Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Opakování Mezopotámie
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Babylonie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Babylónská říše.
Mezopotámie Sumerové - jih Mezopotámie písmo, kolo, zavlažovací kanály
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Sumerové Starověký přední východ
Mezopotámie oblast mezi řekami Eufrat a Tigris
Charakteristika starověkého Předního východu a Mezopotámie
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Název: Chammurabiho zákoník Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
MEZOPOTÁMIE Sumer.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Starověká Mezopotámie
6.ročník Starověk.
Dějepis Mezopotámie a Židé 1.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Mezopotámie – Ninive, Babylon
Mezopotámie Jakub Šetka.
Starověká Mezopotámie
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Mezopotámie Dagmar Zemanová
Starověká Mezopotámie
Nejstarší starověké civilizace
VY_32_INOVACE_212_Mezopotámie_umění Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.2 Starověká Mezopotámie Název sady: Staroorientální státy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Mezopotámie Lenka Křížová 1.A. DĚJINY  Části Babylonie Sumer Asýrie Akkad  Bývá považována za jednu z nejstarších civilizací (3500 ante- 1600)  Mezopotámie.
Mezopotámie uč. str. 47 – 55
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Asýrie a Babylonie 20.st. – 612 př.n.l př. n. l.
VY_32_INOVACE_211_Mezopotámie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Starověk.
MEZOPOTÁMIE.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Státy starověké Mezopotámie
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_22DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_09
Visuté zahrady Semiramidiny
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁVŠTĚVA V ZIKKURATU CITACE HRA PRAVIDLA
Život mezi řekami Mezopotámie.
Mezopotámie VY_32_INOVACE_D
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6. Téma : Mezopotámie Autor : Mgr. Monika Konečná

č Doplň křížovku. 1) Bronz je slitina cínu a …. 2) Nejstarší domestikované zvíře. 3) Polidštění. 4) Člověk rozumný = Homo …. 5) Platidlo doby bronzové. 6) V době bronzové převažovala na našem území kultura popelnicových …. 1) 8) Historie rozlišuje prameny hmotné a …...

Mezopotámie (=meziříčí) - oblast mezi řekami Eufrat a Tigris kolébka starověké civilizace (7000 př.n.l. vznik zemědělství, 5000 př.n.l. počátky měst) Vyznač na mapě. Kde pramení Eufrat a Tigris? Kam ústí Eufrat a Tigris? Turecko, Egypt. 2)

Doplň chybějící text a zapiš do sešitu. na severu __________ povrch, z hor útočí _________ kmeny na jihu _________ záliv, odkud bylo snadné obchodní spojení s _______ , na západě _________ jarní _________ zvedaly hladinu řek až o 8 metrů 3) Pozn: hornatý, horské, Perský, Indií, stepi, záplavy

umělé zavlažování - voda z jarních záplav byla odváděna do umělých nádrží a odtud pak v době sucha pomocí husté sítě kanálů do polí pěstovalo se obilí (ječmen), sezam, datle, olivy, vinná réva 5) 7) 8) 4) 6) 9)

na přelomu 4. a 3. tisíciletí př.n.l. přišli do oblasti Mezopotámie Sumer na přelomu 4. a 3. tisíciletí př.n.l. přišli do oblasti Mezopotámie Sumerové (neznáme jejich původ, nevíme odkud přišli) klínové písmo – psáno na hliněné tabulky rákosovými stébly Poznáš, jaké písmo je na obrázcích? 10) 12) 11)

- městské státy – Ur, Uruk, Lagaš, Eridu, Kiš, Nippur - uprostřed měst stupňovité, terasovité chrámy = zikkuraty 13) 14) Sumerové používali k výrobě nástrojů bronz, znali hrnčířský kruh

Asýrie - při horním toku Tigridu - největší rozsah říše v 9. – 7. století př.n.l. hl. město: Ninive (obrovská knihovna – 25 000 hliněných tabulek) - panovník: Aššurbanipal - vyvrácena Peršany Jaká říše se rozkládala při dolním toku řek Eufrat a Tigris?

- při dolním toku Eufratu a Tigridu - hl. město: Babylón Babylónie - při dolním toku Eufratu a Tigridu - hl. město: Babylón panovník: Chammurapi (18. stol. př.n.l.) - vytvořil zákoník trestního práva - zásada – „oko za oko, zub za zub“ Čti text. Jakou zásadou se řídily zákony? „Jestliže dítě udeřilo svého otce, uříznou mu jeho ruku“. „Jestliže se někdo dopustil loupeže a bude dopaden, tento člověk bude usmrcen“. „Jestliže právoplatný občan vyrazil oko příslušníku plnoprávných občanů, vyrvou mu oko“.

panovník: Nabukadnezar II. - r. 587 př.n.l. vyvrátil Jeruzalém a odvlekl do Babylónu tisíce jeho obyvatel (= babylonské zajetí Židů) 17) Stavitelství : Ištařina brána, Visuté zahrady Semiramidiny, Babylónská věž 15) 16)

nedostatek kamene – chrámy a paláce se stavěly z hlíny a cihel, polévaných lesklou glazurou Kultura: - polyteistické náboženství (mnoho bohů) - Šamaš – bůh Slunce - Ištar – bohyně plodnosti a lásky - rozvoj matematiky, geometrie, astronomie 18)

Vyznač na mapě: Rudé moře, Kaspické moře, Perský záliv, Eufrat, Tigris. 19)

Použité zdroje: Literatura: Obrázky: LINHART, J., at al. Dějepis 6: Pravěk a starověk. 1. vydání. Plzeň: Fraus, 2007. 252 s. ISBN 978-80-7238-208-8. ČAPKA, F. – LUNEROVÁ, J. Dějepis I: Člověk a společnost pracovní sešit. 1. vydání. Praha: Scientia, 2008. 79 s. ISBN 978-80-86960-43-2. Obrázky: 1) URL:<http://www.pevotel.cz/otaznik.jpg>[cit. 23. října 2010] 2) URL:<http://leccos.com/pics/pic/babylonie-_mapa.jpg>[cit. 23. října 2010] 3) URL:<http://www.bible-history.com/maps/maps/mesopotamia_trade.jpg>[cit. 23. října 2010] 4) URL:<http://www.bruhovi.cz/img/syrie-3-1.jpg>[cit. 23. října 2010] 5) URL: <http://www.freefoto.com/images/9907/07/9907_07_4---Barley_web.jpg?&k=Barley>[cit. 23. října 2010] 6)URL:<http://blog.sme.sk/blog/4845/113390/datle4.JPG>[cit. 23. října 2010] 7) URL:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sesamum_indicum_1.jpg>[cit. 23. října 2010] 8) URL:<http://leccos.com/pics/pic/olivovnik.jpg>[cit 23. října 2010] 9) URL:<http://www.skudci.com/images/grapevine.jpg>[cit 23. října 2010] 10) URL:<http://www.avozarm.sk/ObZip/Klin4.jpg>[cit 23. října 2010] 11) URL:<http://1.bp.blogspot.com/_wr2wcrYiKg4/TCZbPVw/oUXIqE60VRI/s1600/znaky.jpg>[cit 23. října 2010] 12) URL:<http://nd04.jxs.cz/190/975/b45ebf8984_69833284_o2.jpg>[cit 23. října 2010] 13) URL:<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Sumer.jpg>[cit 23. října 2010] 14) URL:<http://myty.info/image/2007080004/zikkurat.jpg>[cit 23. října 2010] 15) URL:<http://www.westcler.org/gh/curlessmatt/arthistory/2a/IshtarGate1.jpg>[cit 23. října 2010] 16) URL:<http://www.paladix.cz/img.php?ido=14546>[cit 23. října 2010] 17) URL:<http://jsquaredd.files.wordpress.com/2008/09/garden.jpg>[cit 23. října 2010] 18) URL:<http://myty.info/image/2005030006/chammurabi.jpg>[cit 23. října 2010] 19) URL:< http://mesopotamia.mrdonn.org/meso01.gif >[cit 23. října 2010]