Slova lišící se významem a psaním i, í/y, ý po B

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slova lišící se významem a psaním i, í/y, ý po V
Advertisements

Slova lišící se významem a psaním i, í/y, ý po L
Slova lišící se významem a psaním i, í/y, ý po S
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.13 Název pro školu:
Slova lišící se významem a psaním i, í/y, ý po M
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro:3.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Elektronická učebnice - I
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
EUpenizeskolam.cz Název projektu: Moderní škola 2010
Slova lišící se významem a psaním i, í/y, ý po P
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Nové modulové výukové a inovativní programy
Vyjmenovaná slova po B.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J01/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Opakujeme vyjmenovaná slova B-L-M
Český jazyk 3.třída Vyjmenovaná slova- B,L-opakování
Vyjmenovaná slova po b Postup vložení tohoto snímku do prezentace
Číslo v digitálním archivu školy
ICT ČJ VS po B Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
BY BÝT PAMATUJ ! bych, bys, by, bychom, byste, abych, kdyby, abych
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VYJMENOVANÁ SLOVA B - opakování
Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice
Be, fe, le, me, pes se veze, ke kterému i, y nás veze?
Digitální učební materiál
Procvičování vyjmenovaných slov po
TÉMA: VYJMENOVANÁ SLOVA PO B Vytvořila: Mgr
VY_32_INOVACE_04_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_Čj-vyjmenovaná slova
VYJMENOVANÁ SLOVA. VYJMENOVANÁ SLOVA být bystrý bydlit bylina obyvatel kobyla byt býk příbytek Přibyslav nábytek dobytek obyčej.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Vyjmenovaná.
Mgr. Vladimíra Mikulášková
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova
Vyjmenovaná slova po „b“
PO B. být, bydlit, , byt, příbytek, ,dobytek, obyčej, bylina, ,býk,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_308_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_12_INOVACE_14_ČESKÝ JAZYK_VĚTNÝ ROZBOR ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov AUTOR: Marcela Schmiedhamerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Vyjmen. slova a stavba slova TEMA: Vyjmenovaná slova - B. ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Markéta Žižková Datum/období: Podzim Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Ludmila Svobodová Název : VY_32_INOVACE_123 Téma:Vyjmenovaná slova po b Číslo projektu: CZ 1.O7/1.4.00/
1. Vyjmenovaná slova Autor: Mgr. Helena Záděrová být bydlit obyvatel byt příbytek nábytek obyčej bylina dobytek kobyla býk Dokážeš přiřadit slova k obrázkům?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková PŘEDMĚT Pt Chlapec = viděl stromek hvězdu dárky ozdoby světlo sníh.
VY_12_INOVACE_01_VYJMENOVANÁ SLOVA PO B být bydlit obyvatel byt příbytek nábytek dobytek obyčej bystrý bylina kobyla býk Přibyslav ZbyněkZbyšekBydžov.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Hana Kittnerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_24 _Cesky jazyk_Vyjmenovana slova Číslo projektu:
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_02_12_vyjmenovaná slova
Anotace: prezentace slouží k procvičování vyj. slov po B
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
autor: Mgr. Tereza Mačková ZŠ a MŠ Nedašov
Autor: Mgr. Karolina Pátková
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n.M., Kollárova 1045
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_182_ČJ3
Věta se skládá ze slov Název školy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_04
Vyjmenovaná slova po B Mgr. Iveta Vališková
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_06
Procvičování Jazyk a jazyková komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název: VY_32_INOVACE_03_PROCVIČOVÁNÍ.
ČESKÝ JAZYK 3. roč. Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02
Vyjmenovaná slova po b.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola,
Cvičení na vyjmenovaná slova po B
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VYJMENOVANÁ SLOVA.
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_13
Transkript prezentace:

Slova lišící se významem a psaním i, í/y, ý po B autor: Jana Slejšková

pobít pobýt strávit nějaký čas pokrýt plochu

Pod vodou pob_l celých 30 minut. Čím pokrývač pob_l střechu? Doplňte y, ý/i, í a věty napište do sešitu. Pod vodou pob_l celých 30 minut. Čím pokrývač pob_l střechu? Pob_li u nás celý týden. Tatínek pob_l prkno hřebíky.

Pod vodou pobyl celých 30 minut. Čím pokrývač pobil střechu? Zkontrolujte si podle správného řešení. Pod vodou pobyl celých 30 minut. Čím pokrývač pobil střechu? Pobyli u nás celý týden. Tatínek pobil prkno hřebíky.

bílý býlí rostlina - plevel mající bílou barvu

Babička vytrhala b_lí ze záhonu. B_lí najdeme v atlase rostlin. Doplňte i, í/y, ý a věty napište do sešitu. Hrůzou byl celý b_lý. Babička vytrhala b_lí ze záhonu. B_lí najdeme v atlase rostlin. Sídlem amerického prezidenta je B_lý dům.

Babička vytrhala býlí ze záhonu. Býlí najdeme v atlase rostlin. Zkontrolujte si podle správného řešení. Hrůzou byl celý bílý. Babička vytrhala býlí ze záhonu. Býlí najdeme v atlase rostlin. Sídlem amerického prezidenta je Bílý dům.

nabít nabýt něco získat vsunout náboj

Voják umí rychle nab_t svoji pušku. Doplňte i, í/y, ý a věty napište do sešitu. Voják umí rychle nab_t svoji pušku. Nab_jení baterií trvá asi dvě hodiny. Na univerzitě nab_l nové vědomosti. Po smrti bohatého strýce nab_l velké jmění.

Voják umí rychle nabít svoji pušku. Zkontrolujte si podle správného řešení. Voják umí rychle nabít svoji pušku. Nabíjení baterií trvá asi dvě hodiny. Na univerzitě nabyl nové vědomosti. Po smrti bohatého strýce nabyl velké jmění.

zbít zbýt zůstat poslední ztlouci

Zb_la mi poslední sušenka. Při vloupání zb_li paní prodavačku. Doplňte i, í/y, ý a věty napište do sešitu. Zb_la mi poslední sušenka. Při vloupání zb_li paní prodavačku. Zb_l svého psa a šel do vězení. Zb_tek omáčky dáme do lednice. Nezb_l ti ještě jeden koláč?

Zbyla mi poslední sušenka. Při vloupání zbili paní prodavačku. Zkontrolujte si podle správného řešení. Zbyla mi poslední sušenka. Při vloupání zbili paní prodavačku. Zbil svého psa a šel do vězení. Zbytek omáčky dáme do lednice. Nezbyl ti ještě jeden koláč?

odbít odbýt neudělat pořádně odtlouci (půlnoc)

Nesmíš odb_vat svoji práci. Čekáme, až odb_ jí půlnoc. Doplňte i, í/y, ý a věty napište do sešitu. Nesmíš odb_vat svoji práci. Čekáme, až odb_ jí půlnoc. Maminka se zlobila, že často odb_vám domácí úkoly. Na kostelní věži právě odb_ jí osm hodin.

Nesmíš odbývat svoji práci. Čekáme, až odbíjí půlnoc. Zkontrolujte si podle správného řešení. Nesmíš odbývat svoji práci. Čekáme, až odbíjí půlnoc. Maminka se zlobila, že často odbývám domácí úkoly. Na kostelní věži právě odbíjí osm hodin.

bidlo bydlo živobytí, obydlí dlouhá tyč

Doplňte i, í/y, ý a věty napište do sešitu. Pálí ho dobré b_dlo. Dlouhým b_dlem vyzkoušel hloubku vody. Peřiny přehodil přes b_dlo za domem. Protože byl velmi hubený, dali mu přezdívku B_dlo. Už jako malý snil o dobrém b_dle.

Dlouhým bidlem vyzkoušel hloubku vody. Zkontrolujte si podle správného řešení. Pálí ho dobré bydlo. Dlouhým bidlem vyzkoušel hloubku vody. Peřiny přehodil přes bidlo za domem. Protože byl velmi hubený, dali mu přezdívku Bidlo. Už jako malý snil o dobrém bydle.

přibít přibýt získat navíc přitlouci hřebíkem

Do třídy nám přib_l nový spolužák. Doplňte i, í/y, ý a věty napište do sešitu. Do třídy nám přib_l nový spolužák. Po sladkém můžeme začít přib_vat na váze. Tatínek přib_l na zeď náš nový obraz. Stál tam jako přib_tý.

Do třídy nám přibyl nový spolužák. Zkontrolujte si podle správného řešení. Do třídy nám přibyl nový spolužák. Po sladkém můžeme začít přibývat na váze. Tatínek přibil na zeď náš nový obraz. Stál tam jako přibitý.

bít být existovat tlouci

Na prázdninách jsem b_la u babičky. Vztekloun b_l pěstí do stolu. Doplňte i, í/y, ý a věty napište do sešitu. Na prázdninách jsem b_la u babičky. Vztekloun b_l pěstí do stolu. Jako malá chtěla b_t princeznou. Své spolužáky nesmíš nikdy b_t.

Na prázdninách jsem byla u babičky. Vztekloun bil pěstí do stolu. Zkontrolujte si podle správného řešení. Na prázdninách jsem byla u babičky. Vztekloun bil pěstí do stolu. Jako malá chtěla být princeznou. Své spolužáky nesmíš nikdy bít.

Na závěr zkuste sami vymyslet další podobné dvojice slov Na závěr zkuste sami vymyslet další podobné dvojice slov. Napište je do sešitu a použijte je ve větách.