PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Komunikační dovednosti
Senior jako klient sociálních služeb- způsob práce se seniory
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Struktura poradenského procesu
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Projekt empirického výzkumu
Metody sociální pedagogiky
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Zásady pozorování a vyjednávání
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Zásady dobré komunikace
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Charakteristiky zdravé komunikace
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
NENÁSILNÁ KOMUNIKACE NVC Nonviolent Communication
Komunikace s rodiči.
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Komunikační techniky užívané při facilitaci
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
1 Poradenský rozhovor Faktory účinnosti. 2 Faktor komunikace Vyjednávání při konfliktech – problémech –Společné vzájemné přibližování klienta a terapeuta.
Improvizace jako součást intermediálních aktivit v procesu sebepoznání a vztahové komunikaci Wanda Dobrovská Univerzita Palackého v Olomouci Katedra hudební.
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Zásady efektivní komunikace
ZÁKLADY ASERTIVITY.
MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Profesionální rozvoj a další vzdělávání učitelů Reflexe v práci učitele.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Struktura poradenského procesu
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Koučink dětí a mladistvých
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
19 0btížní lidé Cíle: Identifikovat obtížné lidi jak uvnitř týmu, tak mimo něj Porozumět tomu jak správně jednat s obtížnými lidmi.
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Komunikace.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Prezentační a komunikační dovednosti
NÁSTROJE KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2013/14.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová VEDENÍ ROZHOVORU 2 PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová

Obsah 1. Aktivní naslouchání OPRST 2. Aktivní regulující zásahy do rozhovoru SKII 3. Zdravá komunikace a překážky v komunikaci

Aktivní naslouchání 1 O - objasnění - žádáme od klienta, aby objasnil to, co řekl, případně, aby to konkretizoval - příklady, bližší podrobnosti; P - parafráze - opakování toho, co klient řekl jinými slovy (pozor na echolálii), abychom mu dali najevo, že posloucháme a že rozumíme tomu, co říká; R - reflexe - verbalizace citů klienta; kromě toho, že sami klientovy city verbalizujeme (mimo jiné tak, abychom dali najevo, že jim rozumíme a přijímáme je), vedeme klienta k tomu, aby sám byl schopen verbalizovat to, co prožívá;

Aktivní naslouchání 2 S - sumarizace - shrnutí klientovy výpovědi - jde o potvrzení toho, že jsme dobře porozuměli. Vhodné k navození ukončení rozhovoru, případně jedné jeho části, než přejdeme k dalšímu tématu. T – ticho - nespěchat na odpověď, dát klientovi čas na rozmyšlenou. Vytváření časového prostoru pro klienta (všímat si nonverbálních projevů).

Aktivní regulující zásahy 1 S - sondáž - systematické dotazování. Formulace otázek je mimořádně důležitá, je vhodné promyslet si vše předem. Vyhnout se sugestivním otázkám, případně otázkám, navozujícím reakci společensky nutnou. K - konfrontace - pokud je v klientových výpovědích protiklad, opatrně na něj upozornit, poskytování informací formou zpětné vazby, ale s jasnou snahou pomoci klientovi.

Aktivní regulující zásahy 2 I - interpretace - sdělujeme klientovi podstatu jeho obtíží nebo problémů. Snaha pomoci klientovi „vypracovat si“ vhled do osobního problému, stimulovat sebereflexi aj. Poradce může předkládat i více variant možné interpretace problému. I – informování - poskytování informací klientovi. Mohou mít alternativní charakter. Informace musí být pro klienta srozumitelné.

Zdravá komunikace Bezprostřední reakce – neodkládání odpovědi, i když malý časový odklad nemusí být na závadu. Kognitivní přizpůsobování – respektovat úroveň klienta, mluvit jeho řečí. Zájem o druhého – přátelské projevy, povzbuzování Humor - humorné momenty, žertování (nikoliv na úkor klienta) navozuje uvolněnou atmosféru Pozitivní komunikace – výroky formulovat pozitivně, nikoliv negativně

Komunikační stopky přikazování (musíš se zamyslet...) poučování (to nevíš, že je obecně známé….) napomínání (přece nemůžeš...) moralizování (všichni slušní lidé...) poskytování rad (nevyžádaná rada...) hodnocení a posuzování partnera (si líný...) vyvracení a odmítání pocitů mluvčího (tak to přece nemůžeš cítit, takový strach z takové blbosti?...)

Překážky v komunikaci Sebestřednost - je vystupovat z pozice: Já vím, co je správné. Neschopnost podívat se na problém z úhlu pohledu druhého. Arogance - přezíravost k názorům druhých, či obecně přezíravostí k druhým lidem. Ješitnost - souhrn domýšlivosti a samolibosti. Přehnaná míra záliby v sobě samém.