Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Název projektu: Výuka programování na střední škole.
Advertisements

Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Počítače a programování 2 Přednáška Jiří Šebesta.
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Ing.Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Páté cvičení Dědičnost Interface Abstarktní třídy a metody
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro práci se soubory 13 Verze
Podmíněné vykonávání a rozvětvení. Co je to? Podmíněné vykonávání = nechceme provést všechny příkazy, chceme určité části kódu něčím podmínit Rozvětvení.
PB161 Jmenné prostory, I/O proudy PB161 | Jmenné prostory, IO proudy PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
C# - Exceptions (výjimky)
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
08/04/20151 Delegáty (1) Delegát (delegate) je datový typ, který definuje signaturu metody Delegáty bývají rovněž označovány jako typo- vě bezpečné ukazatele.
ActionScript Moderní počítačové aplikace. Charakteristika Je odvozen od JavaScriptu Integruje do Flashe interaktivní ovládání Umožňuje vytvořit přehledné.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
C# - prvky UI – vlastnosti a události Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Čísla Desetinná čísla. čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech.
Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
OSNOVA: a) Úvod do OOPb) Třídy bez metod c) Třídy s metodamid) Konstruktory a destruktory e) Metody constf) Knihovní třídy g) Třídy ve tříděh) Přetížení.
Algoritmizace a programování Objektově orientované programování - 16 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
IB111 Programování a algoritmizace
Popis a ovládání Plocha I
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Windows 7 – přepínání aplikací.
Windows Presentation Foundation
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Windows 7 – ukončení nereagující.
Proměnné pro datum Funkce pro práci s ním
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – zobrazení dalšího.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
Vnořené větvení. If – else - vnořování Kostrukce if, nebo if-else lze do sebe vnořovat, a tak vytvářet další větvení již rozvětveného kódu.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – zobrazení názvu.
Windows Presentation Foundation Ovládací prvky. Ovládací prvky Všechny standardní prvky jsou dostupné a některé nové Třídy jsou společné pro WPF System.Windows.Controls,
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
Soubory BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B6 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – nastavení malých.
JavaScript úvod. Jazyky webového vývojáře Dynamická stránka  aktivně mění svůj obsah v reakci na činnost uživatele  zpracování na straně serveru (PHP,
Uživatelská rozhraní Cvičení 12a Martin Němec A
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Windows 7 - miniaplikace VY_32_INOVACE_15.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Základní ovládání a nastavení počítače Ovládací panely – nastavení rychlosti.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Windows 7 – nastavení spořiče.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Jaroslav Kudr pro OATGM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Typový příklad 3 – zadání 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Informační a komunikační technologie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis

Po dvojkliku na formulář se objeví : Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); } private void kalkulacka_Load(object sender, EventArgs e) { } using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); } private void kalkulacka_Load(object sender, EventArgs e) { }

public partial class kalkulacka Definice třídy kalkulačka, ta obsahuje následující metody:  public kalkulacka() Jedná se o metodu, kterou spouští konstruktor aplikace, měla by obsahovat základní nastavení  private void kalkulacka_Load(object sender, EventArgs e) Tato metoda popisuje co se má stát při události: načtení formuláře Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis

Při spuštění je potřeba vynulovat displej kalkulačky zadaniTextBox.Text = "0"; Do třídy kalkulačka je potřeba přidat atributy (proměnné) : Int cislo1 – číslo na displeji Int cislo2 – číslo v paměti Int c – výsledek String funkce – stisknutá matematická operace Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis

Nejsou zde již uvedeny použité knihovny Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); zadaniTextBox.Text = "0"; } int cislo1; int cislo2; string funkce; int c = 0; } namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); zadaniTextBox.Text = "0"; } int cislo1; int cislo2; string funkce; int c = 0; }

Pro všechny číselné klávesy použijeme podobný postup: Dvojklikněte na tlačítko „0“  V programu se objeví metoda, která bude obsluhovat událost - klik na tlačítko „0“  Při stisku číselného tlačítka mohou nastat 2 situace (zdrojový kód je na následujícím snímku): Na displeji je jen nula – pak je potřeba nulu nahradit číslem stisknutého tlačítka Na displeji není nula – pak přidej číslici ze stisknutého tlačítka vpravo k číslu na displeji Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis

Pro všechna číselná tlačítka použijte dvojklik pro otevření funkce obsluhy události a do ní vkopírujte tělo funkce (popis je na minulém snímku) nebo využijeme „blesku“ (viz.další snímek) Po této úpravě jdou na displeji zadávat čísla Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis private void button0_Click(object sender, EventArgs e) { // tělo funkce if (zadaniTextBox.Text != "0") { zadaniTextBox.Text = zadaniTextBox.Text + ((Button)sender).Text; } else { zadaniTextBox.Text = ((Button)sender).Text; } //konec těla } private void button0_Click(object sender, EventArgs e) { // tělo funkce if (zadaniTextBox.Text != "0") { zadaniTextBox.Text = zadaniTextBox.Text + ((Button)sender).Text; } else { zadaniTextBox.Text = ((Button)sender).Text; } //konec těla }

Předchozí funkce je navržena tak, že pokaždé znova zjišťuje jaké tlačítko událost vyvolává ((Button)sender).Text; Je možné nechat obsluhovat stisk číselných tlačítek pouze jednu funkci např.: private void button0_Click(object sender, EventArgs e) Výhodou je, že funkce bude napsána jen jednou, nebude nafukovat zdrojový kód Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis

C – smaž vše => smaž číslo v paměti, číslo na displeji a matematickou operaci CE – smaž pouze číslo na displeji Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis //C private void smazatVseButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1=0; cislo2=0; zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = ""; } //CE private void smazatButton_Click(object sender, EventArgs e) { zadaniTextBox.Text = "0"; } //C private void smazatVseButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1=0; cislo2=0; zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = ""; } //CE private void smazatButton_Click(object sender, EventArgs e) { zadaniTextBox.Text = "0"; }

Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); zadaniTextBox.Text = "0"; } int cislo1; int cislo2; string funkce; int c = 0; private void button0_Click(object sender, EventArgs e) { if (zadaniTextBox.Text != "0") { zadaniTextBox.Text = zadaniTextBox.Text + ((Button)sender).Text; } else { zadaniTextBox.Text = ((Button)sender).Text; } private void smazVse_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = 0; cislo2 = 0; zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = ""; } private void smaz_Click(object sender, EventArgs e) { zadaniTextBox.Text = "0"; } namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); zadaniTextBox.Text = "0"; } int cislo1; int cislo2; string funkce; int c = 0; private void button0_Click(object sender, EventArgs e) { if (zadaniTextBox.Text != "0") { zadaniTextBox.Text = zadaniTextBox.Text + ((Button)sender).Text; } else { zadaniTextBox.Text = ((Button)sender).Text; } private void smazVse_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = 0; cislo2 = 0; zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = ""; } private void smaz_Click(object sender, EventArgs e) { zadaniTextBox.Text = "0"; }