Je vás vidět – publicita projektu květen 2007 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti
Regionální rada regionu soudržnosti Jihovýchod Nenechte si to pro sebe! V případě úspěchu při schválení vaší žádosti o podporu z Regionálního operačního programu dodržujte pravidla publicity projektu. Dodržování požadavků publicity určených Evropskou komisí je součástí vaší podpory a zanedbání této povinnosti může vést k odebrání části finančních prostředků.
Pravidla publicity Všechny projekty podpořené ROP JV musí dodržovat pevně stanovená pravidla pro zvýšení povědomí veřejnosti o podpoře ze strukturálních fondů Evropské unie. V okamžiku monitorování vašeho projektu pracovníci oddělení realizace projektů kontrolují, jakým způsobem je u vašeho projektu prezentována dotace EU. Prezentace vás provede následujícími pravidly: POUŽIJTE LOGO! VELKOPLOŠNÉ REKLAMNÍ PANELY PAMĚTNÍ DESKY INFORMAČNÍ AKCE, SEMINÁŘE, SETKÁNÍ
Použijte logo! Informační a propagační opatření zahrnují: symbol Evropské unie (vlajka) v souladu s grafickými normami a odkaz na Evropskou unii; odkaz na fond: Evropský fond pro regionální rozvoj prohlášení: Investice do vaší budoucnosti Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti
Další možné varianty použití loga Vždy se ujistěte, zda logo EU používáte správně! Další povolené varianty: jednobarevné použití zobrazení na barevném pozadí
Nepovolené varianty loga EU Emblém je obrácený Hvězdy nejsou vzpřímené Hvězdy nemají správnou pozici v kruhu
Billboardy Příjemce zajistí vystavení velkoplošného reklamního panelu v místě realizace projektu pokud: celkový veřejný příspěvek na projekt překročil EUR; projekt spočívá ve financování infrastruktury nebo stavebních prací.
Billboardy Následující informace musí obsahovat minimálně 25 % reklamního billboardu: Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií – Evropským fondem pro regionální rozvoj. Investice do vaší budoucnosti Billboard musí obsahovat také logo Regionálního operačního programu JV, případně dalších subjektů zapojených do financování projektu, druh a název
Pamětní deska Nejdéle do šesti měsíců od dokončení projektu je příjemce povinen vyvěsit dobře viditelnou a přiměřeně velkou stálou vysvětlující tabuli, pokud: celkový veřejný příspěvek na projekt překročil EUR; projekt spočívá ve financování infrastruktury nebo stavebních prací. Billboard musí obsahovat také logo Regionálního operačního programu JV, případně dalších subjektů zapojených do financování projektu, druh a název projektu.
Příklad použití
Informační akce, semináře a setkání Informační akce, semináře, konference a různá setkání jsou skvělou příležitostí, jak vhodně prezentovat váš projekt. Pokud jste pořádali takovou akci, budeme se vás ptát, zda jste použili správně všechny náležitosti publicity. Při přípravě akce nezapomeňte uvést požadavky publicity na pozvánce, prezenční listině a předávaných materiálech. V místě konání akce je třeba umístit vlajku EU na viditelné místo a VŠE NÁLEŽITĚ ZDOKUMENTOVAT.
Příklad použití
Úřad Regionální rady regionu soudržnosti Jihovýchod Kounicova 13, Brno Kontakty: Ing. Kateřina Sonnková vedoucí Oddělení publicity a TP tel