Vývoj člověka Lidé i jejich život na Zemi se postupně mění, vyvíjejí se. Gorila Gorila je jedním z lidoopů, který žije volně v některých pralesích. U nás.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př.5.10-Energie v životním prostředí-prezentace
Advertisements

Dnes bude Všeználek vypravovat o českých zemích v pravěku.
Uhlí,dřevo,ropa,neobvyklá paliva
LODNÍ DOPRAVA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mladší doba kamenná Doba bronzová Doba železná
České země v pravěku Doba kamenná
EVROPA PO ZÁMOŘSKÝCH OBJEVECH
Vývoj člověka dle anglického badatele Charlese Darwina.
Já a příroda.
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
VY_32_INOVACE_Dj.6.02-Pravěk-prezentace
PRAVĚK.
VÝVOJ ČLOVĚKA Během čtvrtohor vyvrcholil vývojový proces, který začal u primitivních primátů a skončil vznikem moderního člověka. Člověk vyvinut z úzkonosých.
zpracovaný v rámci projektu
Doba kamenná určeno pro 4. ročník ZŠ
Zdroje energie.
LYŽOVÁNÍ.
Identifikátor materiálu: EU
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Zpracovaly:Veronika Jandová,Dominika Bolomová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Ekosystémy přírodní a umělé
Život člověka v době kamenné
Opakování – člověk a technika
Anakondy.
Obnovitelné zdroje Větrné elektrárny.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Homo sapiens (člověk rozumný), Homo sapiens sapiens (člověk dnešního.
Vývoj člověka. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: PaedDr. Dana Studničková.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORAGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_01_PRAVĚK.
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY__III/2__INOVACE __215 FYZIKA. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. – 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VLASTIVĚDA Lidé a čas Život v pravěku
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
O nejstarších dějinách Čech
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
Název: Člověk zručný – homo habilis Autor: Mgr. Eva Vondrková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Lovci mamutů. Lovci mamutů Obsah Období lovců mamutů – doba kamenná Archeologická naleziště v ČR Zdroje.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Transkript prezentace:

Vývoj člověka Lidé i jejich život na Zemi se postupně mění, vyvíjejí se. Gorila Gorila je jedním z lidoopů, který žije volně v některých pralesích. U nás ho můžeme vidět v zoologické zahradě. Živočichové, z nichž se člověk v dávných dobách vyvinul, se takovým lidoopům značně podobali.

Opočlověk Podle různých pozůstatků a vykopávek si představujeme, jak vypadal předchůdce dnešního člověka. První předchůdci dnešního člověka byli ještě částečně podobni živočichům, ze kterých vznikli, a částečně již člověku.

Pračlověk Poslední předchůdci dnešních lidí se už člověku zcela podobali. Žili na Zemi před několika sty tisíci lety. Živili se lovem.

Nejstarší nástroje Už naši nejstarší předchůdci používali různé jednoduché nástroje z kamene nebo ze dřeva či z kostí zvířat.

Dokonalejší nástroje a předměty Člověk nástroje stále postupně zdokonaloval a vyráběl nové předměty pro svou potřebu.

Člověk pracuje Od nejstarších dob člověk pracuje a využívá síly svých svalů.

Využití zvířat Lidé začali postupně využívat k práci také zvířata. V našich zemích koně a dobytek.

Vodní kolo Velmi dávno lidé objevili sílu vody. Využili ji k pohonu strojů.

Větrný mlýn Podobně využívali lidé k ulehčení práce i sílu větru.

Plachetnice Brzy lidé využili sílu větru k dopravě.

Stará řemeslná dílna Rozvoj výroby různých předmětů umožnilo využívání energie dřeva a později uhlí.

Továrna V továrnách lidé využívali sílu páry a poté hlavně elektrickou energii. Vyrábějí zde mnoho různých předmětů, které jim ulehčují práci.

Kombajn Zcela jinak vypadá dnešní práce lidí na polích. K pohonu takových strojů využíváme naftu.

Doprava Doprava dnes spojuje lidi na celém světě, umožňuje výměnu výrobků, cestování i spolupráci.