PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková
Cíl práce Ráda bych ukázala, jak propojuji práci v hodinách českého jazyka s ICT. Žáci zpracovali test nebo cvičení na pravopisne.cz, mojecestina.cz aj., zhodnotili je a na základě vypracovaných cvičení se pokusili vytvořit vlastní test zaměřený na daný pravopisný jev. Navrhováním konstruování nových otázek pro ostatní realizovali vlastní kognitivní činnost. Poukážu také na problémy práce s tímto vzdělávacím prostředím.
Zde je praktická ukázka toho, jak žáci využívají výukové programy v hodinách českého jazyka. Zaujala je hlavně pravopisná cvičení.
Zde je praktická ukázka toho, jak žáci využívají výukové programy v hodinách českého jazyka. A testy zaměřené na jednotlivé gramatické jevy.
Tato cvičení pomáhají k rozvíjení kultivovaného písemného projevu žáků, který je v současné době velkým problémem. Rozvíjejí kompetenci k učení – učitel vede žáky k využívání výpočetní techniky ve výuce, žáci využívají prostředky výpočetní techniky. Rozvíjejí kompetenci k řešení problému – žáci samostatně řeší problémy a volí vhodné způsoby řešení, uvážlivě rozhodují. Rozvíjejí kompetenci komunikativní – učitel vede žáky k výstižně argumentaci, žáci rozumí textu a jejich záznamu.
A nyní praktická ukázka toho, jak se žákům podařilo vytvořit vlastní testy
Závěr: Poukážu také na problémy spojené s prací v tomto vzdělávacím prostředí. Problémy při organizaci výuky, zejména v případech, kdy je více žáků na počítači. Problémem je také žákům objasnit a jasně formulovat zadání úkolů, tak aby je všichni správně pochopili. Tato práce klade na vyučujícího vyšší nároky spojené s neustálou kontrolou samostatné práce žáků. Někteří mají tendenci pouze práci předstírat.