ROSTLINSTVO SAVANY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace NA LOUCE Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Advertisements

Rostliny a živočichové
BIOMY.
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Rostliny 1.třída.
Digitalizace výuky Příjemce
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Přirozené a umělé ekosystémy.
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin II.
LOUKY, PASTVINY A POLE Filip Bordovský.
Pole.
VY_32_INOVACE_418, 21. sada, Přírodověda
Jednoděložné rostliny – Čeleď Lipnicovité
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příroda kolem nás Není –li uvedeno jinak, je tento.
Rozmanitost organismů, třídění organismů
Třídění rostlin - stonek
Elektronická učebnice - I
Škola:. Základní škola Kladruby
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Užitkové rostliny.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Byliny.
Hospodářské plodiny.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zásada správného.
TRAVNATÉ PLÁNĚ.
Živočichové tropických deštných lesů (2)
Růst a vývin rostlin - rozmnožování pomocí semen
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Lipnicovité jsou to většinou byliny mají svazčité kořeny
ROSTLINY POLÍ.
TRÁVY & OBILNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN ,
Podzemní a nadzemní části rostlin.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
CO JE EKOSYSTÉM? Soustava živých organismů = společenstvo a jejich neživého prostředí, které se vzájemně ovlivňují a vyvíjejí v určitém prostoru a čase.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Jméno:. * Pstruh říční * Zelené řasy * Rak říční * Kapr obecný * Štika obecná * Skokan hnědý * Blatouch bahenní * Leknín bělostný * Kachna divoká rybník.
Ekosystém louka Rostliny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
STONEK ROSTLINY.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Hospodářské plodiny.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
Přirozené a umělé ekosystémy.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Lipnicovité.
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN VY_32_INOVACE_06
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_INOVACE_PŘBOT.17 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Stonek. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Osoblaha, příspěvková org.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 07 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.19_Rostliny_v_lete.
LIPNICOVITÉ.
Transkript prezentace:

ROSTLINSTVO SAVANY

ROSTLINSTVO SAVANY Které rostliny a kteří živočichové jsou v savaně zastoupeny málo a proč? STROMY …………………………………………… LEKNÍNY …………………………………………... KAKTUSY …………………………………………. TRÁVY ……………………………………………... MLOCI ……………………………………………… JEŠTĚRKY ………………………………………… PTÁCI ……………………………………………….

ROSTLINSTVO SAVANY 2. Jaké rostliny se nejlépe přizpůsobily životu v savanách? Ve skupinách pozorujte předložené rostliny nakresli rostlinu do sešitu nakresli vodorovnou čáru tak, aby pod ní byly podzemní části rostliny najdi pupeny a mladé výhonky a přikresli je do obrázků zakroužkuj části rostlin, které mohou přežít, i když rostliny ztratí listy pomoc

3. Co mohou trávy díky uspořádání svého těla přežít? ROSTLINSTVO SAVANY 3. Co mohou trávy díky uspořádání svého těla přežít? ………. b) ……… c) ………. d) ………. Správné řešení

ROSTLINSTVO SAVANY 4. Přiřaď k obrázku přídavná jména tak, aby správně vystihovala charakter květu. NEPATRNÝ, NÁPADNÝ, NEVÝRAZNÝ, VELKÝ, MALÝ, PESTRÝ, LÁKAVÝ, SNADNO PŘEHLÉDNUTELNÝ, VOŇAVÝ, VYLUČUJÍCÍ SLADKÝ NEKTAR

ROSTLINSTVO SAVANY 5. Které dvě neživé složky BIOMU, v němž trávy žijí, potřebují nejvíce? ……….. ……….. řešení

ROSTLINSTVO SAVANY květ Stéblo – dutý stonek s kolénky kořen

Plodem trav je obilka ječmen

Pyl z květu na květ je přenášen větrem → větrosnubnost Trávy vznikly před 40 mil. lety

Kulturní trávy srha

jílek

bojínek

lipnice

Obiloviny - rostliny využívané pro svá semena (zrna) Pšenice - jsou jedny z nejstarších rostlin pocházejících z jihozápadní Asie

ječmen

žito

oves

kukuřice

rýže

Plazi – ještěrky zpět

Obojživelníci – mloci zpět

Vodní rostliny – lekníny zpět

Ptáci zpět

Kaktusy zpět

Stromy zpět

Trávy zpět

zpět

c) spásání d) sešlapávání požáry b) kosení c) spásání d) sešlapávání zpět

Světlo a vítr zpět

zpět

Květ trávy zpět

zpět