Rozmnožování rostlin Opylení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Digitalizace výuky Příjemce
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Opylení a oplození rostlin
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
BiO Kategorie C,D 2014/15.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
PLOD.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Listy, květy a plody rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Plod (fructus).
Krytosemenné rostliny
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P29/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Botanika Autor: Mgr.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Morfologie rostlin – plod
Plod (fructus; fruit; Frucht)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Plody.
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ROSTLINNÉ ORGÁNY 1.VEGETATIVNÍ KO Ř EN STONEK LIST 2.GENERATIVNÍ KV Ě T SEMENO PLOD PRÝT VY_32_INOVACE_Bi1r0115 Mgr. Jan Marek.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
PLODY.
KVĚTENSTVÍ.
SEMENA A PLODY.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Podzimní plody.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Rostliny.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
Opylení a oplození u rostlin
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ, ŘAPÍK, ČEPEL), KVĚT (TYČINKA.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Období: září – prosinec 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

Rozmnožování rostlin Opylení = přenesení - pylu z tyčinek na bliznu - větrem, hmyzem, vodou samosprašné r. - opylovány vlastním pylem cizosprašné r. - opylovány pylem z jiné rostliny téhož druhu

Rozmnožování rostlin Oplození = splynutí ♀ a ♂ pohlavních buněk Průběh: pylové zrno na blizně klíčí → pylová láčka (obsah spermatických b. ) - prorůstá čnělkou do semeníku → k vajíčku (oplození) z oplozených vajíček → semena ze semeníku → plod

Plody a semena plod tvoří: oplodí – obklopuje, chrání 1 nebo více semen dužnaté nebo suché semena

Plody a semena dužnaté plody povrch slupka dužnina semena v jádřinci → malvice (jablko, jeřabina) v pecce → peckovice (třešeň, meruňka, vlašský ořech) volně v dužnině → bobule (rajče, angrešt)

Plody a semena - plody suché – nemají dužninu - nepukavé – semena uzavřena až do vyklíčení - nažka (slunečnice, žalud) - oříšek (líska, lípa) - obilka (pšenice, ječmen) -

Plody a semena Plody a semena - Plody tvořeny – oplodím – obklopuje, chrání 1 nebo více semen - dužnaté nebo suché - semeny - dužnaté plody – povrch slupka - dužnina - semena – v jádřinci = plod malvice (jablko, jeřabina) - v pecce = peckovice (třešeň, meruňka) - volně v dužnině = bobule (rajče, angrešt) - plody suché – nemají dužninu - nepukavé – semena uzavřena až do vyklíčení - nažka (slunečnice, žalud) - oříšek (líska, lípa) - obilka (pšenice, ječmen) - pukavé – lusk (hrách, fazole) - tobolka (mák, tulipán) - šešule (řepka olejka) - šešulka (kokoška pastuší tobolka) Rozšiřování semen: - křídla, háčky, chmýr, lepkavé výrůstky - na srsti savců, trusem ptáků, hmyz, myšice, veverka (zahrabávají je do půdy), větrem, vodou, samovolně - pukáním

Plody a semena Plody a semena - Plody tvořeny – oplodím – obklopuje, chrání 1 nebo více semen - dužnaté nebo suché - semeny - dužnaté plody – povrch slupka - dužnina - semena – v jádřinci = plod malvice (jablko, jeřabina) - v pecce = peckovice (třešeň, meruňka) - volně v dužnině = bobule (rajče, angrešt) - plody suché – nemají dužninu - nepukavé – semena uzavřena až do vyklíčení - nažka (slunečnice, žalud) - oříšek (líska, lípa) - obilka (pšenice, ječmen) - pukavé – lusk (hrách, fazole) - tobolka (mák, tulipán) - šešule (řepka olejka) - šešulka (kokoška pastuší tobolka) Rozšiřování semen: - křídla, háčky, chmýr, lepkavé výrůstky - na srsti savců, trusem ptáků, hmyz, myšice, veverka (zahrabávají je do půdy), větrem, vodou, samovolně - pukáním