Téma,,Společně správným směrem – spolupráce s partnery a médii.“ Cesta k potenciálním návštěvníkům vede přes media aneb,,Spolupráce nebo boj s medii?“ Mgr. Pavla Sztulová ředitelka AHOL -VOŠ zkušenosti a rady tiskové mluvčí
,,Veřejné záležitosti patří do veřejnosti. Co se všech týká stejnou měrou, měli by všichni řešit, nebo o tom přinejmenším vědět.“
Novost Význačnost Personalizace Negativita Překvapení Blízkost
Variace Průběžnost Následky Předvídatelnost Očekávání Jednoznačnost
Koresponduje –li s kulturními kritérii dané společnosti Probíhá v krátkém časovém intervalu Je jasná a jednoznačná Pro autora dobře uchopitelná
Pro čtenáře srozumitelná Je intenzivní Negativní Výjimečná Nečekaná Má blízko ke čtenářům K prostředí, kde žijí K hodnotám, které chápou jako základní a důležité
Odpovídá-li očekávání čtenáře Navazuje na fakta, které čtenáři přijali za své Účast osobností, skupin a národů
Zpráva nemůže být hodnotově a postojově neutrální Předpojatost – neobjektivnost Ovlivněny subjektivními postoji, názory, zkušenostmi a hodnocením redaktora Kdy si čtenář uvědomí zavádějící sdělení médií? Porovnává – li obsah - sdělení – zprávy - s vlastní zkušeností
Rok 2004 Ostrava Mistrovství světa v ledním hokeji Studenti zajišťovali obsluhu ve skyboxu pro VIP hosty Článek nesl titulek,,Udělala škola ze studentů otroky?“ Na základě stížnosti jedné z maminek…..
Byl proveden výběr z mnoha zájemců Možnost sledovat hokejové zápasy Setkání s VIP hosty – slovenský prezident, herečka M. Vašáryová, biskup F. Lobkowitz, primátor, hejtman, fotbalisté FC Baník a řada dalších Mimořádná atmosféra při utkání Práce ochranky VIP
otevřenost v komunikaci transparentnost vytváření pozitivního vztahu s médii
jasně odborně reálně pravdivě se zaujetím loajálně tak, aby stihli u z á v ě r k u
Pour féliciter 2010 …a ť máte kliku celý rok