ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tepelná výměna prouděním
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Teplo.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vnitřní energie II. část
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Na této prezentaci spolupracovali:
Šíření tepla Dominik Pech Olina Křivánková Sabina Mrázková
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_13_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Šíření tepla.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Na jednoduchých pokusech popis a vysvětlení přenosu části své pohybové.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_06 Název materiáluPřenos vnitřní.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Změna teploty těles tepelnou výměnou Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelná výměna prouděním TÉMATICKÝ CELEK:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Mgr. Iva Herrmannová TEMATICKÁ OBLAST:Molekulová fyzika a termika NÁZEV DUMu:Přenos vnitřní energie POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 11 KÓD DUMu:IH_MOL_FYZ_11 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace určená pro 2. ročník a sextu gymnázia. Vysvětluje způsoby přenosu vnitřní energie z místa na místo. Učivo by mělo být známo již ze základní školy, proto je načítání snímků s dalšími informacemi postupné, aby měli studenti možnost další informace z návodných otázek a ilustrací sami odhadnout. Na závěr jsou připojeny problémové otázky¨vážící se k tématu, učitel může správné odpovědi ocenit známkou za aktivitu v hodině. Závěrečné opakování by mělo posloužit ke zdůraznění nejdůležitějších poznatků probíraného učiva. METODICKÝ POKYN: Vhodnými demonstračními pokusy na vedení tepla a proudění obohatit tuto prezentaci.

PŘENOS VNITŘNÍ ENERGIE

PŘENOS VNITŘNÍ ENERGIE – PVE- 3 ZPŮSOBY PVE z míst o vyšší teplotě do míst o nižší teplotě

PŘENOS VNITŘNÍ ENERGIE – PVE- 3 ZPŮSOBY PVE z míst o vyšší teplotě do míst o nižší teplotě 1. Tepelná výměna vedením

PŘENOS VNITŘNÍ ENERGIE – PVE- 3 ZPŮSOBY PVE z míst o vyšší teplotě do míst o nižší teplotě 1. Tepelná výměna vedením 2. Tepelná výměna zářením

PŘENOS VNITŘNÍ ENERGIE – PVE- 3 ZPŮSOBY PVE z míst o vyšší teplotě do míst o nižší teplotě 1. Tepelná výměna vedením 2. Tepelná výměna zářením 3. Přenos vnitřní energie prouděním

TEPELNÁ VÝMĚNA VEDENÍM

Zahříváme-li jeden konec tyče, pozorujeme ……

TEPELNÁ VÝMĚNA VEDENÍM Zahříváme-li jeden konec tyče, pozorujeme …… Částice zahřívané části se více rozkmitají, předají svým „sousedům“ část své energie.

TEPELNÁ VÝMĚNA VEDENÍM Zahříváme-li jeden konec tyče, pozorujeme …… Částice zahřívané části se více rozkmitají, předají svým „sousedům“ část své energie. Nastala tepelná výměna VEDENÍM

TEPELNÁ VÝMĚNA VEDENÍM DOBRÁ TEPELNÁ VODIVOST: ŠPATNÁ TEPELNÁ VODIVOST:

TEPELNÁ VÝMĚNA VEDENÍM DOBRÁ TEPELNÁ VODIVOST: kovy ŠPATNÁ TEPELNÁ VODIVOST: voda, plyny, vakuum

TEPELNÁ VÝMĚNA VEDENÍM DOBRÁ TEPELNÁ VODIVOST: kovy VYUŽITÍ: kovová chladící tělesa v ledničkách chladící kovové desky u polovodičových součástek ŠPATNÁ TEPELNÁ VODIVOST: voda, plyny, vakuum

TEPELNÁ VÝMĚNA VEDENÍM DOBRÁ TEPELNÁ VODIVOST: kovy VYUŽITÍ: kovová chladící tělesa v ledničkách chladící kovové desky u polovodičových součástek ŠPATNÁ TEPELNÁ VODIVOST: voda, plyny, vakuum VYUŽITÍ v tepelné izolaci: peří, textilie, kožich, skelná vata, duté cihly dvojitá vakuová okna

TEPELNÁ VÝMĚNA ZÁŘENÍM

Těleso 1 ( Slunce, infrazářič, horká kamna, … ) vyzařuje tepelné záření

TEPELNÁ VÝMĚNA ZÁŘENÍM Těleso 1 ( Slunce, infrazářič, horká kamna, … ) vyzařuje tepelné záření Těleso 2 ( Země, člověk, písek, …. ) pohlcuje tepelné záření

TEPELNÁ VÝMĚNA ZÁŘENÍM Těleso 1 ( Slunce, infrazářič, horká kamna, … ) vyzařuje tepelné záření Těleso 2 ( Země, člověk, písek, …. ) pohlcuje tepelné záření Těleso 1 Těleso 2

TEPELNÁ VÝMĚNA ZÁŘENÍM Těleso 1 sníží při vysílání záření svoji vnitřní energii Těleso 2 zvýší při pohlcení záření svoji vnitřní energii Těleso 1 Těleso 2

PŘENOS VNITŘNÍ ENERGIE PROUDĚNÍM

Zahřívání kapaliny, plynu v tíhovém poli → vznikne PROUDĚNÍ

PŘENOS VNITŘNÍ ENERGIE PROUDĚNÍM Zahřívání kapaliny, plynu v tíhovém poli → vznikne PROUDĚNÍ Kapalina (plyn) při nižší teplotě → hustota ρ 1

PŘENOS VNITŘNÍ ENERGIE PROUDĚNÍM Zahřívání kapaliny, plynu v tíhovém poli → vznikne PROUDĚNÍ Kapalina (plyn) při nižší teplotě → hustota ρ 1 Táž kapalina (plyn) při vyšší teplotě → hustota ρ 2

PŘENOS VNITŘNÍ ENERGIE PROUDĚNÍM Zahřívání kapaliny, plynu v tíhovém poli → vznikne PROUDĚNÍ Kapalina (plyn) při nižší teplotě → hustota ρ 1 Táž kapalina (plyn) při vyšší teplotě → hustota ρ 2 ρ 1 >ρ 2

PŘENOS VNITŘNÍ ENERGIE PROUDĚNÍM Zahřívání kapaliny, plynu v tíhovém poli → vznikne PROUDĚNÍ Kapalina (plyn) při nižší teplotě → hustota ρ 1 Táž kapalina (plyn) při vyšší teplotě → hustota ρ 2 ρ 1 > ρ 2 Chladnější kapalina (plyn) klesá v tíhovém poli dolů a vytlačuje zahřátější kapalinu (plyn) vzhůru.

PŘENOS VNITŘNÍ ENERGIE PROUDĚNÍM Zahřívání kapaliny, plynu v tíhovém poli → vznikne PROUDĚNÍ Kapalina (plyn) při nižší teplotě → hustota ρ 1 Táž kapalina (plyn) při vyšší teplotě → hustota ρ 2 ρ 1 > ρ 2 Chladnější kapalina (plyn) klesá v tíhovém poli dolů a vytlačuje zahřátější kapalinu (plyn) vzhůru. Nastal přenos vnitřní energie PROUDĚNÍM

1. Dokážeš odpovědět? Proč se nám jeví kov při dotyku chladnější než dřevo, přestože mají stejnou teplotu?

2. Dokážeš odpovědět? Proč nám při pocitu chladu naskočí tzv. husí kůže?

3. Dokážeš odpovědět? Proč nám také někdy naskočí tzv. husí kůže při pocitu strachu? (Při hledání odpovědi se inspiruj u zvířat majících srst – psi, kočky..)

4. Dokážeš odpovědět? Která věta je fyzikálně správná a proč? Kožich dobře zahřeje. Kožich dobře izoluje.

OPAKOVÁNÍ – DOPLŇ POLE PVE z míst o vyšší teplotě do míst o nižší teplotě

OPAKOVÁNÍ – ZKONTROLUJ SI PVE z míst o vyšší teplotě do míst o nižší teplotě 1. Tepelná výměna vedením 2. Tepelná výměna zářením 3. Přenos vnitřní energie prouděním

OPAKOVÁNÍ – UVEĎ PŘÍKLAD Z PRAXE PRO KAŽDÝ ZPŮSOB PVE z míst o vyšší teplotě do míst o nižší teplotě 1. Tepelná výměna vedením

OPAKOVÁNÍ – UVEĎ PŘÍKLAD Z PRAXE PRO KAŽDÝ ZPŮSOB PVE z míst o vyšší teplotě do míst o nižší teplotě 2. Tepelná výměna zářením

OPAKOVÁNÍ – UVEĎ PŘÍKLAD Z PRAXE PRO KAŽDÝ ZPŮSOB PVE z míst o vyšší teplotě do míst o nižší teplotě 3. Přenos vnitřní energie prouděním

Zdroje: Vlastní práce autora