Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

Představení společnosti
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
„Plánování projektu Plán projektu“
Systémová integrace Ing. Roman Danel, Ph.D.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Facility management ČSN EN
Audit IT procesů ve FNOL
Efektivní informační bezpečnost
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Jak se učí inovační podnikání
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Případová studie – práce ve skupinách Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Uherské Hradiště 2009.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
Příprava projektu v praxi Shrnutí Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Brno 2009.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Předmět: Řízení podniku 1
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Statutárního města Liberec
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
 asi 60 km od Olomouce  Středisková obec  Necelé 2000 obyvatel  Středisková knihovna  Obsluhuje 12 knihoven  1 pracovník profesionální  úvazek na.
ZÁKLADY TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Inovační aktivity a transfer technologií Zdroje, prostředky a dovednosti Význam TT Proces řízení TT Mezinárodní kooperace.
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
Realizační tým ICZ duben 2005
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Vratislav Paulík ředitel projektů
Několik námětů a otázek k zamyšlení a výběru
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Agendové IS MPSV a ÚP Plán konsolidace a rozvoje Petr Krůček 1. náměstek ministryně 29. května 2013.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Miroslav Hübner listopad 2014 Jak sehnat peníze na IT ANEB zamyšlení jak si koupit, co potřebuji.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Strategie regionu, obce
Ekonomika malých a středních podniků
Digitální učební materiál
I. Dvořák Zahajovací setkání
Inovační potenciál České republiky Ing. Martin Štícha Sekce VaVaI
Transkript prezentace:

Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře Michal Hora konzultant a analytik Centra pro outsourcing IT

Struktura prezentace Představení Centra pro outsourcing IT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement (SLA) Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Obsah 2

Centrum pro outsourcing IT Založeno v r. 2003 v návaznosti na vědecký záměr zakladatelů působících na VŠE a ČVUT Dnes nezávislá organizace: kontinuální monitoring českého outsourcingového trhu souvislý výzkum outsourcingu odborná osvěta o problematice outsourcingu nabídka portfolia odborných služeb českým a zahraničním subjektům Informační portál www.outsourcingIT.info jednotná platforma pro osvětu, šíření informací a diskusi o problematice outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Váš průvodce světem outsourcingu IT 3

Definice pojmu outsourcing „Outside resource using“ Smluvní vztah, který má za úkol přenesení odpovědnosti za určitou část funkční oblasti na externí zdroje Firma předává veškerou zodpovědnost za firemní aktivitu externímu dodavateli Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 4

Historie a vývoj outsourcingu Éra před Kodakem 2000 + Zlatá éra klasického outsourcingu ASP 1989 – 2000 Externí vývoj a vlastní provoz IS 1970 – 1989 Vlastní vývoj a provoz IS 60 – 70 léta Externí dávkové zpracování Éra po Kodaku 5 5

Některé z variant outsourcingu Personální outsourcing poskytování služeb a personálu Komplexní outsourcing poskytování služeb, personálu a všech prostředků Částečný outsourcing poskytování služeb, personálu a části prostředků Outsourcing business procesů (BPO) poskytování služeb Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 6

Výhody a příležitosti outsourcingu Ekonomické – finanční zprůhlednění a snížení nákladů Personální dostatek kvalifikovaných odborníků Administrativní – věcné delegování rizik na poskytovatele outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 7

Nevýhody a rizika outsourcingu Problémy se změnami a úpravami v projektu Problémy s ukončením kontraktu Nepružné smlouvy zamezující reagovat na změny na trhu Ztráta kontroly nad klíčovými zdroji Ztráta odborných oddělení Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 8

Proces projektu outsourcingu Rozhodnutí o outsourcingu Detailní analýza outsourcované části podniku Definice rozhraní „podnik-poskytovatel“ Výběr dodavatele Due diligence Vyjednávání kontraktu Řízení přechodové etapy projektu Řízení vzájemného vztahu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 9

Service Level Agreement (Dohoda o úrovni poskytovaných služeb) Základní specifikace, podmínky a pravidla popis služeb, metriky, platební podmínky Tvrdé metriky dostupnost služby, doba odezvy Měkké metriky kvalitativní hodnocení outsourcingové služby Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 10

Faktory úspěchu outsourcingu Jasná definice podnikové strategie Přesná hodnotící kritéria výběru potenciálního partnera Správná volba rozsahu outsourcingu ve firmě Vzájemná interaktivita mezi oběma partnery Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Zdroj: Centrum pro outsourcing IT, 2004 11

Trendy vývoje outsourcingu Státní sektor objevuje outsourcing Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Zdroj: Centrum pro outsourcing IT, 2004 12

Trendy vývoje outsourcingu Outsourcing nabírá na obrátkách Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu Zdroj: Centrum pro outsourcing IT, 2004 13

Trendy vývoje outsourcingu Outsourcing v číslech (Outsourcing Index 2002) Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 14

Trendy vývoje outsourcingu Růst trhu outsourcingu (zejména IS/ICT) Rozvoj SLA a její metodiky Růst významu offshore outsourcingu Představení CoIT Definice pojmu outsourcing Historické kořeny outsourcingu Varianty outsourcingu Výhody a nevýhody outsourcingu Proces projektu outsourcingu Service Level Agreement Faktory úspěchu outsourcingu Trendy vývoje outsourcingu 15

Děkuji Vám za pozornost. Centrum pro outsourcing IT Michal Hora