Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Definiční obor lomeného výrazu – podmínky, kdy má lomený výraz smysl
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Algebraické výrazy: lomené výrazy
1.
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Lomený výraz – definice, vlastnosti
UŽITÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární lomená funkce
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají lomené výrazy. Speciální.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_145 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Násobení lomených výrazů
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
tj.: odstranění odmocniny ze jmenovatele zlomku
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Lomený výraz, smysl lomených výrazů
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Krácení lomených výrazů.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
Lomené výrazy – smysl výrazu
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
10.
FUNKCE 2. Pojem funkce – příklady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 1 – Lomené výrazy – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 3. Počet řešení rovnice s neznámou ve jmenovateli Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 2. Řešení jednoduchých rovnic s neznámou ve jmenovateli Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
FUNKCE 15. Nepřímá úměrnost
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
I. Podmínky existence výrazu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lomené algebraické výrazy
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených výrazů (EUPŠM1), M 9.r. Zpracoval:Mgr. Anna Matějová

Anotace: DUM je zaměřen na vyvození určování podmínek u lomených výrazů. Žáci rozlišují, kdy má daný lomený výraz smysl a kdy smysl nemá. DUM byl vytvořen:

Lomený výraz výraz s proměnnou ve jmenovateli Např: Výraz ve jmenovateli zlomku má hodnotu různou od nuly. Úkol: Vysvětli, proč ve jmenovateli nemůže být hodnota výrazu rovná nule.

Lomený výraz výraz s proměnnou ve jmenovateli Např: Výraz ve jmenovateli zlomku má hodnotu různou od nuly. Úkol: Vysvětli, proč ve jmenovateli nemůže být hodnota výrazu rovná nule. Nulou nelze dělit! Vždy určujeme platnost lomeného výrazu.

Př č. 1: Urči, kdy má daný výraz smysl: jmenovatel musí být různý od nuly Řešení: – 6 Výraz má smysl pro všechna reálná čísla kromě – 6.

1.Urči, pro které hodnoty proměnné x mají lomené výrazy smysl: a) b) c) d) e) f) g) h) i)

Výsledky:

Lomený výraz nemá smysl má smysl pro pro pro pro všechna

Př č. 2: Urči, pro které hodnoty proměnné x nemá výraz smysl. Řešení: Výraz nemá smysl pro čísla 3 a – 3. Důsledně rozlišuj, kdy má výraz smysl a kdy nemá výraz smysl.

2. Urči, pro které hodnoty proměnn ých x a y nemají lomené výrazy smysl: a) b) c) d)e)f)

2. Urči, pro které hodnoty proměnn ých x a y nemají lomené výrazy smysl: a) b) c) d)e)f) Výsledky: a) b) c) má smysl pro všechna x d) e) f)

3. Urči, pro které hodnoty proměnných mají lomené výrazy smysl: a) b) c) d)e)f) g)h)i)

Výsledky a řešení:

Citace: - vlastní zdroje