Test – Člověk, zvíře, stroj

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Advertisements

PŘEDMĚT ZÁKLADY SPOLEČENSKÝCH VĚD
Úvod do Teorie her. Vztah mezi reálným světem a teorií her není úplně ideální. Není úplně jasné, jak přesně postavit herněteoretický model a jak potom.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Mgr. Iva Martincová UBO AVČR v.v.i. Studenec Masarykova univerzita
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Česká kultura v 16. století renesance
Anotace: Diskutovat se žáky o využívání volného času Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor: Občanská nauka Tematický.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Zdravotnický asistent, druhý ročník Vývoj lidské společnosti Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie,
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
Vypracoval: Hronek Milan Aprobace: AMVT
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VII. přednáška
KVARTÉR - VĚDA A VÝZKUM. Interaktivní graf výdajů na vědu a výzkum.
Elektromagnetické jevy
Kultura na počátku novověku
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Emoce: Jak víme, že zvířata mohou cítit?
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
KURZ ASTROLOGIE 2012/13 ÚVOD Jiří Kubík Plzeň – ŠTĚSTÍČKO
Člověk jako přírodní a společenská bytost
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Ústav světových dějin Obor Historie – evropská studia.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_OSVZ_ZSVa Anotace: Opakování poznatků Ročník: I. Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_20_INOVACE_SVF20960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Filosofická antropologie, K. Lorenz - 8 smrtelných hříchů
VY_32_INOVACE_465_PRVNÍ_HABSBURKOVÉ_NA_ČESKÉM_TRŮNĚ
Sociologická imaginace.Praha: SLON, 2002; kapitola Příslib, str
ZÁKLADNÍ POJMY §História - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti = dějepis.
Přednášející: PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
Vztlaková síla Ing. Jan Havel.
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
Úvod do filosofie Pojem a vznik filosofie, definice filosofie Vztah filosofie a ostatních věd Filosofické disciplíny, filosofické otázky, základní pojmy.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Vývojová teorie - Evoluce života na Zemi. Vývoj názorů: Středověk – stvoření Od 18.století se zasloužili o nový pohled s podklady důkazů vědci: Carl Linné.
Úvod k evolučnímu přístupu Vladan Hodulák. Dominantní paradigmata Společenské vědy mají dlouhodobě problém s uchopením prvku změny ve společenském vývoji.
Vývoj člověka. Obsah prezentace ● náboženský názor ● Lamarkova teorie ● Darwinova teorie ● neodarwinismus ● teorie vzniku rodu HOMO.
Uměleckonaučná literatura
Ústav světových dějin Obor Historie – Evropská studia.
Zásady správné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název prezentace (DUMu): Vznik a vývoj života
Dějiny psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
K novověké filosofii 16.–17. století
Shodnost geometrických obrazců
Emblematika V umění století byl kladen důraz na symbo-lickou funkci výtvarného díla: obraz reprezentuje objekt viditelného světa a současně symbolizuje.
Současné umění na pomezí
Úvod do moderní fyziky Co je to „moderní“ fyzika?
ETOLOGIE 8. ročník.
Základní filozofické otázky
JEDNOROŽEC Aneta Mešková.
Transkript prezentace:

Test – Člověk, zvíře, stroj „Opisovat je nedůstojné…přiznám se, nemám sil abych Vám v tom zabránil.“ Jan Janko

80 minut Varianta A Therianthrop/Anthrozoos. Co to je, kde se vyskytuje, zkuste jej interpretovat. Kultury proměny/ Kultury identity. Hlavní rozdíly v řeckém, římském a křesťanském chápání vztahu zvířete a člověka. Středověk a výklad zvířecího chování. Novověké vědecké teorie chování zvířat a člověka (3 hlavní školy). Kořeny, vzájemné vztahy. Novověký obraz člověka a jeho vztah k přírodě a zvířatům. Z čeho může pramenit? Jean Baptiste Lamarck. Darwinismus a antropomorfismus. Umožňuje darwinismus antropomorfní interpretace chování? Proč ano? Proč ne?

80 minut Varianta B Jaké aspekty většinou splňují zvířecí božstva? Jaké vlastnosti mívá zbožštěné zvíře či zvíře jako božský atribut? Pokuste se popsat nějaký příklad Antropolétické a antropoforní zobrazení zvířete. Pokuste se uvést příklady v rámci evropské novověké vědy, umění, kultury obecně Aristotelův pohled na duši zvířat. Je výklad zvířecího chování ve středověkých encyklopediích a bestiářích antropomorfní? Proč ano, proč ne? Charles Darwin a jeho pohled na chování zvířat Co je to etologie a čím se liší od ostatních směrů ve výzkumu chování? Rozdíl mezi naučeným a instinktivním chováním – pokuste se vyložit tento problém očima etologie a jak lze obě od sebe rozlišit V čem se podle Vás liší společenskovědní a přírodovědný obraz člověka? Záchranná otázka: Efekt chytrého Hanse