Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty 23.-25. 11. 2012 Generalizace skal Kytlice vs. Kost Jan Langr Základní otázka Dvě klasiky – dvě protichůdná řešení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kvalita – klíčový parametr GEODAT?
Advertisements

Dovolená s OS Tatry 2012.
Měření na mapách.
Kresba MTBO map a tratí.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
typologie obytné stavby 1.roč.APS FAST 4. Přednáška ČLÁNKY NORMY
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty
PrecisPlanner 3D Software pro plánování přesnosti měření v IG
Hodnocení kvality celostátních závodů v roce 2010 Jan Netuka Seminář Želiv,
Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Hodnocení map soutěží ČSOB 2012 Hodnocení map soutěží ČSOS 2012 Jan Langr Organizační a technická.
Hodnocení kvality celostátních závodů v roce 2012 Jan Netuka Seminář Kouty,
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Aktuální Státní mapové dílo
Státní mapová díla ČR a účelové mapy pro výstavbu
Účelové mapování, vytyčování, dokumentace skutečného provedení stavby, státní mapová díla ČR Mapy Státní mapové dílo Účelové mapy.
Podpora meziobecní spolupráce Prohlubování meziobecní spolupráce David Bohadlo Vedoucí právního týmu.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
GEOSTATISTICKÉ VYHODNOCENÍ DESETILETÉHO POZOROVÁNÍ SESUVU „HALENKOVICE“ Karel Macků Vedoucí práce: Mgr. Pavel Tuček, PhD.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z osmého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti ze.
Hledání panenských prostorů OB Zjišťování vlastníků Seminář stavitelů tratí, rozhodčích a trenérů, Želiv 2010 Tomáš Leštínský.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Kdo chce být milionářem ?
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_06
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Matematika a její využití v geografii
Získávání informací Získání informací o reálném systému
Mapa zájmu - plány.
Vytyčení polohy - metodika, přesnost
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Prohlubování meziobecní spolupráce na území ORP Kutná Hora.
Aukční a prodejní agentura Ars Longa
Autor: Mgr. Marie Smolíková Datum: Ročník: 7.
Geometrická podstata map
DIGITÁLNÍ KATASTRÁLNÍ MAPA (DKM)
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
GEOPORTÁL ZEMĚMĚŘICKÉHO ÚŘADU
Kristýna LEIMEROVÁ Katedra geoinformatiky
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Násobení, dělení mocnin
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
olympijský vítěz mistr světa mistr Evropy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStřední Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
EKO/GISO – Kartografická zobrazení
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z šestého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti.
7. Polohové vytyčovací sítě
Mapa.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Vznik map.
Zpracovala: Kateřina Pipeková
CESTA VZHŮRU školení trenérů OBhotel Kouty OD ŽÁKŮ K JUNIORŮM ANEB(SNAD)
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Vlastní hodnocení školy
Stará vs. nová tvář Moravských Budějovic
Kartografická generalizace
MAPA A JEJÍ OBSAH.
Kartografie a topografie
Prezentace na téma - Obsah map
MAPA A JEJÍ OBSAH Co je to mapa? Proti skutečnosti vypadá mapa jak?
Bc. Ivana Řezníková ČVUT Fakulta stavební Praha 6 Thákurova 7
Tvorba mapy pro orientační běh s použitím GPS
Výškopis, polohopis, popis VY_32_INOVACE_16 Sada 4
10. Vytyčování oblouků Vytyčování oblouků
ZEMĚMĚŘICKÝ ÚŘAD Letecké měřické snímkování a ortofotografické zobrazení území ČR Plzeň Petr Dvořáček.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE
Geografická kartografie
Transkript prezentace:

Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Generalizace skal Kytlice vs. Kost Jan Langr Základní otázka Dvě klasiky – dvě protichůdná řešení Zadání projektu a kritéria Metodika Stav a výhled Zhodnocení 1 Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty

Generalizace skal Je možné běžet korektní klasiku ve skalách na mapě dle ISOM? odpovědí je mapa Kost pro MČR a Veteraniádu na klasické trati Základní otázka

Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Generalizace skal OK Jiskra Nový Bor ČP, ŽA, ŽB-Čechy klasická trať Kytlice Jelení stráně 1: E=5 m Hl. kartograf: Jaroslav Lamač mapa v rozporu s ISOM 2000 značky zmenšeny na 80 % až 50 % velikosti 3 Dvě klasiky – dvě protichůdná řešení OK 99 Hradec Králové, SOK Turnov M ČR na klasické trati Mlýnice (Skokovy) Kost 1: E=5 m Hl. kartograf: Petr Uher mapa v souladu s ISOM 2000 provedena vhodná generalizace

Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Generalizace skal OK Jiskra Nový Bor – srovnání s velikostmi symbolů dle ISOM Dvě klasiky – dvě protichůdná řešení

Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Generalizace skal Václav Zakouřil ml. zadání cca rok před konáním závodů přehledná mapa v měřítku 1: vyšší stupeň generalizace bude důsledně dodržen klíč ISOM 2000 nabídka role hlavního kartografa Petru Uhrovi – přijal jako výzvu Petr Uher volba pracovního týmu – Petr Uher, Josef Borůvka, Miroslav Horáček stupeň generalizace – stanovení kritérií nezobrazují se kameny menší 1,8 m, ve složitých oblastech menší 2,5 m nezobrazují se skalní srázy menší 1,8 m, ve složitých oblastech menší 2,5 m nezobrazují se úzké skalní průchody 5 Mapa Kost - zadání projektu a kritéria

Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Generalizace skal Výchozí podklady předchozí OB předchozí OB mapa 1:7.500 v S-JTSK na základě ortofota data LLS Pracovní postup částečně nové mapování (nová V část) částečně revize mapy 1:7.500 (Uher,Borůvka) + úprava na základě LLS generalizace do 1: Metodika

Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Generalizace skal Srovnání původních vrstevnic (šedá) a vrstevnic LSS (hnědá) 7 Revize mapy a úprava na základě LLS reliéf byl původně naddimenzován – hlubší údolí, větší kupky v původní mapě nebyl použit dálkoměr, jen úhlová měření a krokování původní mapa vykazuje odchylky ± m (zejména např. vzdálenost skal přes hluboké údolí, či výškové umístění skal ve svahu) Srovnání původní mapy a revidované mapy

Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Generalizace skal 8 Generalizace skal 1:7.500 do 1:15.000

Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Generalizace skal 9 Generalizace skal 1:7.500 do 1: zjednodušení tvarů skalních srázů zcelení sousedních srázů a vynechání úzkých průchodů nadsázka, odsuny vynechání podměrečných objektů (kameny, srázky)

Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Generalizace skal 10 Stav a výhled výsledkem jsou 2 mapy v S-JTSK podrobná 1:7500 (severní a střední část) generalizovaná 1: předány samostatně jako 2 soubory *.ocd (OCAD10), hlavní kartograf má vše v jednom souboru podle dostupných informací bude dále udržována jen mapa 1:7500 je možno aktualizovat obě díla najednou

Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Generalizace skal 11 Zhodnocení v členitém skalním prostoru byla připravena mapa dle ISOM 2000 byla provedena velmi zdařilá generalizace výškopisu a skalních útvarů díky datům LLS byla výrazně zlepšena polohová přesnost mapy byla provedena informační kampaň před vlastním závodem vyjádření oslovených známých OB běžců (Kozák, Němeček, Zuzánek, Procházka, Přinda, Havlík, …) – všichni oslovení kromě Havlíka dokázali akceptovat generalizaci a přizpůsobit se, mapa jim nedělala potíže Základní otázka: Je možné běžet korektní klasiku ve skalách na mapě dle ISOM? Odpověď: ANO. Kost je vzorovým příkladem.