Romantismus v hudbě německých skladatelů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA PŘELOMU 19. A 20. ST..
Advertisements

Romantismus v hudbě jihoevropských a severských skladatelů
Romantismus v hudbě ruských skladatelů
Impresionismus v českých zemích
Fryderic Chopin.
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební klasicismus v tvorbě českých autorů
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Renesanční hudba VY_32_INOVACE_04_Renesančni hudba.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Vývoj populární hudby v letech v ČSR
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
VY_32_INOVACE_05_Opakování I Otázka číslo 1: Vážná hudba je : A) Označení pro evropskou hudební tradici a hudební formy z níOznačení pro evropskou hudební.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
VY_32_INOVACE_02_Vývoj populární hudby.  HISTORIE HARFY SE ZAČÍNÁ PSÁT JIŽ VE STARÉM EGYPTĚ ASI 3000 př.n.l.  DO EVROPY SE DOSTÁVAJÍ ZÁSLUHOU KELTŮ.
Z franc. romantique = jako v románu
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
Klasicismus v evropské hudbě
Fagot Eva Michalisková.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Madrigal a Fuga.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Richard Wagner –
ANTONÍN DVOŘÁK.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Hudba Rakousko-Uherska Autor: Květa Stejskalová. Rakousko-Uhersko byl státní útvar, který existoval v letech 1867 – Rakousko-Uhersko byl státní.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
HUDBA V BAROKU.
Český hudební romantismus
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
19.1 Světoví hudební velikáni
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Pavla Tesařová Základní škola Řevnice Vedoucí práce: PhDr.Olga Tomková, Ph.D. školní rok:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školyZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_46_Představitelé ranného romantismu TémaMladší větev romantických.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Test ověřující znalosti z HV
BAROKO KLASICISMUS ROMANTISMUS
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Název školy: Základní škola Netvořice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Narodil se 31. ledna 1797 ve Vídni Zemřel 19. listopadu 1828 ve Vídni
CESTA Z PRAVĚKU 9. část ROMANTISMUS ICT 2 –
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Johann Sebastian Bach Eisenach – Lipsko
Baroko 17. a 18. století.
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Romantismus v hudbě německých skladatelů VY_32_INOVACE_11_Romantismus v hudbě německých skladatelů

Romantická hudba směřuje k melodické i rytmické volnosti, k zálibě v triolových, synkopických a nepravidelných útvarech. Harmonie si libuje v chromatice, modulacích, střídání tónin a alterovaných akordech. Opouští klasicismem prověřené formy nebo si je alespoň přizpůsobuje a vytváří nové – symfonickou báseň, variace, fantazii, poetickou skladbu klavírní. Charakteristické romantické zálibě sdružování různých uměleckých oborů odpovídá obliba písně a opery. Nejvíce pro romantismus znamenalo Německo. V této zemi vznikl a tady našel své teoretiky i velké umělecké představitele. V tomto směru je svým vynikajícím teoretickými spisem Zrození tragédie z ducha hudby podpořil i německý filozof Friedrich Nietzsche.

V německé romantice hudbě najdeme rovnocenné zastoupení nejrůznějších oborů. K nejvýznamnějším hudebním skladatelům patří: Franz Schubert Carl Maria von Weber Robert Schumann Felix Mendelssohn Bartholdy Johannes Brahms Richard Wagner Ludwig van Beethoven

Franz Peter Schubert (31. ledna 1797–19 Franz Peter Schubert (31. ledna 1797–19. listopadu 1828) byl rakouský hudební skladatel období raného romantismu. Měl mimořádnou schopnost vystižení lyrických a romantických nálad a velký melodický talent. Schubertův největší význam spočívá v písňové a komorní tvorbě. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f2/FSchubert.JPG

Carl Maria von Weber (18. listopadu 1786, Eutin – 5 Carl Maria von Weber (18. listopadu 1786, Eutin – 5. června 1826, Londýn) byl německý hudební skladatel, kapelník, klavírista a dirigent působící na přelomu 18. a 19. století. Autor oper Čarostřelec , Euryanthe a  Oberon http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Carl_Maria_von_Weber.jpg

Robert Schumann (8. června 1810, Zwickau - 29 Robert Schumann (8. června 1810, Zwickau - 29. července 1856, Endenich) byl jeden z nejuznávanějších hudebních skladatelů 19. století. Složil přinejmenším 183 písní, 4 symfonie, mnohé nástrojové koncerty, řadu písňových cyklů, kantáty, oratoria, sbory a řadu vynikajících komorních děl. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/Robert_Schumann.jpg

Jakob Ludwig Felix Mendelssohn Bartholdy (3. února 1809, Hamburk – 4 Jakob Ludwig Felix Mendelssohn Bartholdy (3. února 1809, Hamburk – 4. listopadu 1847, Lipsko) byl jeden z nejvýznamnějších německých romantických hudebních skladatelů. Stále populární jsou  Houslový koncert e moll, Italská symfonie , Svatební pochod. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Mendelssohn_Bartholdy.jpg

Johannes Brahms (7. května 1833, Hamburg – 3 Johannes Brahms (7. května 1833, Hamburg – 3. dubna 1897, Vídeň) byl německý hudební skladatel, klavírista a dirigent z období romantismu. Brahmsovou tvůrčí doménou byla komorní a symfonická hudba. Z klavírní tvorby se ujaly především Uherské tance a Valčíky http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:JohannesBrahms.jpg

Wilhelm Richard Wagner (22. května 1813, Lipsko – 13 Wilhelm Richard Wagner (22. května 1813, Lipsko – 13. února 1883, Benátky) byl německý hudební skladatel, výrazný představitel hudebního romantismu. Mezi jeho nejznámější díla patří opery Zákaz lásky, Bludný Holanďan, Lohengrin, Tristan a Isolda, Mistři pěvci norimberští, Rienzi, Parsifal a operní tetralogie Prsten Nibelungův. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/Richard_Wagner_by_Caesar_Willich_ca_1862.jpg

Konec Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2010/2011 Určeno pro : devátý ročník Předmět: hudební výchova Téma : základní orientace ve vývoji hudby romantismu Způsob použití ve výuce: výuková prezentace Upozornění : Pro plné využití aplikace musí být PC připojeno k internetu