Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marketingové prostředí
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Celkový a mezní produkt
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Druhy trhů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
8. Marketing.
Finanční řízení podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Marketing farmářských produktů
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

Obecná charakteristika Jedna z podnikatelských koncepcí hledající rovnováhu mezi zájmy zákazníka a firmy Z těchto dvou stran vyplývají 2 základní cíle marketingu : uspokojení potřeb zákazníka tvorba přiměřeného zisku firmy

Obecná charakteristika Definice: Marketing je způsob řízení organizace (hospodářské činnosti) pomocí trhu. Předmětem marketingu jsou zboží i služby. Všude, kde se uplatňuje trh, tam se uplatňuje i marketing (předmětem marketingu může být myšlenka, volební program strany apod.)

Obecná charakteristika Marketing je založen na „vcítění se“ do potřeb zákazníka, do jeho požadavků, způsobu myšlení a rozhodování. Zákazník je středem zájmu.

Obecná charakteristika 2 základní prvky marketingu: orientace na potřebu zákazníka úsilí o nabytí výhody nad ostatními konkurenty

Obecná charakteristika a) analýza zákazníka jak vyhodnocuje informace jak reaguje na barvu, chuť, tvar, povrchovou úpravu, …, do jaké míry se nechá ovlivňovat okolím apod.

Obecná charakteristika b)analýza konkurence neustálé porovnávání výrobků, cen, cest distribuce, způsobů propagace apod. mezi vlastní firmou a konkurencí.

Strategie marketingu Dlouhodobá koncepce činnosti podniku v oblasti marketingu, smyslem je co nejlépe splnit dva základní cíle: spokojenost zákazníka výhody v konkurenčním boji

Strategie marketingu Nejrozšířenější strategie: A) strategie diferenciace produktu náš produkt je jiný způsoby docílení: produkt má výjimečnou kvalitu, vlastnosti psychologické metody - působení reklamy, řešení obalu apod.

Strategie marketingu - diferenciace poskytujeme služby, které konkurence neposkytuje (odvoz zboží, telefonická objednávka podle katalogu, finanční služby, prodloužená prodejní doba) způsob distribuce - prodej pouze ve speciálních prodejnách, přímé doručení spotřebiteli apod.

Strategie marketingu B) strategie minimálních nákladů prvotním cílem firmy jsou nízké náklady, tj. co nejvyšší zisk při vysokém objemu tržeb a nízkém zisku z prodané jednotky předpokladem je masový, nerozlišený trh (např. tenisky v Číně)

Strategie marketingu C) strategie tržní orientace zaměření firmy pouze na určitou část trhu. Trh je možno členit pole různých hledisek (počet obyvatel, věkové složení, spotřební zvyklosti, …). Firma se zaměřuje pouze na určitou část trhu - např. firma vyrábějící ošacení sportovního střihu pro malé děti se zaměří svým marketingem na mladé, sportovně založené maminky.

Strategie marketingu Jednotlivé strategie lze vzájemně kombinovat.

Nástroje marketingu (marketingový mix) Provádění strategie firmy se opírá o čtyři základní nástroje marketingu, tzv. marketingový mix, případně čtyři „P“ (product, place, price, promotion)

Nástroje marketingu (marketingový mix) A) Produkt hmotný i nehmotný statek, jenž je předmětem zájmu určité skupiny osob či organizací, produktem je tedy výrobek, služba, myšlenka volební program apod., jedná se tedy o celkovou nabídku zákazníkovi (nejen výrobek, ale i značka výrobce, kultura prodeje apod.)

Nástroje marketingu (marketingový mix) B) Distribuce zprostředkovává cestu produktu od výrobce k zákazníkovi. Jejími základními prvky jsou velkoobchod a maloobchod.

Nástroje marketingu (marketingový mix) C) Cena míra hodnoty produktu, udává jakého množství peněz se musí zákazník vzdát, aby výměnou získal daný výrobek nebo službu. je omezena náklady na jedné straně a konkurencí na straně druhé

Nástroje marketingu (marketingový mix) D) Propagace smyslem je informovat o produktu - např. o vlastnostech, dostupnosti, ceně a přesvědčit zákazníky o výhodnosti koupě produktu.

Získávání informací o trhu Předpokladem úspěšného marketingu jsou přesné a účelné informace.

Získávání informací o trhu Zdroje informací: a) vnitřní zpravodajství firmy hl. účetnictví - výhoda - rychlá dostupnost údajů, možnost zpracování na počítači - velké množství informací - přímo při jednáních po ruce, další zdroj - záznamy o vráceném zboží, příčinách nespokojenosti zákazníků, korespondence se zákazníky aj.

Získávání informací o trhu b) již existující zprávy a informace internet, statistiky, počítačové informační databáze s podrobnými a aktuálními údaji o různých firmách (předmět obchodování, majetek, spolehlivost při placení)

Získávání informací o trhu c) neoficiální zdroje analýza odpadů konkurence, kontakty s pracovníky konkurence, průmyslová špionáž d) tiskoviny statistiky OSN, ekonomické noviny (Financial Times, The Wall Streel Journal, The Economist, ….)

Získávání informací o trhu e) marketingový výzkum stanovení charakteristik určitého trhu (odhad úrovně poptávky, analýza podílu na trhu, studie konkurenčních výrobků apod.)

Získávání informací o trhu Stanovení charakteristik spotřebitele (příjmy, nákupní zvyklosti typického spotřebitele, stáří)

Segmentace trhu Rozčlenění trhu na menší části dle podobných vlastností. Trh určitého výrobku je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se od sebe navzájem liší svými potřebami, příjmy, nákupními zvyklostmi apod. Podle těchto charakteristik můžeme rozdělit celkový trh na menší části s podobnými zákazníky.

Segmentace trhu Smysl segmentace: uvést do souladu nabídku firmy s přesně poznanými požadavky zákazníka

Segmentace trhu Výhody segmentace trhu: prostředek k odhalení podnikatelských příležitostí snížení nebezpečí konkurenčních válek účelnější vynaložení finančních prostředků (není takový rozptyl cílů) pružnější reakce na změny v poptávce

Segmentace trhu Se segmentací úzce souvisí stanovení pozice produktu a obchodní značky na trhu. Segmentací trhu firma odhalí určité skupiny zákazníků se stejnými potřebami, požadavky a nákupním chováním.

Segmentace trhu Stanovením pozice produktu či značky na trhu se firmy obrací k těmto skupinám zákazníků a přímo jim říká (reklamou apod.), že se zaměřuje právě na jejich potřeby.

Segmentace trhu Stanovení pozice značky nebo produktu na trhu je vyjádřením místa konkrétního produktu mezi ostatními produkty nabízenými na trhu. Stanovuje tak vlastně „laťku“ firmy či výrobku a přispívá k odlišení (př. BMW versus Škoda).

Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí