Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha státu v tržní ekonomice
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám"
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák se seznámí s daňovým systémem ČR AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstupŽák je schopen na.
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_14  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Státní rozpočet Rozpočet přebytkový Rozpočet vyrovnaný
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
VY_32_INOVACE_16_05.  Název:Občanem státu   Anotace:Prezentace, která slouží k osvojení si informací, které vyplývají z občanství v ČR   Autor:Mgr.
Základní ekonomické pojmy Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
 VY_32_INOVACE_16_18  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet.  Je schvalován každý rok parlamentem  Obsahuje část příjmovou a část výdajovou VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_406.
VY_32_INOVACE_08/3/3 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Test z ekonomiky Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Státní rozpočet a daně Občanský výchova 9. ročník.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Seznámit žáky s pojmy ekonomie, ekonomika, konkurence, monopol. Vysvětlit odvětví a sektory NH, fungování výroby. Zopakovat význam peněz. Materiál slouží.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_12_ Odvětví práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Ing. Veronika Dostálková MBA
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Ekonomika– národní hospodářství
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
VY_32_INOVACE_56_Národní hospodářství
Název projektu: Moderní škola
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Daně.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství VY_32_INOVACE_16_07 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství

Název: Stát a národní hospodářství   Anotace: Prezentace, která slouží k vysvětlení základních funkcí státu v hospodářství Autor: Mgr. Petr Horehleď Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Žák objasní možnosti státu v ekonomice Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Příkazová ekonomika, tržní ekonomika, stát, rozpočet, kartel, monopol Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 13 – 15 let Celková velikost: 460 kB

Stát a národní hospodářství

Ekonomika Je systém, ve kterém dochází k výrobě statků a služeb, jejich rozdělování, směna a spotřeba Příkazová ekonomika (plánovaná) převládá státní vlastnictví, výroba a vývoj ekonomie je centrálně řízena, aniž by ekonomika reagovala na vývoj na trhu (levice) Tržní ekonomika převládá soukromé vlastnictví výrobních zdrojů a odpověď na základní ekonomické otázky (co, jak, pro koho) zajišťuje trh (pravice)

Kartel, monopol Kartel – je ve většině států zakázaná forma dohody, která je mezi firmami stejného výrobního odvětví a předmětem dohody je omezení nebo zákaz konkurenčního boje mezi sebou Monopol – je jedna z forem nedokonalé konkurence při které na straně nabídky existuje pouze jedna nabízející firma.

Státní rozpočet finanční plán na určitou dobu Výdaje státu: sociální dávky, zdravotnictví, školství, armáda, policie, nákup zboží a služeb, mzdy Příjmy státu: zisk ze státních podniků, dividenda podniků, kde je stát vlastníkem akcií, příspěvky občanů na sociální a zdravotní pojištění, daně, poplatky

Státní rozpočet Vyrovnaný rozpočet – příjmy státu = výdaje státu Přebytkový rozpočet – příjmy státu > výdaje státu Schodkový rozpočet –příjmy státu < výdaje státu Deficit státního rozpočtu jsou výdaje státu – příjmy státu

Použité zdroje Janošková D., Ondráčková M., Čábalová D. Občanská výchova 9, Rodinná výchova 9 : příručka učitele, pro základní školy a víceletá gymnázia. 1.vyd. Plzeň : Fraus,2007.ISBN 978-80-7238-529-4