Česká pošta - digitální výzvy 2012 Ing. Tomáš Ječný, Česká pošta, s.p.
Na co digitální výzvy? Žádné nemáme, my razítkujeme, razítkujeme, razítkujeme, pak to dáme do pytle, naložíme na koněspřežku a doručíme …. A považte (!) v celém C.K. mocnářství A mimochodem co je to takové to digitální…
Hlavním strategickým cílem je vybudování pozice největšího ICT poskytovatele pro státní správu a samosprávu s významnou účastí na soukromém trhu a ambicí mezinárodních projektů DICTG S odhadovanými výnosy ve výši 2,6 mld. Kč v roce 2012 se ČP zařadí mezi TOP3 systémové integrátory v ČR a překoná tržní podíl např. Telefóniky v této oblasti. Výnosy ze služeb ICT a e-Government by se měly nahradit propad výnosů z tradičních poštovních služeb v roce 2016
Česká pošta a eGovernment strategický partner státu v rozvoji služeb eGovernmentu pomáhá občanům komunikovat se státem a samosprávou 2005 Certifikační autorita PostSignum 2007 Czech POINT 2009 Informační systém datových schránek Komunikační infrastruktura veřejné správy
Certifikační autorita PostSignum Česká pošta si udržuje pozici jedničky na trhu Certifikáty - v roce 2011 bylo vydáno 30 tis. komerčních certifikátů 130 tis. kvalifikovaných certifikátů Časové razítko - v roce 2011 vydáváno průměrně přes 11 milionů časových razítek za měsíc meziroční nárůst 175 % 7
Czech POINT 976 poboček ČP => 14 % z celkové počtu kontaktních míst CzP 51 % vydaných výstupů počet transakcí (včetně ověřování a DONEZ) překračuje 400 tis. měsíčně ISDS Aktuální data k 18. 10. 2012 474 tis. zřízených datových schránek 100+ mil. úspěšně odeslaných datových zpráv 8
Registry EKIS Březen 2012 testovací provoz 1/7/2012 ČP hostuje registry v novém datovém centru / DC3 EKIS Od 1/10/2012 ČP poskytuje služby provozu systému Ekonomického informačního systému MV ČR na platformě SAP 9
ČP jako poskytovatel ICT služeb ČP je aktivním partnerem MV v oblasti ICT služeb poskytujeme profesionální komunikační služby 64 subjektům veřejné správy zajištění provozu, servisu a správy fyzické vrstvy komunikační infrastruktury, přenosových technologií, hlasových technologií, datových IP/MPLS technologií (routery, switche) centrálního dohledu komunikačních systémů zajištění provozu centrálního místa služeb (CMS)
Ambice České pošty rozvíjet roli strategického partnera státu stát se nejvýznamnějším ICT poskytovatelem pro veřejnou správu přispět k důsledné elektronizaci státní správy poskytnout infrastrukturu a znalost prostředí => integrované kvalitní a flexibilní služby pro podporu veřejné správy 11
Česká pošta odštěpný závod ICT služby Rozhodnutím vlády číslo 224 ze dne 4/4/2012 – Vytvoření poskytovatele ICT pro stát, který bude dodávat státu služby výjimkou ze zákona 137.
A konvergence Oh… sexy …
Role ČP - 9 klíčových služeb Klíčové externí služby Služby založené na systému ISDS Služby založené na Czech POINT Služby Smart Administration Služby karetního managementu Poskytování CMS (centrálního místa služeb) Poskytování konektivity Služby podpory ICT technologií Služby založené na hybridní poště a ISDS Služby založené na certifikační autoritě PostSignum 14
DICTG Proč je důležité, aby ČP měla silnou divizi ICTG, která nabízí své služby na trhu? 1 Profesionalizace ICT bude mít pozitivní dopad na všechny uživatele, procesy a zákazníky ČP Nové e-Government příležitosti přinesou synergické efekty pro tradiční poštovní produkty Oblast ICT a e-Government umožní ČP poskytovat moderní komunikační služby, které přirozeně nahradí úbytek tradičních poštovních transakcí … nevymýšlíme tento přístup na zelené louce, ale následujeme úspěšné příklady zahraničních pošt, např. z Německa, Švédska a Itálie 2 3
„Kdekoliv vydíte úspěšnou společnost , musel někdo jednou udělat odvážné rozhodnutí .“ Peter Drucker
Děkuji za pozornost