SOUČASNÝ SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY … nebo ELEKTROBUSY ? Ing. Jan SPOUSTA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Shrnutí výhod při použití plukotraku 1.
Advertisements

Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
S VYSOKOU ÚROVNÍ SLUŽEB
Projekt Moravian Science Centre Brno Mgr. Lukáš Richter
Solární systémy pro aktivní topení
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Modernizace a rozvoj přenosové soustavy ČR
PROGRAM SLOVSEFF II. PROSTŘEDKY NA FINANCOVÁNÍ UDRŽITELNÉHO ROZVOJE NA SLOVENSKU Jan PEJTER ENVIROS, s.r.o.
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
BUS DOPRAVA S VYSOKOU ÚROVNÍ SLUŽEB. TURECKO - ISTANBUL BRT ©METROBÜS (spojení Evropa – Asie) – 2. nejvytíženější systém BRT na světě: 43 km, 33 zastávek,
Trolejbusy: Škoda Electric
KM STUDIOS presents - Bugatti Veyron - Bugatti Veyron je nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě. sériově vyráběnýautomobilsériově vyráběnýautomobil.
GIS obcí kladenského regionu na Internetu
Solární systémy pro aktivní topení Ing. Tomáš Kopecký 10:30.
Příležitosti a hrozby rozvíjejících se trhů BRICS Ing. Olga Girstlová
Adam Pechánek, Ján Ondrušek, Michal Táborský, Roman Machytka 1/7 ÚVOD Studie proveditelnosti.
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
(DE)REGULACE EVROPSKÝCH ŽELEZNIC A AKTUÁLNÍ VÝVOJOVÉ TRENDY V OSOBNÍ A NÁKLADNÍ DOPRAVĚ Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D. Mgr. Filip Chvátal Studijní materiál.
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Centrum sdílených služeb GTS Brno cerven 2014 Roman Tesař.
Mapa zájmu - plány.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Návštěvnické centrum Thun 1794 a.s.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Copyright (C) 2000 Vema, a. s.1 Jan Tomíšek Realizace docházkových systémů.
SOUČASNÝ SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY … nebo ELEKTROBUSY ?
Vývoj elektročásti mikroturbín na ČVUT
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Sídla.
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
1 European Bus System of the Future Evropský autobusový systém budoucnosti Ing. Jan Barchánek
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Prodej a marketing chorvatských rezidenčních/rekreačních projektů 23. listopadu 2006.
Historie MHD I N S T I T U T D O P R A V Y
Konsolidace hutnictví ve světě - cesta ke stabilizaci ?
Ekonomické aspekty fotovoltaiky A5M13FVS-12. Ekonomické hodnocení PV systémů Cena elektřiny vyrobená nějakým systémem (např. fotovoltaickým) se obvykle.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu Lidský faktor v dopravě CZ.1.07/2.3.00/
1 Kvalita prověřená časem. 2 PŘEDPOKLÁDANÝ VÝVOJ OCELÁŘSTVÍ V MSK Jan Lasota člen představenstva a náměstek výrobního ředitele.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Jednotný způsob identifikace pevných objektů ve VD jako podpora rozvoje IS.
VÝVOJ TRHU NEMOVITOSTÍ V BRNĚ
ECS – aktuální informace z provozu
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
1© Rödl & Partner Úspěch nezná hranic! Provázíme Vás po celém světě. Prezentace společnosti Rödl & Partner Zahájení semestru TopSeC Ekonomicko-správní.
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Company LOGO 494/2, Ostrava, Czech Republic ELEKTROBUS SOR EBN 10,5.
Preference veřejné dopravy v praxi – přínosy i problémy Ing. Jan Spousta.
Ekonomické hodnocení alternativních druhů Městské autobusové přepravy osob Hodnocené druhy autobusové MHD: DIESEL POHON HYBRIDNÍ DIESEL CNG POHON ELEKTRICKÝ.
Hlavní města Evropy Poznávej podle panoramatu, typických staveb a památek, uveď zemi, kde město leží.
Několik poznámek k zahraničnímu obchodu a k průmyslu ČESKÉ ZÁVISLOSTI.
Digitální učební materiál
Bárta Tomáš, Chlup Martin VOŠ a SPŠD Masná 18, Praha 1
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD
Prezentace pro OS tramvají
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO VEŘEJNOU DOPRAVU
Transkript prezentace:

SOUČASNÝ SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY … nebo ELEKTROBUSY ? Ing. Jan SPOUSTA

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY SOUČASNÝ SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY … nebo ELEKTROBUSY ? HISTORIE SVĚTOVÉ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY Počet sítí v provozu Výroba trolejbusů SOUČASNOST TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY Vývoj od r Alternativní systémy, naváděné busy Futuristický design ELEKTROBUSY CZECHBUS 2012Praha

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY HISTORICKÝ SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY A ELEKTROBUSŮ „Trolejbus“ Jaimais content Siemens 1899 Berlin km/h Trolejbus Elektromobil Gmünd/ Edison 1913 Č.Velenice CZECHBUS 2012Praha

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY HISTORICKÝ SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY CZECHBUS 2012Praha GB 1920 FR 1950 GB 1937 – 1931 SU/HU 1950

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY HISTORICKÝ SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY VÝSTAVBA NOVÝCH T-BUS PROVOZŮ CZECHBUS 2012Praha

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY HISTORICKÝ SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY POČET T-BUS PROVOZŮ CZECHBUS 2012Praha Šanghaj (1914), Lausanne (1932), Dayton, Milano, Moskva (1933), Kyjev, Lyon, Boston, Petrhorad, Rostov, Winterthur, Curych, Černovce, Charkov, Rimini

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY HISTORICKÝ SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY TROLEJBUSOVÁ VÝROBA DLE STÁTŮ (mimo ČLR, KLDR) CZECHBUS 2012Praha

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY HISTORICKÝ SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY TROLEJBUSOVÁ VÝROBA CZECHBUS 2012Praha ZIU9/10 … (ZIU9 = ) 2 ZIU 5 … Š 9Tr … Na „Západě“ max. 500 ks

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY PO ROCE 2000 CZECHBUS 2012Praha : 368 provozů 2010: 340 provozů – zrušeny provozy v Číně, Gruzii, Kazachstanu, Uzbekistanu, AT (2), BE, RO (9), Kanadě Trolejbusy v ohrožení Snižování nákladů x Populistická opatření (Tallin – MHD zdarma)

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY PO ROCE 2000 naopak NOVÉ PROVOZY v ITÁLII CZECHBUS 2012Praha Řím2005 Lecce2012 Boloňa1991 Janov SE: Landskrona, ES: Castelon, Rusku, Ukrajině, Venezuele, Číně, Saudské Arábii: Rijád … v CZ+SK 6 měst od 1985 Reálné projekty: Montreal, Lipsko (?), Leeds (2018)

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY PO ROCE 2000 ALTERNATIVNÍ SYSTÉMY CZECHBUS 2012Praha TRANSLOHR BOMBARDIER Tram sur Pneu pevné uchycení ke koleji i jako trolejbus cca 10 provozů (FR,IT,ČLR) 2 provozy (FR) - neperspektivní

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY PO ROCE 2000 ALTERNATIVNÍ SYSTÉMY CZECHBUS 2012Praha TROLEJBUSY S OPTICKÝM NAVÁDĚNÍM CASTELÓN (ES)

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY SVĚTOVÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY PO ROCE 2000 FUTURISTICKÝ DESIGN CZECHBUS 2012Praha SOLARIS pro Salzburg € 850k, diesel € 70k Van Hool/Kiepe EXQUICITY pro Parmu IRISBUS CRISTALIS (Lyon, Castelón)

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY … nebo ELEKTROBUSY ? CZECHBUS 2012Praha ŘÍM TORINO dobíjení přes indukční desku na konečné

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY … nebo ELEKTROBUSY ? Zatím většinou jen midibusy (25/45 cestujících) CZECHBUS 2012Praha KODAŇ PAŘÍŽ – MONTMARTREBUS KYPR – hotelbusy

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY … nebo ELEKTROBUSY ? CZECHBUS 2012Praha SHANGHAI EXPO 2010 ELECTRIC BUS dobíjení během zastávek VÍDEŇ – RAMPINI dobíjení přes pantograf

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY … nebo ELEKTROBUSY ? CZECHBUS 2012Praha BYD Electric Bus dobíjení přes noc dojezd 250 km 6 busů do Friesland (NL) + Windsor (Kanada); 500 busů do Uruguaje zájem i z DE, DK ČLR dnes 5000 „e-busů“, ve 2018 plán 20 tisíc

SOUČASNÝ VÝVOJ TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY … nebo ELEKTROBUSY ? CZECHBUS 2012Praha Přes velmi optimistickou reportáž na ČT (díky) ??? Otázky k řešení ??? -Dojezd -Dobíjení: rychlost, četnost, umístění/způsob -Cena: investice, údržba (výměna článků)

Děkuji za pozornost! Kontaktní informace: Ing. Jan Spousta Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Brno Pracoviště Praha Thamova 7, Praha 8