉ VYVRÁTIT
KOŘEN ZA 70 VYSVĚTLI, PROČ JE SNADNÉ VYVRÁTIT I VZROSTLÝ SMRK. ZPĚT NA VÝBĚR

11 VYJMENUJ TŘI FUNKCE, KTERÝM SE KOŘENY MOHOU PŘIZPŮSOBIT.
KOŘEN ZA 80 VYJMENUJ TŘI FUNKCE, KTERÝM SE KOŘENY MOHOU PŘIZPŮSOBIT. (PŘEMĚNY KOŘENE) ZPĚT NA VÝBĚR

12 NA CO DĚLÍME ROSTLINY PODLE STONKU?
STONEK ZA 10 NA CO DĚLÍME ROSTLINY PODLE STONKU? ZPĚT NA VÝBĚR

13 UVEĎ TŘI ZÁKLADNÍ FUNKCE STONKU.
STONEK ZA 20 UVEĎ TŘI ZÁKLADNÍ FUNKCE STONKU. ZPĚT NA VÝBĚR

14 STONEK ZA 30 UVEĎ TŘI TYPY STONKŮ. ZPĚT NA VÝBĚR

15 VYSVĚTLI POJEM: BORKA A UVEĎ PŘÍKLAD, K ČEMU JI LIDÉ POUŽÍVAJÍ.
STONEK ZA 40 VYSVĚTLI POJEM: BORKA A UVEĎ PŘÍKLAD, K ČEMU JI LIDÉ POUŽÍVAJÍ. ZPĚT NA VÝBĚR

16 POPIŠ VNITŘNÍ STAVBU STONKU.
STONEK ZA 50 POPIŠ VNITŘNÍ STAVBU STONKU. ZPĚT NA VÝBĚR

17 UVEĎ, V ČEM SE LIŠÍ OD KOŘENE.
STONEK ZA 60 VYSVĚTLI, CO JE ODDENEK. UVEĎ, V ČEM SE LIŠÍ OD KOŘENE. ZPĚT NA VÝBĚR

18 VYSVĚTLI, POMOCÍ ČEHO ROSTLINA DRUHOTNĚ TLOUSNE.
STONEK ZA 70 VYSVĚTLI, POMOCÍ ČEHO ROSTLINA DRUHOTNĚ TLOUSNE. ZPĚT NA VÝBĚR

19 UVEĎ NA TŘECH PŘÍKLADECH PŘIZPŮSOBENÍ STONKU RŮZNÝM FUNKCÍM.
STONEK ZA 80 UVEĎ NA TŘECH PŘÍKLADECH PŘIZPŮSOBENÍ STONKU RŮZNÝM FUNKCÍM. (PŘEMĚNY STONKU) ZPĚT NA VÝBĚR

20 UVEĎ TŘI ZÁKLADNÍ FUNKCE LISTU
LIST ZA 10 UVEĎ TŘI ZÁKLADNÍ FUNKCE LISTU ZPĚT NA VÝBĚR

21 UVEĎ PŘÍKLADY POSTAVENÍ LISTŮ NA STONKU.
LIST ZA 20 UVEĎ PŘÍKLADY POSTAVENÍ LISTŮ NA STONKU. ZPĚT NA VÝBĚR

22 POPIŠ VNĚJŠÍ STAVBU LISTU.
LIST ZA 30 POPIŠ VNĚJŠÍ STAVBU LISTU. ZPĚT NA VÝBĚR

23 POPIŠ VNITŘNÍ STAVBU LISTU.
LIST ZA 40 POPIŠ VNITŘNÍ STAVBU LISTU. ZPĚT NA VÝBĚR

24 ŘEKNI, JAK DĚLÍME LISTY PODLE LISTOVÉ ČEPELE. UVEĎ PŘÍKLADY.
LIST ZA 50 ŘEKNI, JAK DĚLÍME LISTY PODLE LISTOVÉ ČEPELE. UVEĎ PŘÍKLADY. ZPĚT NA VÝBĚR

25 LIST ZA 60 PRÉMIE ZPĚT NA VÝBĚR

26 UVEĎ TŘI VÝZNAMY LISTŮ PRO ČLOVĚKA.
LIST ZA 70 UVEĎ TŘI VÝZNAMY LISTŮ PRO ČLOVĚKA. ZPĚT NA VÝBĚR

27 LIST ZA 80 JMENUJ NA TŘECH PŘÍKLADECH PŘÍZPŮSOBENÍ LISTU RŮZNÝM FUNKCÍM. (PŘEMĚNY LISTU) ZPĚT NA VÝBĚR

28 ŘĚŠENÍ KOŘEN: Upevňuje rostlinu v půdě, nasává vodu a v ní rozpuštěné minerální látky, ukládají se v něm zásobní látky Kořenový systém je soubor kořenů jedné rostliny (tvoří ho všechny druhy kořenů př. hlavní, postranní, svazčitý…) Mrkev, celer, petržel, křen Potravinářství (řepa), lékařství (kostival) Kořenová pokožka, prvotní kůra, střední válec s cévními svazky. Dělivé – růst kořene do délky Kořenový systém je široký, ale mělký. Vzdušné kořeny (monstera), zásobní (hlízy, bulvy), přichycovací (břečťan), parazitické (jmelí) STONEK byliny, dřeviny Nese ostatní orgány přivádí vodu s minerálními látkami z kořene do listů a produkty fotosyntézy z listů do míst, kde je potřeba, stonkem rostlina roste, zásobní Lodyha, stvol, stéblo, oddenek Druhotná kůra stromů, mulčovací kůra Pokožka, prvotní kůra, střední válec s vodivým pletivem a s dření Podzemní stonek (zvláštní typ stonku) – na oddenku rostou šupinaté listy a vyrůstají náhradní kořeny. Kořen má jiné uspořádání cévních svazků. Díky dělivému pletivu – kambiu Zásobní (oddenky, oddenkové hlízy brambor, stonkové hlízy kedlubnů), šlahouny (jahodník), úponky (vinná réva), kolce = stonkové trny (trnka) LIST fotosyntéza, dýchání, odpařování vody Střídavé, vstřícné, přeslenité, v přízemní růžici Řapík, čepel, žilnatina Svrchní pokožka, asimilační pletivo, cévní svazky, provzdušňovací pletivo, spodní pokožka s průduchy Jednoduché ( srdčitý) složený – dlanitě složený (jírovec) a zpeřený – (jasan) Prémie Potrava – (listová zelenina), léčebné účinky, koření (bobkový list, bazalka…), kyslík (fotosyntéza), Úponky (hrách), trny (růže), zásobní (cibule)


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google