HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Advertisements

Udržitelný rozvoj energetiky
Vysoká škola ekonomická v Praze květen 2012
Multiplex veřejné služby 2008 – Digimedia 2008 Ing.Pavel Hanuš Manažer programu digitalizace ČT.
HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 1. pololetí 2013
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Nový dětský okruh České televize
Analýza kvantitativních dat I./II. Typy dat Jiří Šafr jiri.safr(AT)seznam.cz Poslední aktualizace 26/2/2012 UK FHS Historická sociologie, Řízení a supervize.
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
U ŽIVATELÉ F ACEBOOKU ČTOU ZPRÁVY, I KDYŽ NECHTĚJÍ Střední škola Kostka, s.r.o. Mgr. Libor Čada |
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Reality show, ktorá našla brata Výsledky sledovanosti
HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 28. listopadu ÚVOD, PŘEDSTAVENÍ ŘEČNÍKŮ PROJEKT HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 1. DŮVODY REALIZACE PROJEKTU, ZÁKLADNÍ POŽADAVKY.
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Analýza KSČM– Prezentace KSČM ve zpravodajství a politických diskuzních pořadech rok 2004.
Statistika Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Právní aspekty genderového rozpočtování v České republice JUDr. Kristýna Outlá Praha.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
1 Měsíční zpráva o sledovanosti červenec 2008 MEDIARESEARCH, a. s. srpen 2008 Zdroj: ATO - Mediaresearch.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Titulkování v České televizi podle zákona a v praxi
Pojmy a interpretace.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Nástroje monitorování faktorů rozvoje regionu na příkladu MSK – Regional Entrepreneurship Monitor Jiří Mezuláník Vysoká škola podnikání, a.s.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
Zdravotnické ukazatele v ČR. Kromě zcela obecných ekonomických ukazatelů je měření a hodnocení kvality zdravotní péče typické výskytem zcela specifických.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Analýza a vyhodnocení zdravotního stavu obyvatel města TÁBOR MUDr. Stanislav Wasserbauer MUDr. Miloslav Kodl Hana Pokorná Zdravá Vysočina, o.s. ve spolupráci.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
25 / 1 / 2011.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
HODNOCENÍ PLNĚNÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY
Hospodaření obcí v roce 2016
PhDr. Ondřej Andrys, MAE náměstek ústředního školního inspektora
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Webové portály LDS/MDS
HODNOCENÍ PLNĚNÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 2017
Jak vzniklo ČT D a první výsledky
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Co říká česká veřejnost?
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY Setkání s novináři 22. 5. 2013 květen 2013 www.ceskatelevize.cz

DŮVODY PRO REALIZACI PROJEKTU Důvody, pro které se Česká televize a Rada ČT rozhodly systematicky sledovat úroveň a míru naplňování veřejné služby, kterou má ČT zajišťovat, lze shrnout do následujících bodů: Zákon 231/2001, Zákon o České televizi a Kodex České televize definují celou řadu obecných i konkrétních požadavků na televizní vysílání veřejné služby. Zároveň je vyžadováno pravidelné sledování míry naplňování těchto požadavků (více v části OBECNÉ CÍLE). Země s dlouholetou tradicí médií veřejné služby - například Velká Británie či Nizozemí - mají procesy monitorující naplňování principů veřejné služby již nastavené, jiné západoevropské státy je zavádějí. Jedná se o logický vývoj a Česká televize by se ve středo- a východoevropském prostoru ráda stala průkopnicí měření hodnoty poskytované médii veřejné služby. Výstupy z měření a hodnocení slouží k realizaci dohledu Rady ČT nad plněním úkolů veřejné služby Českou televizí. Na interní úrovni poskytuje hodnocení zpětnou vazbu pro sestavování programu, pro lepší a efektivnější řízení či kvalitnější kontrolu procesů v rámci České televize. květen 2013 www.ceskatelevize.cz 2

PRINCIPY HODNOCENÍ Hodnocení je realizováno pomocí tří metodických přístupů, vzájemně odlišných typem zjišťovaných indikátorů plnění veřejné služby: Indikátory vycházející z měřitelného chování a postojů veřejnosti, Indikátory vycházející z expertního posouzení plnění zásad definovaných Kodexem ČT, Indikátory vycházející z tzv. „tvrdých dat“, např. z databáze odvysílaných pořadů AOP. Plnění úkolů veřejné služby ČT je přitom hodnoceno ze tří úhlů, tj. podle: Míry naplňování mezinárodně uznávaných obecných cílů stanovených pro média veřejné služby, modifikovaných pro podmínky ČT, podle konkrétních zásad definovaných Zákonem o ČT a Kodexem ČT – Výstupy typu 1 Míry uspokojování potřeb různých diváckých skupin, jehož sledování vyžaduje Kodex ČT – Výstupy typu 2 Vývoje základních ukazatelů charakterizujících úroveň vysílání veřejné služby, tj. podle Zásahu, Kvality a Dopadu vysílání (tzv. metodika RQI) – Výstupy typu 3 Unikátnost vytvořené metodiky spočívá v syntéze hodnocení ze 3 různých úhlů pohledu vycházejících z analýzy 3 odlišných okruhů dat. květen 2013 www.ceskatelevize.cz 3

A. INTERNÍ ZDROJE ČT A1. DENNÍ KONTINUÁLNÍ VÝZKUM ČT - DKV Spokojenost diváků s různými typy pořadů Vnímaná míra originality Schopnost pořadů zaujmout diváky A2. DATABÁZE ODVYSÍLANÝCH POŘADŮ - AOP Podíl pořadů, programových typů atp. na celkovém vysílacím čase ČT, například: podíl titulkovaných pořadů, podíl výukových pořadů, podíl původní tvorby v oblasti dramatických, zábavních a dětských pořadů, podíl pořadů s duchovní a náboženskou tématikou, podíl regionálního vysílání atp. květen 2013 www.ceskatelevize.cz 4

B. EXTERNÍ ZDROJE B1. DATA Z ELEKTRONICKÉHO MĚŘENÍ SLEDOVANOSTI – ATO Zásah (reach) pořadů, programových typů, například: zpravodajských pořadů, aktuálně-publicistických a diskusních pořadů, vzdělávacích a osvětových pořadů regionálního vysílání převzatých pořadů B2. KVANTITATIVNÍ VÝZKUM - TRACKING pravidelný reprezentativní výzkum na divácké populaci B3. KVANTITATIVNÍ OBSAHOVÁ ANALÝZA ZPRAVODAJSTVÍ expertní posouzení plnění zásad stanovených Kodexem ČT pro zpravodajské pořady, zdroje: Media Tenor, Jaroslav Formánek a kolektiv autorů květen 2013 www.ceskatelevize.cz 5

DESIGN TRACKINGOVÉHO VÝZKUMU Prostřednictvím reprezentativního kvantitativního výzkumu na dospělé populaci diváků jsou zjišťovány hodnoty konkrétních parametrů potřebných pro hodnocení plnění veřejné služby ČT. REALIZACE: 1. vlna – 11-12/2012, 2. vlna - 5/2013, půlroční frekvence VZOREK: reprezentativní vzorek dospělé TV populace ČR, v každé vlně 1 000 respondentů METODA SBĚRU DAT: F2F CAPI (osobní dotazování s pomocí PC), délka dotazníku 40 minut REALIZÁTOR: TNS AISA, renomovaná společnost pro výzkum trhu a veřejného mínění CÍLE: zjištění deklarované sledovanosti a obliby TV stanic identifikace image hlavních stanic, důvěryhodnosti a vztahu k jednotlivým TV stanicím českého televizního trhu (na základě hodnotové baterie výroků) – použití pro hodnocení plnění veřejné služby ČT měření intenzity vztahu diváckých skupin a kvality divácké zkušenosti - použití pro hodnocení plnění veřejné služby ČT měření loajality diváků, vnímání klíčových pořadů a osobností televizního trhu - použití pro hodnocení plnění veřejné služby ČT ad hoc otázky dle aktuální potřeby (například pro oddělení marketingu ČT) květen 2013 www.ceskatelevize.cz 6

ZMĚNY V DENNÍM KONTINUÁLNÍM VÝZKUMU ČT Od 1.1.2013 došlo v DKV k několika změnám: Panel diváků byl navýšen na 1000 respondentů (dříve 750). Došlo ke změně (zjemnění) škály pro hodnocení pořadů, nově jsou pořady hodnoceny na stupnici 1 až 10,  kde 1=nejhorší hodnocení, 10=nejlepší hodnocení (dříve byla používána méně diferencující školní stupnice 1 až 5) Byl pozměněn vzorec pro výpočet koeficientů spokojenosti s pořady - nově nabývá hodnot mezi 1 a 10  (původně byly hodnoty získané na stupnici 1-5 přepočteny na koeficient v rozpětí -10 až +10) Byly přidány dvě nové proměnné „Originalita“ a „Zaujetí“ ve formě výroků, s nimiž respondenti vyjadřují souhlas či nesouhlas (ano/ne): Výrok pro měření ORIGINALITY: „Pořad byl neobvyklý, jiný než pořady stejného žánru.“ Výrok pro měření míry ZAUJETÍ: „Pořad mne velmi zaujal, zapůsobil na mne.“  květen 2013 www.ceskatelevize.cz 7

KONCEPT HODNOCENÍ DĚTSKÉHO KANÁLU ČT :D 7 PILÍŘŮ HODNOCENÍ Požadavky definované Kodexem ČT a doporučení Dětské televizní charty modifikovaná na lokální podmínky budou společně s dalšími sledovanými parametry převedeny na indikátory (jak to známe i z hodnocení veřejné služby ČT v posledních letech). Měření indikátorů bude postaveno na následujících datových zdrojích a metodologických přístupech: Data z elektronického měření sledovanosti ATO Mediaresearch Výsledky pravidelného trackingového výzkumu VPA ČT Pre-testy dětských pořadů před jejich nasazením do vysílání Měření spokojenosti rodičů se specifickými vzdělávacími dětskými pořady v rámci stávajícího panelu denního kontinuálního výzkumu (DKV) Měření míry funkčnosti interaktivních prvků ve vysílání ČT :D prostřednictvím analýzy využívání příslušných webových stránek ČT Výsledky analýzy odvysílaných pořadů (AOP) Expertní posouzení úrovně dětských pořadů   květen 2013 www.ceskatelevize.cz 8

A. HODNOCENÍ NAPLŇOVÁNÍ OBECNÝCH CÍLŮ VEŘEJNÉ SLUŽBY

PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ ŠEST OBECNÝCH CÍLŮ PRO MÉDIA VEŘEJNÉ SLUŽBY, MODIFIKOVANÝCH PRO PODMÍNKY ČESKÉ TELEVIZE Vysílání České televize by mělo usilovat o dosažení následujících šesti cílů: Zvyšování informovanosti občanů, udržování a rozvoj občanské společnosti a demokracie Podpora vzdělanosti a vzdělávání Stimulace kreativity a kvality v kultuře (chápané v širokém slova smyslu) Prezentace České republiky, jejích regionů a komunit Přibližování (představování) světa občanům České republiky Poskytování výdobytků nových telekomunikačních technologií a služeb veřejnosti Na následujících stranách nabízíme přehled základních výsledků z hodnocení naplňování jednotlivých cílů. květen 2013 www.ceskatelevize.cz 10

A1. PŘÍKLADY VÝSTUPŮ OBECNÝ CÍL 1 Zvyšování informovanosti občanů, udržování a rozvoj občanské společnosti a demokracie

Poznámka: *Indikátor nebyl v roce 2011 zjišťován/měřen. ZÁSAH A SPOKOJENOST SE ZPRAVODAJSKÝMI POŘADY ČT Pro zjišťování míry oslovení populace médii se využívá proměnná zásah (reach). Zásahem přitom pro účely měření veřejné služby rozumíme sledování určitého typu pořadů nepřetržitě minimálně 15 minut v jednotlivém týdnu. V roce 2012 činil zásah zpravodajských, aktuálně-politických či diskusních pořadů ČT 51% české populace 15+, což je o tři procentní body více než v roce 2011. Oproti předchozímu roku mírně vzrostla také spokojenost se zpravodajskými, aktuálně- politickými a diskusními pořady ČT, a to o jeden p.b. Zdroj: ATO Mediaresearch, DKV ČT Poznámka: *Indikátor nebyl v roce 2011 zjišťován/měřen. květen 2013 www.ceskatelevize.cz 12

ÚČAST ZÁSTUPCŮ POLITICKÝCH STRAN V POŘADU OVM Nejčastěji jsou do diskusních pořadů Václava Moravce zváni představitelé ČSSD, poměr zástupců vládních a opozičních stran je však ve svém celku přibližně vyrovnaný. K relativně nižší účasti mimoparlamentních politických stran a hnutí je potřeba poznamenat, že jejich činovníci jsou zváni do diskusního pořadu Politické spektrum, jehož se představitelé parlamentních stran neúčastní.   ČSSD ODS TOP09 KSČM neza-řazený VV Lidem STAN SZ Piráti KDU-ČSL SsČR OVM 1. část 33 26 21 9 8 6 3 2 1 OVM 2. část 31 22 7 5 celkem 64 47 43 18 15 12 květen 2013 www.ceskatelevize.cz 13

A2. PŘÍKLADY VÝSTUPŮ OBECNÝ CÍL 2 Podpora vzdělanosti a vzdělávání

Poznámka: *Indikátor nebyl v roce 2011 zjišťován/měřen. OBECNÉ INDIKÁTORY PODPORY VZDĚLANOSTI A VZDĚLÁVÁNÍ Meziroční průměrný týdenní zásah vzdělávacích pořadů v populaci 15+ poklesl o 2 p.b. Současně vzrostla spokojenost se vzdělávacími pořady o 2 p.b. Jde o relativně obvyklý fenomén, neboť sledovanou skupinu pořadů opouštějí první ti, kteří jsou méně spokojeni a zůstává tvrdé divácké jádro, deklarující vyšší spokojenost. 83% populace 18+ rozhodně nebo spíše souhlasí s názorem, že ČT významně přispívá ke vzdělanosti (celkový index indikátoru 67%); 81% souhlasí s názorem, že ČT nabízí řadu pořadů, při jejichž sledování se naučí něco nového (index indikátoru 67%); 75% pak souhlasí s výrokem, že ČT významně přispívá k právnímu vědomí obyvatel (index indikátoru 62%). Zdroj: ATO Mediaresearch, DKV ČT, Tracking ČT květen 2013 Poznámka: *Indikátor nebyl v roce 2011 zjišťován/měřen. www.ceskatelevize.cz 15

A3. PŘÍKLADY VÝSTUPŮ OBECNÝ CÍL 3 Stimulace kreativity a kvality v kultuře (chápané v širokém slova smyslu)

Poznámka: *Indikátor nebyl v roce 2011 zjišťován/měřen. STIMULACE KREATIVITY A KVALITY V KULTUŘE Zdroj: ATO Mediaresearch, DKV ČT, Tracking ČT Poznámka: *Indikátor nebyl v roce 2011 zjišťován/měřen. květen 2013 www.ceskatelevize.cz 17

Poznámka: *Indikátor nebyl v roce 2011 zjišťován/měřen. PŮSOBENÍ ČT V OBLASTI KULTURNÍCH POŘADŮ ČT má v očích diváků mezi ostatními TV dominantní postavení v oblasti ryze kulturních pořadů (tj. hudba, divadlo, umění) a českých filmů. Vedoucí postavení si ČT udržuje také na poli českých seriálů. Zdroj: Tracking ČT Poznámka: *Indikátor nebyl v roce 2011 zjišťován/měřen. květen 2013 www.ceskatelevize.cz 18

STRUKTURA SPORTOVNÍCH POŘADŮ V roce 2012 došlo oproti předchozímu roku k výraznému nárůstu podílu menších a kombinovaných sportovních odvětví. Hlavní příčinou je extenzivní vysílání ČT z Olympijských her v Londýně, kdy byl a) věnován prostor i relativně okrajovým sportům, které v neolympijských letech nejsou v popředí zájmu; b) docházelo ke kombinování živých přenosů z různých sportovních odvětví v rámci jednoho bloku vysílacího schématu (tedy v rámci jednoho pořadu). květen 2013 www.ceskatelevize.cz 19

A4. PŘÍKLADY VÝSTUPŮ OBECNÝ CÍL 4 Prezentace České republiky, jejích regionů a komunit

VYBRANÉ INDIKÁTORY PREZENTACE REGIONŮ ČR A JEJÍCH KOMUNIT Mezi roky 2011 a 2012 vzrostl zásah regionálních pořadů z 8 % na 11 % a spokojenost diváků z 91 % na 93 %. 77 % populace souhlasí s názorem, že ČT dává ve svém vysílání dostatečný prostor pro prezentaci kultury a života národnostních a etnických menšin v ČR (celkový index indikátoru 64 %). Zdroje: ATO Mediaresearch, DKV ČT, Tracking ČT, AOP ČT Poznámka: *Indikátor nebyl v roce 2011 zjišťován/měřen. květen 2013 www.ceskatelevize.cz 21

Podíl jednotlivých studií na celostátním vysílání ČT1 a ČT2 PODÍL REGIONÁLNÍCH STUDIÍ NA VÝROBĚ PROGRAMU Brněnské studio ČT se v roce 2012 podílelo na vysílání ČT1 14 % a na vysílání ČT2 10 %. Ostravské studio ČT se v roce 2012 podílelo na vysílání ČT1 10 % a na vysílání ČT2 rovněž 10 %. Podíl jednotlivých studií na celostátním vysílání ČT1 a ČT2 Zdroj: AOP ČT květen 2013 www.ceskatelevize.cz 22

A5. PŘÍKLADY VÝSTUPŮ OBECNÝ CÍL 5 Přibližování (představování) světa občanům České republiky

PŘEVZATÉ POŘADY, PODÍL EVROPSKÉ TVORBY Meziročně mírně vzrostl průměrný týdenní zásah převzatých pořadů (z 45 % na 47 %). Spokojenost s nimi se zlepšila o 1 p.b. O jeden procentní bod klesl celkový podíl evropské tvorby na vysílání ČT (z 94 % na 93 %). Kategorie Evropská tvorba zahrnuje i domácí tvorbu. Zdroje: ATO Mediaresearch, DKV ČT, Tracking ČT, AOP ČT Poznámka: *Indikátor nebyl v roce 2011 zjišťován/měřen. květen 2013 www.ceskatelevize.cz 24

A6. PŘÍKLADY VÝSTUPŮ OBECNÝ CÍL 6 Poskytování výdobytků nových telekomunikačních technologií a služeb veřejnosti

VÝKON INTERNETOVÝCH PORTÁLŮ ČT Všechny portály ČT vykázaly meziroční příliv návštěvníků. Nejdynamičtější nárůst návštěvnosti zaznamenal portál www.ctsport.cz (+82 %) . Provoz na kmenovém portálu České televize www.ceskatelevize.cz se meziročně zvýšil o 12 %. květen 2013 www.ceskatelevize.cz 26

B. HODNOCENÍ USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB SPECIFICKÝCH DIVÁCKÝCH SKUPIN

USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN POŽADAVKY NA USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB A PŘÁNÍ RŮZNÝCH DIVÁCKÝCH SKUPIN, KLADENÉ KODEXEM ČT Kodex ČT stanovuje pro vysílání České televize následující pravidla související s potřebami různých diváckých skupin: ČT je povinna pravidelně získávat a analyzovat údaje o potřebách a přáních jednotlivých diváckých skupin. ČT si musí být vědoma, že se jednotlivé divácké skupiny vzájemně odlišují svým kulturním a uměleckým cítěním a žánry či uměleckými směry, které upřednostňují. Povinností České televize je uspokojit pokud možno celé spektrum diváckých skupin. ČT musí zohledňovat pluralitu diváckých očekávání tak, aby různými pořady, včetně řešení jejich aranžmá, uspokojila různé divácké skupiny. květen 2013 www.ceskatelevize.cz 28

B1. PŘÍKLADY VÝSTUPŮ DIVÁCI ORIENTOVANÍ NA POLITICKO-EKONOMICKÉ ZPRAVODAJSTVÍ

POROVNÁNÍ ZÁSAHU CS 15+ A SPECIFICKÉ CS KLÍČOVÝMI ZPRAVODAJSKÝMI POŘADY RŮZNÝCH STANIC Poměr zásahu divácké skupiny orientované na politicko-ekonomické zpravodajství vůči zásahu celé populace 15+ je u zpravodajských relací Události a Události a komentáře výrazně vyšší než u hlavních zpravodajských relací komerčních stanic. CS: Diváci orientovaní na politicko-ekonomické zpravodajství Zásah hlavních zpravodajských pořadů 2012 – Porovnání s CS 15+ Podíl diváků, kteří sledovali pořady kontinuálně alespoň 15 minut / Zdroj: ATO Mediaresearch květen 2013 www.ceskatelevize.cz 30

C. HODNOCENÍ VÝVOJE ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ

VÝVOJ ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ (RQI) HODNOCENÍ PODLE ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ ÚROVNĚ VYSÍLÁNÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY – METODIKA RQI Hodnocení je založeno na modifikované britské metodice RQI, která je rámcem používaným k průběžnému monitorování výkonu BBC. Při adaptaci metodiky na domácí podmínky jsme také částečně využili principy používané nizozemskou NPO. Specifikace jednotlivých prvků RQI: REACH (R) Zásah pořadů a žánrů v celé populaci a v jednotlivých diváckých skupinách QUALITY (Q) Kvalita kanálů, žánrů a pořadů IMPACT (I) Dopad pořadů na diváckou obec květen 2013 www.ceskatelevize.cz 32

C1. PŘÍKLADY VÝSTUPŮ PRO ČESKOU TELEVIZI JAKO CELEK

ZÁKLADNÍ INDIKÁTORY ZÁSAHU (R), KVALITY (Q) A DOPADU (I) NA ÚROVNÍ CELÉ ČT Zdroje: ATO Mediaresearch, Tracking ČT, AOP ČT, DKV ČT květen 2013 www.ceskatelevize.cz

C2. PŘÍKLADY VÝSTUPŮ ZÁSAH (REACH)

Průměrný týdenní zásah České televize v jednotlivých CS (R) ZÁSAH V JEDNOTLIVÝCH SOCIO-DEMOGRAFICKÝCH SKUPINÁCH U obou pohlaví a téměř ve všech věkových skupinách meziročně vzrostl zásah o jeden až dva procentní body. Jedinou výjimku tvoří věková skupina 15-24 let, kde došlo k poklesu sledovanosti o jeden procentní bod. Průměrný týdenní zásah České televize v jednotlivých CS (R) Podíl diváků z CS, kteří sledovali vysílání kontinuálně alespoň 15 minut / Zdroj: ATO Mediaresearch květen 2013 www.ceskatelevize.cz 36

PRŮMĚRNÝ PODÍL NA DIVÁCÍCH 15+ V RÁMCI CELODENNÍHO VYSÍLÁNÍ SROVNÁNÍ LET 2008 - 2012 květen 2013 www.ceskatelevize.cz 37

C3. PŘÍKLADY VÝSTUPŮ KVALITA (QUALITY)

SPOKOJENOST S POŘADY V RÁMCI JEDNOTLIVÝCH ŽÁNRŮ Nejvyšší spokojenost panuje s dokumentárními, vzdělávacími a hudebními pořady, nejmenší spokojenost naopak s dramatickými a náboženskými pořady. RQI – Žánry – Spokojenost s pořady (Q) Hodnocení spokojenosti s pořady na škále / CS 15+ / Zdroj: DKV ČT TABULKA DAT: SPOKOJENOST S POŘADY   2011 2012 Zpravodajské pořady 91% Publicistické pořady 89% Dramatické pořady 88% 90% Zábavné pořady Hudební pořady 92% Dokumentární pořady Vzdělávací pořady Náboženské pořady 87% květen 2013 www.ceskatelevize.cz 39

D. INTERPRETACE NAMĚŘENÝCH INDIKÁTORŮ RADOU ČT

PŘÍKLAD INTERPRETACE NAMĚŘENÝCH INDIKÁTORŮ RADOU ČT ZÁSAH V JEDNOTLIVÝCH SOCIO-DEMOGRAFICKÝCH SKUPINÁCH Uvedený příklad interpretace je vztažen ke grafu na listu 36 této prezentace ČT jako celek zasáhla každý týden v průměru 78% populace 15+, což značně převyšuje limit, které si pro oslovení veřejnosti stanovuje BBC (70%). V meziročním srovnání došlo k navýšení o 1,4 p.b. U obou pohlaví a téměř ve všech věkových skupinách meziročně vzrostl zásah o 1 až 2 p.b. Jedinou výjimku tvoří věková skupina 15-24 let, kde došlo k poklesu sledovanosti o jeden procentní bod. U této cílové skupiny obecně klesá strávený čas u televize jako mediatypu. ČT se ji snaží zasáhnout prostřednictvím nových medií. Na základě naměřených zásahů obou pohlaví a jednotlivých věkových skupin vysíláním ČT uvedených v grafu na listu 36 Rada ČT konstatuje, že ČT splňuje požadavky: ustanovení zákona 231/2001 § 31, odst.(4), v části : Provozovatel vysílání ze zákona je povinen sestavovat programovou skladbu tak, aby ve svém vysílání poskytoval vyváženou nabídku pro všechny obyvatele se zřetelem na jejich věk a pohlaví, květen 2013 www.ceskatelevize.cz 41

E. PŘÍKLADY VÝSTUPŮ MĚŘENÍ VÝKONNOSTI JEDNOTLIVÝCH POŘADŮ PODLE METODIKY RQI

Příklady hodnocení jednotlivých titulů NEVINNÉ LŽI (premiéry ČT1) Zdroj: ATO Mediaresearch, DKV ČT / 15+ / Období 01-04 2013 *Originalita pořadu: „Pořad byl neobvyklý, jiný než pořady stejného žánru.“ (odpověď - ano /ne) **Schopnost pořadu zaujmout: „Pořad mne velmi zaujal, zapůsobil na mne.“ (odpověď - ano / ne) květen 2013 www.ceskatelevize.cz

Příklady hodnocení jednotlivých titulů ČTYŘI V TOM (premiéry ČT2) Zdroj: ATO Mediaresearch, DKV ČT / 15+ / Období 01-04 2013 *Originalita pořadu: „Pořad byl neobvyklý, jiný než pořady stejného žánru.“ (odpověď - ano /ne) **Schopnost pořadu zaujmout: „Pořad mne velmi zaujal, zapůsobil na mne.“ (odpověď - ano / ne) květen 2013 www.ceskatelevize.cz

Příklady hodnocení jednotlivých titulů UDÁLOSTI (premiéry ČT1 + ČT24) Zdroj: ATO Mediaresearch, DKV ČT / 15+ / Období 01-04 2013 *Originalita pořadu: „Pořad byl neobvyklý, jiný než pořady stejného žánru.“ (odpověď - ano /ne) **Schopnost pořadu zaujmout: „Pořad mne velmi zaujal, zapůsobil na mne.“ (odpověď - ano / ne) květen 2013 www.ceskatelevize.cz