Úvod do systémů řízení. Co to je Systém managementu jakosti Stanovení souboru zásad a pravidel pro koordinování všech vzájemně souvisejících činností.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti Centra technické normalizace ČIA
Advertisements

1 Sdružení pro Cenu ČR za jakost. 2 •nevládní a nezisková organizace •založena v roce 1993 •zájmové sdružení právnických osob •členové: SO ČR, SP ČR,
Revize Nového přístupu
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Řízení jakosti, standardy
Technická InspekceTechničtí ExpertiCertifikaceŠkolení.
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb
Presentation Title.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zákon č. 22/ 1997 sb. o technických požadavcích na výrobky
Školení zaměstnanců Kvalita, environment a BOZP
Facility management ČSN EN
Příprava koncepce kvality zdravotnických zařízení –aktuální stav
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
EMAS III Změny v akreditaci a ověřování Ing. Radim Frolík.
Nové právní předpisy EU v oblasti akreditace Eva Černá.
Akreditace klinických laboratoří – příspěvek ke zkvalitnění zdravotní péče Ing. Martina Bednářová IKEM, Praha - červen 2009.
Akreditace klinických laboratoří Ing.Květa Pelinková VFN ÚKBLD.
Akreditační systém v ČR a jeho mezinárodní vazby
doc. Ing. František HELEBRANT, CSc.
P5b1 Význam některých v současné době používaných termínů v metrologii a zkušebnictví.
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Vymezení pojmu kvality a její vnímání Projekt OP LZZ CZ 1.04/ / PRAHA 17. – Ing. Zuzana Freibergová Tento.
Akreditace klinických laboratoří Ing. Martina Bednářová Seminář NASKL, let akreditace.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Akreditační systém v ČR a v EU
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
Akreditační systém v ČR
Nová role akreditace Ing. Milan Svoboda.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Návrh zajištění metodického a organizačního zázemí Návrh zajištění metodického a organizačního zázemí.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Systémy řízení jakosti
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
1 Ověřování environmentálních technologií (ETV), cesta na zahraniční trhy , Hustopeče ČESKÉ EKOLOGICKÉ MANAŽERSKÉ CENTRUM
Management systému řízení kvality
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Akreditace (nebo být akreditovaný)
Systém řízení kvality.
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
15 let akreditace v ČR Ing. Jiří Růžička, MBA Ing. Jiří Růžička, MBA Historie akreditace a Českého institutu pro akreditaci 1988 – 1991 Prapočátky.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Co jsou normy Technické normy jsou dokumentované dohody, které zajišťují, aby materiály, výrobky, postupy a služby vyhovovaly danému účelu. V dnešní společnosti.
PRAHA 17/10/07 Přínos pro laboratoře pružná reakce na vývoj v oboru, požadavky kliniků, pacientů čas finance flexibilita – týká se systému managementu.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Asociace dodavatelů montovaných domů Dokument národní kvality pro dřevostavby Zasedání odborné sekce Rady kvality ČR "Kvalita v průmyslu a stavebnictví",
Systém managementu jakosti
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
Stav a činnost IM a KLI pro dozorovou návštěvu ČIA
Transkript prezentace:

Úvod do systémů řízení

Co to je Systém managementu jakosti Stanovení souboru zásad a pravidel pro koordinování všech vzájemně souvisejících činností a procesů uplatňovaných v organizaci, s cílem dosažení trvalé kvality produkce (výrobků a služeb). Účinný a efektivní systém managementu jakosti je založen na dodržování osmi základních zásad managementu jakosti

Osm zásad managementu jakosti 1.Zaměření na zákazníka: organizace jsou závislé na svých zákaznících, a proto mají porozumět současným a budoucím potřebám zákazníků, mají plnit požadavky zákazníků a snažit se překonat očekávání zákazníků; 2.Vedení: vedoucí pracovníci prosazují jednotnost účelu, směru a interního prostředí organizace. Vytvářejí prostředí, v němž mohou být pracovníci plně zapojeni na dosahování cílů organizace.

Osm zásad managementu jakosti 3.Zapojení pracovníků: pracovníci na všech úrovních jsou podstatou organizace a jejich plné zapojení umožňuje využití jejich schopností v co největší prospěch organizace. 4.Procesní přístup: požadovaného výsledku se dosáhne mnohem účinněji, jsou-li související zdroje a činnosti řízeny jako proces.

Osm zásad managementu jakosti 5.Systémový přístup k managementu: identifikování, porozumění a řízení systému vzájemně souvisejících procesů zaměřených na daný cíl přispívá k efektivnosti a účinnosti organizace. 6.Neustálé zlepšování: trvalým cílem organizace je neustálé zlepšování.

Osm zásad managementu jakosti 7.Přístup k rozhodování zakládající se na faktech: efektivní rozhodování jsou založena na logické a intuitivní analýze údajů a informací. 8.Vzájemně výhodné dodavatelské vztahy: schopnost organizace a jejích dodavatelů tvořit hodnoty se zlepšuje vzájemně výhodnými vztahy.

Certifikace Cílem certifikace je poskytnout všem zainteresovaným stranám důvěru, že systém managementu splňuje specifické požadavky. Hodnota certifikace je stupněm veřejné jistoty a důvěry v to, že je zajištěna funkce nestranného a způsobilého posuzování třetí stranou.

Akreditace Definice akreditace AKREDITACE je potvrzení nezávislosti, objektivity a odborné způsobilosti subjektu pro vykonávaní definovaných činností. Akreditace znamená zvýšení důvěry v dodržování potřebné úrovně jakosti poskytovaných služeb. PŘÍNOS AKREDITACE jistota zákazníka v deklarovanou kvalitu nabídky akreditovaných subjektů, trvalý rozvoj systému jakosti v akreditovaných subjektech podporovanému pravidelným dozorem nad dodržováním akreditačních kritérií, neustálé zvyšování jakosti služeb, růst dovedností personálu a lepší technické zabezpečení činnosti akreditovaných subjektů, akreditace je v některých případech nutná podmínka k autorizaci, ekonomický efekt, a to jak z pohledu akreditovaných subjektů a jejich zákazníků, tak i z pohledu ochrany veřejného zájmu, zjednodušený přístup na trhy.

Výstup z akreditace: Osvědčení o akreditaci Obecné uvedení předmětu akreditace Příloha k Osvědčení o akreditaci Seznam zkoušek/oborů na které se vztahuje vydané osvědčení o akreditaci OA + příloha vydané ČIA potvrzují, že akreditovaný subjekt je v souladu s kritérii příslušné mezinárodní normy/předpisu

Mezinárodní aktivity ČIA Český institut pro akreditaci, o.p.s. aktivně spolupracuje s ostatními národními akreditačními orgány a je v zahraničí vnímán jako jediný představitel akreditačního systému v ČR – národní akreditační orgán ČR. ČIA je řádným členem: European co-operation for Accreditation (EA) Evropská spolupráce pro akreditaci zkušebních a kalibračních laboratoří, certifikačních a inspekčních orgánů International Laboratory Accreditation Cooperation (ILAC) Mezinárodní spolupráce pro akreditaci zkušebních a kalibračních laboratoří International Accreditation Forum (IAF) Mezinárodní sdružení pro akreditaci certifikačních orgánů Forum of Accreditation Bodies (FAB) Fórum akreditačních orgánů Na základě členství v těchto organizacích a pozitivních výsledků mezinárodních evaluacích je ČIA signatářem mnohostranných dohod EA, ILAC a IAF o vzájemném uznávání výsledků v oblastech akreditace.

Uznávání a přijímání výstupních dokumentů Český institut pro akreditaci o.p.s. je signatářem Multilaterální dohody EA, která deklaruje celosvětové uznání a mezinárodní přijímání výstupních dokumentů z činností akreditovaných organizací (zkušebních a kalibračních protokolů, certifikátů a inspekčních zpráv) jako ekvivalentních protokolům a certifikátům vydaných akreditovanými orgány v jakékoliv zemi signatáře EA MLA. Vzhledem k tomu, že EA má dvoustranné dohody s některými ostatními zeměmi (členy IAF) jsou uvedené dokumenty uznávány a přijímány i v těchto zemích. Znamená to, že certifikační orgány v ČR akreditované Českým institutem pro akreditaci o.p.s jsou rovnocenné všem certifikačním orgánům akreditovaným v členských zemích EA (evropské akreditace) a IAF a neuznávání jejich výstupů je nerespektování zmíněných dohod (MLA).

AUDISO s.r.o. sídlo: Tišnovská 384 kancelář: Olomoucká 7/9 Veverská Bítýška Brno mobil: mobil: mobil: mobil: mobil:

Certifikační orgán společnosti AUDISO s.r.o. Držitel Osvědčení o akreditaci čís. 609/2008 (po reakreditaci 2008) Akreditovaný CO čís Pro systémy řízení: QMS (ISO 9001) EMS (ISO 14001) SMBOZP(OHSAS ISMS (ISO/IEC 27001) Svařování (ISO 9001 ve spojení s ČSN EN ISO )

Děkuji za pozornost a přeji hezký zbytek dne