KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IVIG 2008 Výsledky průzkumu informačního vzdělávání na VŠ v ČR v roce 2008 Zpracovala: Hana Landová, UK v Praze, ÚISK Prezentuje: Lenka Bělohoubková, VŠE.
Advertisements

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Základ kvalitního vyjednávacího týmu = dobře vyškolený kolektivní vyjednavač 3 základní stavební kameny kvalitního vyškolení: 1.Odborné znalosti 2.Techniky.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍM OBCHODNÍM ŠKOLSTVÍ ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Distanční texty na CD-ROM
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
„Talent 2020 aneb…“ TALENT – UNIVERZITA – PRAXE – ?
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Workshop SFDP - Telč 2008 Fotogrammetrická dokumentace historických objektů - společná výuka pracovišť dvou fakult ČVUT Ing. Jindřich Hodač, Ph.D. Telč,
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Struktura výuky.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
DIDAKTIKA EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Časová koordinace ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Pedagogická komunikace
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Didaktické metody Androdidaktika.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
STANDARDIZACE PROFESNÍCH ČINNOSTÍ UČITELE Projekt MŠMT ČR pro rok 2008.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Projev a image prezentujícího
Projekt Impuls / Seminář
Měření rychlosti zvuku
Projekt Impuls / Seminář
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Didaktické metody Androdidaktika.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Komunikace učitele se žáky
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Při technické univerzitě v Liberci
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc. KDEP FFÚ, Vysoká škola ekonomická v Praze

Obsah a struktura prezentace: KVALITA VE VZDĚLÁVÁNÍ (TQM) KRITICKÁ MÍSTA VÝUKY NA VYSOKÉ ŠKOLE charakteristika kurzu PEDAGOGICKÁ PŘÍPRAVA ZAČÍNAJÍCÍCH UČITELŮ A DOKTORANDŮ NA VŠE V PRAZE – cílová skupina, – cíle kurzu – moduly – zkušenosti

KVALITA VE VZDĚLÁVÁNÍ TOTAL QUALITY MANAGEMENT (TQM) KOMPLEXNÍ SYSTÉM ŘÍZENÍ KVALITY orientace na studenty důraz na procesy – ve výuce vhodné formy a metody – aktivizace studentů – komunikace nepřetržité zlepšování (evaluační mechanismy) příznivé klima ve výuce

KRITICKÁ MÍSTA VÝUKY NA VYSOKÉ ŠKOLE (1) PŘEDNÁŠKA úroveň přípravy pedagoga na přednášku poskytnutí prezentace studentům ano/ne ( ? ) před/po přednášce absence práce s cílem předimenzovanost obsahové stránky (nadmíra informací) obsahová prázdnost, povrchnost přednášky neuspořádanost, nekonzistentní struktura přednášky příliš rychlý tok expozice (proklikávání prezentace) podmínky pro pořízení poznámek studenty

KRITICKÁ MÍSTA VÝUKY NA VYSOKÉ ŠKOLE (2) PŘEDNÁŠKA monotónní projev učitele podcenění komunikace, není prostor pro diskusi, dotazy nebo zpětnou vazbu nevyužívání didaktické techniky, pouze ústní projev nedodržení časů přednášky SEMINÁŘE A CVIČENÍ návaznost na přednášky činnostní charakter výuky (samostatná práce studentů) integrace učiva (interdisciplinární vazby, teorie – praxe) rozvoj měkkých dovedností studentů

Faktory úrovně vystupování učitele verbální projev učitele kultivovaný jazykový projev odborně přesné, exaktní vyjadřování nikoliv na úkor srozumitelnosti systematický projev – odkazy na dříve uvedené, vztahy v učivu, logické návaznosti řečnické otázky, komunikace (prostor pro dotazy a názory z auditoria) nonverbální projev přiměřená gestikulace, mimika, kinezika a proxemika podtrhující projev, ale neodvádějící pozornost

CHARAKTERISTIKA KURZU Pedagogická příprava začínajících učitelů a doktorandů na VŠE v Praze Cíl: rozvoj pedagogických, rétorických, prezentačních a komunikačních dovedností Cílová skupina: doktorandi + mladí pedagogičtí pracovníci VŠE 22 přihlášených účastníků kurzu Pilotní kurz: 19.09.2014 – 21.11.2014 6 jednodenních soustředění

TŘI MODULY KURZU: VYSOKOŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA A DIDAKTIKA KOMPLEXNÍ INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITELE MIKROTEACHINGY

I. MODUL VYSOKOŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA A DIDAKTIKA ÚVOD DO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGIKY OSOBNOST VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITELE FORMY VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY, HOSPITACE A EVALUAČNÍ TECHNIKY VYUČOVACÍ METODY A MODERNÍ KONCEPCE VZDĚLÁVÁNÍ VYUŽITÍ DIDAKTICKÉ TECHNIKY A UČEBNÍCH POMŮCEK PRAKTICKÉ VYUŽITÍ MODERNÍCH TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ VE VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUCE (AV MEDIA)

II. MODUL KOMPLEXNÍ INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITELE RÉTORIKA RÉTORIKA V ANGLIČTINĚ VYMEZENÍ POŽADAVKŮ TÝKAJÍCÍCH SE POŽADOVANÝCH KOMPETENCÍ VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITELE VYUŽITÍ VYUČOVACÍCH METOD V EKONOMICKY ZAMĚŘENÝCH PŘEDMĚTECH SIMULAČNÍ HRA NA PC (TITAN, JA ČR)

III. MODUL MIKROTEACHING RÉTORICKÉ DOVEDNOSTI. AKTIVNÍ VYSTOUPENÍ ÚČASTNÍKŮ KURZU NÁCVIK PEDAGOGICKÝCH DOVEDNOSTÍ EVALUACE VÝSTUPŮ ÚČASTNÍKŮ KURZU

POZITIVNÍ ZKUŠENOSTI ZAHRANIČNÍ ODBORNÍK     ZAHRANIČNÍ ODBORNÍK Dr. Gerhard Geisler : Kompeteční model a výuka na VŠ WIRTSCHAFTS UNIVERSITÄT WIEN „Constructive Alignment in Business Didactics“ EXKURZE – ukázky moderní didaktické techniky a technologií (AV Media) PROSTOR PRO DISKUSI MIKROTEACHINGY  

Děkuji Vám za pozornost    Děkuji Vám za pozornost   Doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc. katedra didaktiky ekonomických předmětů FFÚ VŠE Praha E-mail: krpp01@vse.cz