Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Lukáš Petr 5. A Stonek.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostliny 1.třída.
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Stonek VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.04/Li
STONEK 2005, Čapková Marie,Gy Na Vítězné pláni, Pha 4.
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
Studijní materiál. Vypracovala: Kateřina Jenáčková
STONEK.
Rostlinná pletiva.
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
STONEK KAULOM.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Třídění rostlin - stonek
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Funkční přeměny stonku
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Vegetativní orgány rostlin
Rostlinné orgány - stonek
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Kořen Bohumil Bareš.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Rostlinné orgány.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Stonek autor: David Hainall.
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Stavba rostlinného těla Stonek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Krytosemenné rostliny
STONEK.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Kořen  Spolu se stonkem a listy tvoří vegetativní rostlinné orgány  Nižší rostliny = ozn. rhizoidy, vyšší rostliny (kapraďorosty a dál) = kořeny.
KREV Anotace: tento VM slouží jako podpora výuky učitele, seznámení se s funkcí, složením krve a krevními skupinami Výstup: VY_52_INOVACE_P ř Výukový.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ÚPRAVA PITNÉ VODY Cíl: seznámení se s postupem úpravy pitné vody Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.06 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ.
STONEK. Význam stonku pro rostlinu: 1. nese další rostlinné orgány 2. vede látky z kořenů do listů a naopak 3. zajišťuje růst celé rostliny 4. může mít.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
Vegetativní orgány Stonek
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Metamorfózy stonku Mgr. Michal Střeštík.
zpracovaný v rámci projektu
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anatomie rostlinných orgánů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_107_Stonek bylin
Vegetativní rostlinné orgány
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Stonek.
Transkript prezentace:

Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí Výstup: VY_52_INOVACE_Př.6.23   Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu INTERAKTIVNÍ VÝUKA V ZŠ KOVÁŘOV  Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1035 Šablona: Přírodní vědy Sada: 1A Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis STONEK Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí Autor: Mgr. Marcela Timoranská Škola: ZŠ Kovářov, okres Písek

Funkce stonku nese ostatní orgány rozvádí živiny (směrem ke kořenům) a vodu (směrem do listů) umožňuje růst zásobní funkce

druhy stonku 1. byliny dužnatý stonek – články, uzliny uzliny – vyrůstají z nich listy stonek netloustne

pampeliška sedmikráska lodyha stvol stéblo kopřiva slunečnice pampeliška sedmikráska pšenice bojínek

průřez stonku bylin pokožka cévní svazek lýko dřevo cukr voda

druhy stonku 2. dřeviny dřevnatý stonek tloustne – letokruhy určení stáří, počasí

průřez stonku dřevin kůra dřevo lýko cévní svazek cukr voda letokruhy

přeměny stonku oddenek s. se zásobní funkcí – kosatec oddenkové hlízy s. se zásob. a rozmnož. funkcí – lilek brambor šlahouny rozmnož. funkcí - jahodník úponky k přichycení k podkladu – vinná réva koltce k ochraně – stonkové trny – slivoň trnka

POUŽITÉ ZDROJE: Přírodopis 7. Plzeň : Fraus. Stonek s. 70 – 71