Funkční bloky vzdušného prostoru Karla Dostálová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezpilotní prostředky
Advertisements

Ministerstvo dopravy – Odbor civilního letectví
Kandidátské země do EU Chorvatsko Turecko Makedonie Island.
PLK.GŠT.ING Josef OTTA OVL MO
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
SINGLE EUROPEAN SKY INDUSTRY CONSULTATION BODY Mgr. Richard Klíma KŘ/vOK.
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Základní nařízení komise (ES) 1592/2002
- Praha Prezentace na téma Úloha národního dozorového úřadu (NSA) workshop SES (MD/OCL, pondělí )
Projekty EOC v ČR v období
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Kontaktní a koordinační centra
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
EMAS III Změny v akreditaci a ověřování Ing. Radim Frolík.
KOMBI Obsah shrnutí: Důvod vzniku a cíle evropské integrace
3. přednáška, Informační systémy veřejné správy (ISVS) Situace v ČR Úvod do eGovernmentu Výběrová přednáška.
Výrobce a prodejce v EU – praxe v oblasti ochrany spotřebitele Ing. Zbyněk Jančík
SINGLE EUROPEAN SKY FUNKČNÍ BLOKY VZDUŠNÉHO PROSTORU Mgr. Richard Klíma KŘ/VOK.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2013 Generální ředitel 30. října 2013 IATCC PRAHA XI. ročník jednání s leteckými dopravci.
Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Ing. Pavel Dražďák.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
10 zemí. 1 společnost. Ing. Jana Skálová, Ph.D.
STÁTY EVROPSKÉ UNIE Zpracovaly: Jana Kroupová Kristýna Kocarová Kristýna Kocarová.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
rávo Evropské unie –P základní prameny Sytém práva Evropské unie je jiný, než systém práva ČR. Tvoří ho: 1.Primární právo 2.Sekundární právo 3.Obecné.
Monika Matysová.  Belgie  Nizozemsko  Lucembursko  Itálie  Francie  Německo.
ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI CIVILNÍHO LETECTVÍ LUDMILA CRHOVÁ
Sekretariát Regionální Rady NUTS II Severovýchod Implementační jednotka Společného regionálního operačního programu.
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro GA ZMĚNY STRUKTURY VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR K
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
Politika soudržnosti Mgr. Lucie Parobková Odbor regionálního rozvoje.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Společná obchodní politika EU (CCP) – právní rámec VŠFS seminář 2015.
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
ADAPT2DC - Nová inovativní řešení pro správu a management veřejné infrastruktury s ohledem na demografické změny.. Prezentaci zpracovali: Kornelia Ehrlich.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
ÚSMP / MKMartin Podešva Monitoring plnění výkonnostního plánu XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR,
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS) Lucie.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Vybrané náměty z připravované novely školského zákona.
Ukázka řízení letového provozu na síti VATSIM Pavel Brodský.
Třídimenzionální radary Základní takticko-technické údaje radarů:
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Letecká informační služba pro GA 2017
Evropský návratový fond (ENF)
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Důraz na referenční resortní datové zdroje
Regulace výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
SES.
Uzavřené provozovny na webu Potraviny na pranýři
EVROPSKÁ INTEGRACE.
Zrealizované projekty z Fondu pro vnější hranice v rámci ročních programů FVH 2007, ročního programu FVH 2008 realizovaných v roce 2009.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Koncepce Free Route ve FIR Praha
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Transkript prezentace:

Funkční bloky vzdušného prostoru Karla Dostálová

Single European Sky  potřeba reorganizace vzdušného prostoru  zvýšení kapacity a propustnosti  větší nároky na bezpečnost  zavádění FAB

Single European Sky  Rámcové nařízení (ES č. 549/2004)  Nařízení o poskytování letových navigačních služeb (ES č. 550/2004)  Nařízení o organizaci a užívání vzdušného prostoru v jednotném evropském nebi (ES č. 551/2004)  Nařízení o interoperabilitě evropské sítě řízení letového provozu (ES č. 552/2004)

Funkční bloky vzdušného prostoru funkční blok vzdušného prostoru „blok vzdušného prostoru stanovený na základě provozních požadavků a zřízený bez ohledu na státní hranice, v němž je poskytování letových navigačních služeb a dalších pomocných funkcí optimalizováno a/nebo integrováno“ Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 549/2004 :

Funkční bloky vzdušného prostoru  jsou zakládány z důvodů bezpečnosti  umožňují optimální užívání vzdušného prostoru při zohlednění plynulosti toků letového provozu  jsou odůvodněné svou celkovou přidanou hodnotou včetně optimálního užívání technických a lidských zdrojů na základě rozboru efektivnosti nákladů  zajišťují plynulé a pružné převzetí odpovědnosti za řízení letového provozu mezi stanovišti letových provozních služeb  zajišťují slučitelnost mezi uspořádáním horního a spodního vzdušného provozu  dodržují podmínky vyplývající z regionálních dohod uzavřených v rámci ICAO  dodržují regionální dohody existující ke dni vstupu tohoto nařízení v platnost, zejména dohody týkající se evropských třetích zemí

Funkční bloky vzdušného prostoru

FAB Central Europe CEATS (Středoevropské letové provozní služby)  vznik 1992  projekt 8 středoevropských států  FL 285  centrum ATS ve Vídni

FAB Central Europe  ANS CR (Česká republika)  Austro Control (Rakousko)  Croatia Control (Chorvatsko)  HungaroControl (Maďarsko)  Letové Prevádzkové Služby (Slovensko)  Slovenia Control (Slovinsko)  BHDCA (Bosna a Herzegovina).

FAB Central Europe

Děkuji za pozornost