Funkční bloky vzdušného prostoru Karla Dostálová
Single European Sky potřeba reorganizace vzdušného prostoru zvýšení kapacity a propustnosti větší nároky na bezpečnost zavádění FAB
Single European Sky Rámcové nařízení (ES č. 549/2004) Nařízení o poskytování letových navigačních služeb (ES č. 550/2004) Nařízení o organizaci a užívání vzdušného prostoru v jednotném evropském nebi (ES č. 551/2004) Nařízení o interoperabilitě evropské sítě řízení letového provozu (ES č. 552/2004)
Funkční bloky vzdušného prostoru funkční blok vzdušného prostoru „blok vzdušného prostoru stanovený na základě provozních požadavků a zřízený bez ohledu na státní hranice, v němž je poskytování letových navigačních služeb a dalších pomocných funkcí optimalizováno a/nebo integrováno“ Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 549/2004 :
Funkční bloky vzdušného prostoru jsou zakládány z důvodů bezpečnosti umožňují optimální užívání vzdušného prostoru při zohlednění plynulosti toků letového provozu jsou odůvodněné svou celkovou přidanou hodnotou včetně optimálního užívání technických a lidských zdrojů na základě rozboru efektivnosti nákladů zajišťují plynulé a pružné převzetí odpovědnosti za řízení letového provozu mezi stanovišti letových provozních služeb zajišťují slučitelnost mezi uspořádáním horního a spodního vzdušného provozu dodržují podmínky vyplývající z regionálních dohod uzavřených v rámci ICAO dodržují regionální dohody existující ke dni vstupu tohoto nařízení v platnost, zejména dohody týkající se evropských třetích zemí
Funkční bloky vzdušného prostoru
FAB Central Europe CEATS (Středoevropské letové provozní služby) vznik 1992 projekt 8 středoevropských států FL 285 centrum ATS ve Vídni
FAB Central Europe ANS CR (Česká republika) Austro Control (Rakousko) Croatia Control (Chorvatsko) HungaroControl (Maďarsko) Letové Prevádzkové Služby (Slovensko) Slovenia Control (Slovinsko) BHDCA (Bosna a Herzegovina).
FAB Central Europe
Děkuji za pozornost