TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ lektor: Mgr. A. Peříková
ZÁKONITOSTI 1. ZVOLIT SI KONCEPCI 2. URČIT HIERARCHII 3. VYTVOŘIT JAZYKOVĚ VHODNÝ PODKLAD 4. VYBRAT GRAFIKU 5. ZVOLIT BAREVNOST 6. TVOŘIT DISCIPLINOVANĚ
HLAVNĚ NEIMPROVIZOVAT HLAVNĚ NEIMPROVIZOVAT!!! stojí to mnoho času a energie (někdy i zdravého rozumu)
1. ZVOLIT SI KONCEPCI CO CHCI ŘÍCT? KOMU TO CHCI ŘÍCT? JAKÉ ÚDAJE MUSÍM UVÉST? IDENTIFIKACE K ORGANIZACI OBSAHOVÁ SPRÁVNOST LOGICKÁ POSLOUPNOST
2.HIERARCHIE TITULEK INFORMACE (TEXT) GRAFIKA ZOPAKUJME SI ZÁKLADNÍ POJMY: TITULEK INFORMACE (TEXT) GRAFIKA
TITULEK
INFORMACE (text)
GRAFIKA
MOŽNOSTI PRÁCE S PROSTOREM GRAFIKA, TITULEK A TEXT MUSÍ VYTVÁŘET HARMONICKÝ A ZÁROVEŇ VYROVNANÝ PROSTOR. PRO POČÁTEČNÍ PRÁCI ZAČÁTEČNÍKŮM POMŮŽOU NÁVRHY ROZLOŽENÍ.
VARIANTA 1
VARIANTA 2
VARIANTA 3
VARIANTA 4
3. JAZYKOVÉ ZÁKONITOSTI Nejideálněji by text letáku měl obsahovat oslovení (milí čtenáři, návštěvníci, děti, příznivci literatury apod.) Pokud tomu tak není, kompenzujte tento nedostatek alespoň příjemným textem (srdečně zveme, rádi vás uvidíme, přijďte se podívat). Nepoužívejte holé věty, nepíšeme sms! V údajích o datu a hodině však buďte strozí! Čeština je libozvučný jazyk, NEZAPOMÍNEJME!
MÉNĚ JE NĚKDY VÍCE!!! 4. GRAFIKA Fotografie mají kvalitnější vizuální hodnotu. Pokud se pustíme do tvorby letáků mějme na paměti, že: MÉNĚ JE NĚKDY VÍCE!!!
Fotografie mají jasný rozměr. Kliparty jsou však tvarově nejednotné. Vzniká problém s umístěním, ale také s vizuální kvalitou.
5. BAREVNOST Pokud použijete grafiku, pak barvy textů přizpůsobte.
BÍLÉ PLOCHY V KOMPOZICI Bílé nepotištěné plochy jsou důležitým nástrojem při tvorbě kompozice. Bílé plochy se často naprosto chybně chápou jako pouhé plýtvání prostorem.
6. DISCIPLÍNA realizace knihovníků KMO, za které by se nemusel stydět profesionál, seznamte se s nimi…
a to vše v Office Word
Děkuji za pozornost a vzhůru na praktická cvičení.
DOPORUČENÁ LITERATURA Grafický design pro samouky - Tony, Jana Seddon,Waterhouse Grafický design - Timothy Samara